• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Ser galet fina ut de där. Börjar faktiskt bli nyfiken på en men den kommer lite fel i tiden för mig. De icke LE kommer ju iofs gå att få tag i senare också.

Hmm, nu börjar jag svamla som @RicVin :D

Frågan är ju bara vilken som är finast av 003 och 005.
Grand-Seiko-GMT-SBGN003-SBGN005.jpg

Lite färg är ju alltid kul men samtidigt är den svarta riktigt läcker och orange mot svart funkar riktigt fint. Rött mot blått kanske inte lika bra.

Sen gillar jag att svarta har svart datumhjul också
Jag tyckte det där med den korta sekundvisaren var fånigt.. men jag stör mig på vit datumvisning mot mörk tavla. Det får bli svart. :)

Har redan blrjat tjata men tror det är lite tidigt än så länge. De kommer ju i januari så svårt att veta tillgång redan nu.
När alla quartzhungriga gmt'are norpat första vågen hur svåra tror du de kommer bli att få tag i? Kommer det t.ex. gå att köpa från KM Globen om man har tid att vänta?

Om ja, Hur stor en chansen att de vid kommande event kan inkluderas bland modeller som säljs med fin rabatt?

Många frågor men måste veta om jag ska sälja allt ur lådan för att göra plats för den svarta vid eventuellt gruppköp och min planerade explorer 1. Blir lite oplanerat dyr start på 2019 om det inte går att vänta på sbgn003 :D

Senast ändrad:
Har redan blrjat tjata men tror det är lite tidigt än så länge. De kommer ju i januari så svårt att veta tillgång redan nu.
Tills dess kanske jag sålt ändå, vi får se. Men modellen känns ju som en fullträff, en GS med GMT som är toolig och inte megatjock med GS-kvarts, kronskydd, mattborstad boett. Vad skall man med en Explorer till om man har en sån tänker jag.

En GS kvarts-GMT är det som kan få mig att köpa en analog kvartsare igen. Fixa gruppköp
med schysst habibi-koefficient på priset och jag klipper en snabbare än du hinner säga ”sportmössa”.

Helt seriöst, det här kan vara den objektivt bästa klockan på marknaden när den landar. Boettfinish for days, GS-kvalitet i allt, extremt bra tidshållning, GMT och snyggt typsnitt på datumhjulet. TA MINA STÅLARS!

När alla quartzhungriga gmt'are norpat första vågen hur svåra tror du de kommer bli att få tag i? Kommer det t.ex. gå att köpa från KM Globen om man har tid att vänta?

Om ja, Hur stor en chansen att de vid kommande event kan inkluderas bland modeller som säljs med fin rabatt?

Många frågor men måste veta om jag ska sälja allt ur lådan för att göra plats för den svarta vid eventuellt gruppköp och min planerade explorer 1. Blir lite oplanerat dyr start på 2019 om det inte går att vänta på sbgn003 :D
Gul & grön är ju LE, är inte alla redan bokade så är de nog det snart.
Svart och blå tillhör standardsprtimentet så de lär man kunna köpa även om 5 år om man vill.
Ang rabatter så vågar jag inte svara på sådant.

I värsta fall kanske Explorern får vänta lite, gruppköp är ju en tilldragelse i sig självt (säger jag utan att ha varit med på någon) och en 114270 får man ju tag i framöver också :)

Gul & grön är ju LE, är inte alla redan bokade så är de nog det snart.
Svart och blå tillhör standardsprtimentet så de lär man kunna köpa även om 5 år om man vill.
Ang rabatter så vågar jag inte svara på sådant.
Jo de limiterade är ruggigt coola men jag klarar mig med en vanlig svart (tror jag). Vilken köar du till btw? Gula?
Förstår att det inte går att sia om rabatten, var mest nyfiken :) Om gruppköp blir aktuellt kan jag ändå kanske vara spekulant, inte spikat dock.
I värsta fall kanske Explorern får vänta lite, gruppköp är ju en tilldragelse i sig självt (säger jag utan att ha varit med på någon) och en 114270 får man ju tag i framöver också :)
Jo visserligen men den jäveln blir bara dyrare och dyrare sedan jag fastnade för den för ca 1 år sedan.

Jo de limiterade är ruggigt coola men jag klarar mig med en vanlig svart (tror jag). Vilken köar du till btw? Gula?
Förstår att det inte går att sia om rabatten, var mest nyfiken :) Om gruppköp blir aktuellt kan jag ändå kanske vara spekulant, inte spikat dock.

Jo visserligen men den jäveln blir bara dyrare och dyrare sedan jag fastnade för den för ca 1 år sedan.
Har bokat gula. Första GSen med gult på sig, lite roligt. :)
Har skrivit upp alla som tidigare sagt sig vara nyfikna på ett eventuellt gruppköp på blå/svart så ni behöver inte vara oroliga OM det blir ett.

Ser galet fina ut de där. Börjar faktiskt bli nyfiken på en men den kommer lite fel i tiden för mig. De icke LE kommer ju iofs gå att få tag i senare också.

Hmm, nu börjar jag svamla som @RicVin :D

Frågan är ju bara vilken som är finast av 003 och 005.
Grand-Seiko-GMT-SBGN003-SBGN005.jpg

Lite färg är ju alltid kul men samtidigt är den svarta riktigt läcker och orange mot svart funkar riktigt fint. Rött mot blått kanske inte lika bra.

Sen gillar jag att svarta har svart datumhjul också
Blåa e snyggare

Men jäklar vad sugen jag blir på en sbgn007! Om det blir gruppköp så är jag i allra högsta grad med om även den skulle vara möjlig att köpa i ett eventuellt gruppköp.

Tillbaka
Topp