Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sen på bollen här, men ännu märkligare med tanke på att listpriserna för SLA019 och SLA021 i euroländer är samma, €3200. Om något borde den med andra ord kosta lika mkt som SLA019, vilket iofs är konstigt i o m att den inte är LE.
40 frakking tusen!?!?!?!? Är det ett skämt eller? Kan ju inte stämma?
Stämmer bra! Dags att handla i januari?Jag gick igång på den blå. Låt mig gissa - SBGN005?
Stämmer bra! Dags att handla i januari?
Cool väggklocka!Tänkte ju bara okynnesköpa nya turtlen, som förövrigt var mycket fin
Men kom hem med helt andra grejer...
Fan vet faktiskt, tappade den koncentrationen när Grand Seiko kom ut på brickanCool väggklocka!
Har turtlen blästrad länk a la zimbe? Såg att den kommer med samma gummi.
Schyssta... En tanke som slog mig dock är om det finns någon direkt anledning till varför dem har en stjärna på urtavlan?Gentlemen, we are live.
Precis så bra som förväntat!
Om... det där ÄR GMT-klockor.Schyssta... En tanke som slog mig dock är om det finns någon direkt anledning till varför dem har en stjärna på urtavlan?
Kan inte minnas att jag sett det på GS om det inte varit GMT, men verkar inte ha den direkta kopplingen heller....
GS SBGA391, LE för den asiatiska marknaden (200 ex). Ruggigt fin!
Stjärnan betyder att de är +\- 5 spy, de utan stjärna = 10 spySchyssta... En tanke som slog mig dock är om det finns någon direkt anledning till varför dem har en stjärna på urtavlan?
Kan inte minnas att jag sett det på GS om det inte varit GMT, men verkar inte ha den direkta kopplingen heller....
*sen på bollen såg jag. Det är en 5 uddig stjärna för 5spy. Infördes när 9f hade 25 års jubileum på dom limiterade kvartsarna.Schyssta... En tanke som slog mig dock är om det finns någon direkt anledning till varför dem har en stjärna på urtavlan?
Har funnits tidigare också, se exempelvis SBGX103 från 2013.*sen på bollen såg jag. Det är en 5 uddig stjärna för 5spy. Infördes när 9f hade 25 års jubileum på dom limiterade kvartsarna.
GS SBGA391, LE för den asiatiska marknaden (200 ex). Ruggigt fin!
Man lär sig något nytt varje dag Men det är väl bara LE som får den (det kanske bara är LE som har 5spy iof)?Har funnits tidigare också, se exempelvis SBGX103 från 2013.
Ja, bara LE som har +-5 spd.Man lär sig något nytt varje dag Men det är väl bara LE som får den (det kanske bara är LE som har 5spy iof)?
Frågan är bara hur väl den klär i repor och bruksspår? Skulle också gärna ha den som sommar- och resklocka, men om den är för fin och blank kommer man ju ändå vilja ha en beater. En exp2:a skulle jag glatt kunna spöa lite, men denna?Tror/hoppas att SBGN003 kan bli en riktig quartz beater. SBGN001 får man tyvärr sortera som högtorgskonst.
Inte överdrivet mkt som är polerat ju. Jag tror absolut denna typ av GS bär brukspår rätt bra till skillnad från säg Sbgj-modellerna som har väldigt mkt polerat.Frågan är bara hur väl den klär i repor och bruksspår? Skulle också gärna ha den som sommar- och resklocka, men om den är för fin och blank kommer man ju ändå vilja ha en beater. En exp2:a skulle jag glatt kunna spöa lite, men denna?
Ja, det är väl egentligen bara (den iofs breda) fasningen längs boetten, ytterkanten på glasringen och länksidorna? Men i verkligheten har ju gs en tendens att vara oväntat eleganta ändå. Kanske får testa, skulle ha väldigt svårt att låta bli ett eventuellt gruppköpInte överdrivet mkt som är polerat ju. Jag tror absolut denna typ av GS bär brukspår rätt bra till skillnad från säg Sbgj-modellerna som har väldigt mkt polerat.
EXAKT vad jag tänkte skriva.Inte överdrivet mkt som är polerat ju. Jag tror absolut denna typ av GS bär brukspår rätt bra till skillnad från säg Sbgj-modellerna som har väldigt mkt polerat.
EXAKT vad jag tänkte skriva.
Sekunder per år? Shiet det är ju grymt!Stjärnan betyder att de är +\- 5 spy, de utan stjärna = 10 spy
Alltid trevligt med fler som svarar.*sen på bollen såg jag. Det är en 5 uddig stjärna för 5spy. Infördes när 9f hade 25 års jubileum på dom limiterade kvartsarna.
Detta är kunskapen som gör KS så grymt! Finns alltid någon som vet lite merHar funnits tidigare också, se exempelvis SBGX103 från 2013.
Finns även femsekundare utan stjärna, SBGT033 från 2009 (quartz 40 år). Tyvärr såld.Sekunder per år? Shiet det är ju grymt!
Alltid trevligt med fler som svarar.
Detta är kunskapen som gör KS så grymt! Finns alltid någon som vet lite mer
Osäljbar för 8 på KS, jag sålde den för 11 på TZUK. Det var tider det. Grym tavla på den!Finns även femsekundare utan stjärna, SBGT033 från 2009 (quartz 40 år). Tyvärr såld.
Fast LE... Varför har jag inte kvar den?
Även SBGV019 är ju tweakad till +/-5 utan att visa det.
SBGT033 ovan är också LE och utan 5s-stjärna.Fast LE... Varför har jag inte kvar den?
Därför jag har denFast LE... Varför har jag inte kvar den?
Den är i gott sällskap, får känna mig trygg i detDärför jag har den
Jag var lite tveksam kring om dom gamla tavlorna med SEIKO skulle hålla värdet eller tillockmed stiga när den nya designen kom. Men som utvecklingen är nu tror jag dom kommer representera en annan filosofi, inte bara design, och säkert vara eftertraktade om 10-15 årDärför jag har den