• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Geparden

Audemars
Presage med ”uppkörd pist-tavla” hade ju kommit in i butik också.
1B1305EB-6370-4926-8489-D0D3E0DE8973.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Schyssta... En tanke som slog mig dock är om det finns någon direkt anledning till varför dem har en stjärna på urtavlan?
Kan inte minnas att jag sett det på GS om det inte varit GMT, men verkar inte ha den direkta kopplingen heller....
*sen på bollen såg jag. Det är en 5 uddig stjärna för 5spy. Infördes när 9f hade 25 års jubileum på dom limiterade kvartsarna.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tror/hoppas att SBGN003 kan bli en riktig quartz beater. SBGN001 får man tyvärr sortera som högtorgskonst.
Frågan är bara hur väl den klär i repor och bruksspår? Skulle också gärna ha den som sommar- och resklocka, men om den är för fin och blank kommer man ju ändå vilja ha en beater. En exp2:a skulle jag glatt kunna spöa lite, men denna?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Frågan är bara hur väl den klär i repor och bruksspår? Skulle också gärna ha den som sommar- och resklocka, men om den är för fin och blank kommer man ju ändå vilja ha en beater. En exp2:a skulle jag glatt kunna spöa lite, men denna?
Inte överdrivet mkt som är polerat ju. Jag tror absolut denna typ av GS bär brukspår rätt bra till skillnad från säg Sbgj-modellerna som har väldigt mkt polerat.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Inte överdrivet mkt som är polerat ju. Jag tror absolut denna typ av GS bär brukspår rätt bra till skillnad från säg Sbgj-modellerna som har väldigt mkt polerat.
Ja, det är väl egentligen bara (den iofs breda) fasningen längs boetten, ytterkanten på glasringen och länksidorna? Men i verkligheten har ju gs en tendens att vara oväntat eleganta ändå. Kanske får testa, skulle ha väldigt svårt att låta bli ett eventuellt gruppköp:)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Stjärnan betyder att de är +\- 5 spy, de utan stjärna = 10 spy
Sekunder per år? Shiet det är ju grymt!

*sen på bollen såg jag. Det är en 5 uddig stjärna för 5spy. Infördes när 9f hade 25 års jubileum på dom limiterade kvartsarna.
Alltid trevligt med fler som svarar. :)

Har funnits tidigare också, se exempelvis SBGX103 från 2013.
sbgx103-9.jpg
Detta är kunskapen som gör KS så grymt! Finns alltid någon som vet lite mer ;)
 
Topp