Klart min nya favorit i GS familjen! Alla tre är sjukt läckra! Någon som vet vad listpriset ligger för dessa i Sverige?
Mer SBGN001
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klart min nya favorit i GS familjen! Alla tre är sjukt läckra! Någon som vet vad listpriset ligger för dessa i Sverige?
Mer SBGN001
Vill minnas att de vanliga 003, 005 skulle lista kring 32k och limiterade (001, 007) 36kKlart min nya favorit i GS familjen! Alla tre är sjukt läckra! Någon som vet vad listpriset ligger för dessa i Sverige?
Den gröna (007) listar på 34 enligt optura och då borde 003 och 005 lista på samma då alla de har samma list i USA/Japan.Vill minnas att de vanliga 003, 005 skulle lista kring 32k och limiterade (001, 007) 36k
När kommer svart och blå till Sverige? Någon som vet? Sugen att uppgradera från explorer 2 till den svarta. Kvarts är kung!Den gröna (007) listar på 34 enligt optura och då borde 003 och 005 lista på samma då alla de har samma list i USA/Japan.
JanuariNär kommer svart och blå till Sverige? Någon som vet? Sugen att uppgradera från explorer 2 till den svarta. Kvarts är kung!
Grattis . Finns dom hos Klockmaster Globen?Äntligen med positiv display. SBEP011 har landat.
”Digituna”-modellerna kommer inte till EU, så nej tyvärr.Grattis . Finns dom hos Klockmaster Globen?
Prova Seiya.Grattis . Finns dom hos Klockmaster Globen?
Kul idé!Tror inte att dessa har varit uppe innan. JDM iofs så vet inte om de ens fungerar i Sverige men en mekanisk klocka med ett digitalt armband för betalningar, telefonnotiser och aktivitetsloggning. Det är Seiko som har samarbetat med Sony för att ta fram lösningen. Ser ut att sitta ett 4R35 i, mäter 42,5mm och finns i smakerna stålfärgad eller PVD. ¥97,070 för stål och ¥99,230 för PVD så typ 8000-8500SEK innan tull/moms.
Kul grej. Har sett smarta armband och spännen tidigare, men det här var första från nån större tillverkare. Känns som att det kan bli en stor grej att ha ett smart spänne på klockan istället för en helt smart klocka. Jag är inte beredd att byta ut tex min speedy mot en smart klocka, men ett spänne eller ett band skulle funka.Tror inte att dessa har varit uppe innan. JDM iofs så vet inte om de ens fungerar i Sverige men en mekanisk klocka med ett digitalt armband för betalningar, telefonnotiser och aktivitetsloggning. Det är Seiko som har samarbetat med Sony för att ta fram lösningen. Ser ut att sitta ett 4R35 i, mäter 42,5mm och finns i smakerna stålfärgad eller PVD. ¥97,070 för stål och ¥99,230 för PVD så typ 8000-8500SEK innan tull/moms.
Ser ju nästan ut som en ny skx? Saknas bara lugholes.Tror inte att dessa har varit uppe innan. JDM iofs så vet inte om de ens fungerar i Sverige men en mekanisk klocka med ett digitalt armband för betalningar, telefonnotiser och aktivitetsloggning. Det är Seiko som har samarbetat med Sony för att ta fram lösningen. Ser ut att sitta ett 4R35 i, mäter 42,5mm och finns i smakerna stålfärgad eller PVD. ¥97,070 för stål och ¥99,230 för PVD så typ 8000-8500SEK innan tull/moms.
Ja, den är väldigt lik SKX faktiskt. Gillar att det är svart datumhjul och sekundvisaren är ju ruskigt snygg. Är däremot inte särskilt imponerad över tavlan, den känns rörig med dubbla index. Hade de tagit bort de små kvadratiska indexen och flyttat ut de applicerade så hade den varit riktigt cool!Ser ju nästan ut som en ny skx? Saknas bara lugholes.
Wait, what..!? Kollade lite mer nu när jag plockade fram länken och klockan är bara vattenresisten till 5 BAR.Ja, den är väldigt lik SKX faktiskt. Gillar att det är svart datumhjul och sekundvisaren är ju ruskigt snygg. Är däremot inte särskilt imponerad över tavlan, den känns rörig med dubbla index. Hade de tagit bort de små kvadratiska indexen och flyttat ut de applicerade så hade den varit riktigt cool!
EDIT: Här är internetzlänk till klockan. http://wena.jp/products/collaboration-and-limited/seiko_mechanical.html
Världens sämsta skx kanskeWait, what..!? Kollade lite mer nu när jag plockade fram länken och klockan är bara vattenresisten till 5 BAR.
Jag tycker att det är konstigt att Seiko släpper ifrån sig en klocka som är utformad som en av deras mest ikoniska dykare men som är precis badtålig.Världens sämsta skx kanske
Kanske är själva armbandet som är 5bar, och då blir det ju knasigt om de skriver 20bar på klockan. Eller så kanske det är glasbaksidan som drar ner.Jag tycker att det är konstigt att Seiko släpper ifrån sig en klocka som är utformad som en av deras mest ikoniska dykare men som är precis badtålig.
Kanske, men låter ändå lite med 5 BAR för Seiko har ju klockor som klarar 10 BAR och som har glasbaksida. Märkligt också att man skulle ange 5 BAR på klockan om den tål 20 bara för att länken inte klarar mer.Kanske är själva armbandet som är 5bar, och då blir det ju knasigt om de skriver 20bar på klockan. Eller så kanske det är glasbaksidan som drar ner.
Märkligt också att skx boett som tidigare tålde 200 nu bara tål 50Kanske, men låter ändå lite med 5 BAR för Seiko har ju klockor som klarar 10 BAR och som har glasbaksida. Märkligt också att man skulle ange 5 BAR på klockan om den tål 20 bara för att länken inte klarar mer.
Det troliga är väl att 5 ATM är relaterat till den smarta delen? Bara för att vi nördar ser länken och klockan som två helt olika saker så gör inte de flesta köpare i den här prisklassen det. Om de skulle skriva 200 m på klockan och 50 m på spännet så har de 10 000 reklamationer efter första sommaren ...Märkligt också att skx boett som tidigare tålde 200 nu bara tål 50
Det står en hel del om den på WUS. Som jag har tolkat det så är det en modifierad SEIKO och ingen officiell release från SEIKO.Wait, what..!? Kollade lite mer nu när jag plockade fram länken och klockan är bara vattenresisten till 5 BAR.
Det verkar så. 18, 20 och 22mm läderband, länken endast 22mm.Kan man köpa bara armbandet månne?
Det verkar så. 18, 20 och 22mm läderband, länken endast 22mm.
https://www.slashgear.com/sony-to-finally-launch-wena-smart-watch-bands-in-leather-steel-03490400/
Tror inte att dessa har varit uppe innan. JDM iofs så vet inte om de ens fungerar i Sverige men en mekanisk klocka med ett digitalt armband för betalningar, telefonnotiser och aktivitetsloggning. Det är Seiko som har samarbetat med Sony för att ta fram lösningen. Ser ut att sitta ett 4R35 i, mäter 42,5mm och finns i smakerna stålfärgad eller PVD. ¥97,070 för stål och ¥99,230 för PVD så typ 8000-8500SEK innan tull/moms.
“Gammal”, Baselworld release.