• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Inte min kopp te. Har generellt lite svårt för hybrider mellan dress- och toolklockor.
Älskar modellen, men tavlan... Nja...
IMG_20180929_163908.jpg

Om det blir gruppköp av dessa fina klockor så har jag bestämt mig för att det blir en sbgn003 för min del. @yonsson, du får gärna skriva upp mig på en gruppköpslista!

Har bokat gula. Första GSen med gult på sig, lite roligt. :)
Har skrivit upp alla som tidigare sagt sig vara nyfikna på ett eventuellt gruppköp på blå/svart så ni behöver inte vara oroliga OM det blir ett.
Om det inte är försent så skriv gärna upp mig med. Var med på PADI och G-shocken så vill verkligen inte missa en GS :)

Alltså, SBGN005 ser ju verligen ut att bli helt sjukt snygg, och i perfekt storlek för en spaghettiarm därtill.

Angående gruppköp, i vilket härad (ungefär) pratar vi rent prismässigt? 30? Och tidsmässigt? Pratar vi leverans januari, februari?

Alltså, SBGN005 ser ju verligen ut att bli helt sjukt snygg, och i perfekt storlek för en spaghettiarm därtill.

Angående gruppköp, i vilket härad (ungefär) pratar vi rent prismässigt? 30? Och tidsmässigt? Pratar vi leverans januari, februari?
Högst intressant och relevant fråga.
Blir det en tillräckligt bra deal så får jag helt enkelt sälja av nästan allt i lådan till förmån för detta :D

Listpriset är 33 tror jag och de planerad komma i januari. Jag ska kolla upp möjligheterna bättre, beror ju bland annat på hur många vi kan få tag på och det beror på hur många som är förbokade till Norden. Men jag kommer återkomma på ett tydligt sätt. :)

Listpriset är 33 tror jag och de planerad komma i januari. Jag ska kolla upp möjligheterna bättre, beror ju bland annat på hur många vi kan få tag på och det beror på hur många som är förbokade till Norden. Men jag kommer återkomma på ett tydligt sätt. :)
Men visst var det så att 003 och 005 kommer gå att köpa när som helst sen?

Om än någon väntetid på leverans?

Strålande! Det uppskattas verkligen!

Som det känns nu så är det en Black Bay (och bankkontot då..) som får ge vika. Men kommer hålla utkik efter info!

Sneglat lite tidigare men blev riktigt sugen på en GS efter KS eventet med klockmaster. En sak som jag dock stör mig lite på är att det inte finns någon snabbjustering i länken motsvarande rolex (ja, jag vet att jag precis svor i kyrkan :) )

Har jag missat något eller är det fler som stör sig på det?

Sneglat lite tidigare men blev riktigt sugen på en GS efter KS eventet med klockmaster. En sak som jag dock stör mig lite på är att det inte finns någon snabbjustering i länken motsvarande rolex (ja, jag vet att jag precis svor i kyrkan :) )

Fördelen är ju att du får ett mindre och skönare lås så mig stör det icke. Har iofs aldrig testat glidelock ska tilläggas

På kronograferna och dykarna (+ SBGE215) får du lås med mikrojusyering. Till de andra länkarna finns det vanligtvis halvlänkar så med lite pyssel brukar det gå bra att få till.

Ni som pratar om mycket nytt under 2019, har ni källor eller är det bara att en massa jubileer infaller då? (kvarts 50 år, 6139 50 år, SKX 25år, osv?)

Har bokat gula. Första GSen med gult på sig, lite roligt. :)
Har skrivit upp alla som tidigare sagt sig vara nyfikna på ett eventuellt gruppköp på blå/svart så ni behöver inte vara oroliga OM det blir ett.
Min plats i kön för SBGN001 på KM verkar inte så lovande.... Kan man kanske lyckas bättre i kön till din, när det blir dags, @yonsson?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp