• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

TTTomas

Omega
2-Faktor
Rätt säker på att Vintageseiko på instagram hittade en PADI med kanji i klockbutik i Australien.
Nu blev jag ju tvungen att kolla, om det gäller hans egna som syns i hans instaflöde så är det kinahjul. Är ju rätt sugen på en egen med kanji ju, och kan liksom inte acceptera att det redan skulle ha funnits en version sedan länge :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Försöker faktiskt att vara med :)
Hela bekymret här var att det tydligen är något event på Fältöversten som är invite only. Eftersom jag inte hört något om detta så trodde jag att @SLA017 pratade om modellen SLA025 som ska komma i juli. Detta är ju en nyhetstråd där vi diskuterar kommande modeller.
 

Psykel

Patek
Nu blev jag ju tvungen att kolla, om det gäller hans egna som syns i hans instaflöde så är det kinahjul. Är ju rätt sugen på en egen med kanji ju, och kan liksom inte acceptera att det redan skulle ha funnits en version sedan länge :)
Så kan det vara. Minns att han skrev att det var kanji, men kan ju varit ett missförstånd. Iallafall den karakteristiska söndagen delas ju mellan dom två språken.
 

Bazsy

Cartier
Hela bekymret här var att det tydligen är något event på Fältöversten som är invite only. Eftersom jag inte hört något om detta så trodde jag att @SLA017 pratade om modellen SLA025 som ska komma i juli. Detta är ju en nyhetstråd där vi diskuterar kommande modeller.
Jag fick ju invite från KM :) Förstår att det inte gör hemma här men kan ändå passa. Det är en tolkningsfråga:)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Prospex Fieldmaster Lowercase. En digitaltuna med Arnievibbar.

https://www.seiko-watch.co.jp/prospex/land/fieldmaster/lowercase_digital

sbep009.jpg
sbep003.jpg
features05_img01.jpg
 

SLA017

Panerai
Hela bekymret här var att det tydligen är något event på Fältöversten som är invite only. Eftersom jag inte hört något om detta så trodde jag att @SLA017 pratade om modellen SLA025 som ska komma i juli. Detta är ju en nyhetstråd där vi diskuterar kommande modeller.

Det är väl en nyhet att @Molle kommer till KM fältöversten, vi kommer säkert också prata nya modeller ;)
 

Psykel

Patek
Men vad är poängen med vridring om den inte har en analog sekundvisare? Ärlig fråga. Ingen ironi här.
Den ser ut att ha ledelement för minuter om du kikar. Det är ju för minuter man har vridning, inte sekunder.
Man kanske tillochmed kan ställa om den mellan minuter och sekunder. Vore nog rätt användbart.
Priset ser ju riktigt bra ut! 30.000 yen är ju bara omkring 2.400 kr!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den ser ut att ha ledelement för minuter om du kikar. Det är ju för minuter man har vridning, inte sekunder.
Menade minutvisare såklart. Du menar att prickarna vid 5 minutersstrecket är för minuterna? Förstår fortfarande inte. Är det inte lättare att använda den digitala kronografen? Det fanns ju någon gammal astronaut seiko där vridringen ställde in olika funktioner, det hade jag köpt.
 

kapahoo

Omega
Menade minutvisare såklart. Du menar att prickarna vid 5 minutersstrecket är för minuterna? Förstår fortfarande inte. Är det inte lättare att använda den digitala kronografen? Det fanns ju någon gammal astronaut seiko där vridringen ställde in olika funktioner, det hade jag köpt.

Det är väl en smaksak men när jag har digitalur på mig tänker jag ibland att det är väldigt mycket knapptryckande för att få igång enkel tidsbevakning (parkering, matlagning etc) och att en dykring eller analog kronograf är mycket enklare. Det är t o m så att jag låter bli allt som oftast.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Menade minutvisare såklart. Du menar att prickarna vid 5 minutersstrecket är för minuterna? Förstår fortfarande inte. Är det inte lättare att använda den digitala kronografen? Det fanns ju någon gammal astronaut seiko där vridringen ställde in olika funktioner, det hade jag köpt.
Den ser ju väldigt mycket ut som en löparklocka, då är det ett trevlig sätt att se avverkad strecka tex. Jag har ju bara sett bilderna så det är svårt att veta vilka funktioner den har, men den känns ju som en extremsportklocka. Typ triatlon, Ironman eller liknande.
 

Isodor

Audemars
Var på några klockbutiker idag här i nippon.
Nya sla025 kommer i oktober tror jag de sa. Nya sbe073(?) Seiko kommer i juli...
 

Psykel

Patek
Menade minutvisare såklart. Du menar att prickarna vid 5 minutersstrecket är för minuterna? Förstår fortfarande inte. Är det inte lättare att använda den digitala kronografen? Det fanns ju någon gammal astronaut seiko där vridringen ställde in olika funktioner, det hade jag köpt.
Kan ju vara trevligt att använda vridringen när man har nån annan funktion än tidtagaruret igång på klockan. Ifall man behöver använda båda funktionerna samtidigt.
Eller köra två olika tidsmätningar på samma gång.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Cool. Gillar den. Skulle uppskatta om Seiko tog sig an den omfattande funktionaliteten som t ex Garmin Fenix 5 eller Suunto Spartan har och paketerar den i det där tåliga formatet. Det skulle förstås driva priset uppåt, men det skulle nog locka en och annan äventyrare och hurtbulle. Mig till exempel. Fast till det annonserade priset, så blir det ju ändå inte särskilt kostsamt att prova på klockan.
 

Psykel

Patek
Cool. Gillar den. Skulle uppskatta om Seiko tog sig an den omfattande funktionaliteten som t ex Garmin Fenix 5 eller Suunto Spartan har och paketerar den i det där tåliga formatet. Det skulle förstås driva priset uppåt, men det skulle nog locka en och annan äventyrare och hurtbulle. Mig till exempel. Fast till det annonserade priset, så blir det ju ändå inte särskilt kostsamt att prova på klockan.
Tror deras Prospex Alpinist-serie har en del sån funktionalitet.
imgrc0063804331.jpg
 
Topp