Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kronan i guld eller luras ljuset och mina usla ögon?
Grillkol-tavla och keramisk boett. Rätt cool, kostar väl huggorm. LE, 20st.
SBGE243
Vilken diameter är det på den?
Kronan ser ut som stål.
300mm, typ. Kolla hemsidan, finns fler modeller med den boetten.Vilken diameter är det på den?
Vilken diameter är det på den?
Snygg stensättning på dammodellenLife nytt quartz i platina, guld och stål...
SBGX329, SBGX330, STGF335, STGF336, SBGX331, SBGX333
Perfekt modell om man är ute efter en klocka utan datum Jag hoppas den blåa färgen är lite off på bilderna, för den var lite väl smurf-blå på min skärm...Life nytt quartz i platina, guld och stål...
https://www.grand-seiko.com/jp-ja/special/newdressdesign/
Stålisen är mumma! Och platinatavlan är ju stört bra!Life nytt quartz i platina, guld och stål...
https://www.grand-seiko.com/jp-ja/special/newdressdesign/
Ser ut som om logotypen är tempererad, riktigt cool!Perfekt modell om man är ute efter en klocka utan datum Jag hoppas den blåa färgen är lite off på bilderna, för den var lite väl smurf-blå på min skärm...
Du har väl inga dimensioner?* hittade 縦42.6mm×横38.0mm×厚さ10.4mm. 9f61. Den ser tunn och fin ut, riktigt snygg boett till kupat glas, kan nog bli ett tillskott till övriga 9f i rotationen (möjligen lite dyr ... 450.000yen stål/länk)
å där ströks den ifrån listan... tänk att någon alltid ska hitta något man själv inte tittat efter inledningsvisFan att sekunden är för kort på dem (kortare än minut ) Kan ju inte vara så mycket tyngre att driva en liite längre!?
Så jäkla kort är den väl inte?Fan att sekunden är för kort på dem (kortare än minut ) Kan ju inte vara så mycket tyngre att driva en liite längre!?
Det där är en prototyp, sätter min högra lilltå på att den kommer vara exakt lika lång som på din SBGV.å där ströks den ifrån listan... tänk att någon alltid ska hitta något man själv inte tittat efter inledningsvis (fast man kunde ju i så fall göra index lite längre eller närmare centrum)
Längre än minutvisare är ett krav men helst ska den ut över min/sek-index tycker jag.Så jäkla kort är den väl inte?
Finns inte mycket att gnälla på vad gäller den.All time drömsekund har ju SBGD001..
Tar ju aldrig slut och skrapar typ i chapterringen
Galen precisionAll time drömsekund har ju SBGD001..
Tar ju aldrig slut och skrapar typ i chapterringen
Varför den högra? Har du redan förlorat den vänstra i ett annat vad?Det där är en prototyp, sätter min högra lilltå på att den kommer vara exakt lika lång som på din SBGV.
Apropå nya GMT-kvartsarna, antar att bandbredden är 20mm? Vet inte om jag sett specifikation för detta någonstans.
Ser galet fina ut de där. Börjar faktiskt bli nyfiken på en men den kommer lite fel i tiden för mig. De icke LE kommer ju iofs gå att få tag i senare också.
Perfekt. Får köpa den vita och byta innanmätet med den svarta. Positiv display FTW.
Nya färger
Jag skulle tagit den svarta. Mycket snyggare.Ser galet fina ut de där. Börjar faktiskt bli nyfiken på en men den kommer lite fel i tiden för mig. De icke LE kommer ju iofs gå att få tag i senare också.
Hmm, nu börjar jag svamla som @RicVin
Frågan är ju bara vilken som är finast av 003 och 005.
Lite färg är ju alltid kul men samtidigt är den svarta riktigt läcker och orange mot svart funkar riktigt fint. Rött mot blått kanske inte lika bra.
Sen gillar jag att svarta har svart datumhjul också
Den skulle nog bli mer långvarig ja. Måste få kika på dom på riktigt när de kommerJag skulle tagit den svarta. Mycket snyggare.