• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag var lite tveksam kring om dom gamla tavlorna med SEIKO skulle hålla värdet eller tillockmed stiga när den nya designen kom. Men som utvecklingen är nu tror jag dom kommer representera en annan filosofi, inte bara design, och säkert vara eftertraktade om 10-15 år
För mig säger de något väldigt japanskt: stoltheten i det egna varumärket som är absolut oavsett om produkten kostar 300 eller 80k. Jag uppskattar min ”gamla” snowflake för att det ”bara” är en Seiko. Att den är Grand är mest för mig och andra nördar.
 

Geparden

Audemars
En SNE518 blir det garanterat!
60CACC85-D875-4B78-BEE6-D4A563FA1CFC.jpeg
4873F493-BEBE-4BF2-8C72-9CC05D09FFFF.jpeg
D2C4F409-7E30-4A24-BB5C-D3F040BA839F.jpeg
 

Geparden

Audemars
Garanterat! Fortfarande grymt nöjd med min SNE498. Har velat ha en Save the Ocean-Seiko ett tag nu och denna modell ser helt fantastisk ut.
Den blåa gradienten verkar iof vara förlorad med solartavlan men det hela ser ju fortfarande mycket bra ut ändå. Måste kolla med Globen när de kan tänkas dyka upp.
 

howling_hawk

Breitling
Hur ofta kommer det nya prylar från Seiko egentligen? Jag förstår att man inte ska hålla andan, men jag hoppas ju på en 38mm-variant av SARX-klockorna... Kanske är lönlöst att hoppas =D?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Så satans fin! Ska bli förälder i om någon månad så jag tror inte att det är tillfälle för det just nu. Kanske begagnat i och för sig
Beggade med gamla tavlan som min är har de sålts här på KS för mellan 12-15k beroende på skick.

De nya är mer nakna på tavlan (endast GS, grand seiko) och vet inte om jag sett någon sån begagnad på forumet dock.

Jag gillar den gamla bättre :)
 

howling_hawk

Breitling
De som är riktigt djupt i träsket ser ju det som en möjlighet att slå på stort - nåt man kan ge till barnet när de fyller 18, tar examen, gifter sig, fyller 50 eller nåt.

Det skulle vara en tuff sell hemma hos mig :D. Men kanske vore nått att fundera på :pompus:. Men skulle för allt i världen ha svårt att få budgeten över 15 000 - 20 000. Men de här Grand Seiko-kvartsarna, känns det inte underligt att ha en så dyr klocka som går på ett kvartsur?

EDIT: Och tillbaka till orginalfrågan, hur ofta kommer det nya serier eller nya modeller hos Seiko egentligen?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur ofta kommer det nya prylar från Seiko egentligen? Jag förstår att man inte ska hålla andan, men jag hoppas ju på en 38mm-variant av SARX-klockorna... Kanske är lönlöst att hoppas =D?
Flest nyheter kommer under Baselmässan men i år har det kommit lika många modeller löpande under året.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det skulle vara en tuff sell hemma hos mig :D. Men kanske vore nått att fundera på :pompus:. Men skulle för allt i världen ha svårt att få budgeten över 15 000 - 20 000. Men de här Grand Seiko-kvartsarna, känns det inte underligt att ha en så dyr klocka som går på ett kvartsur?

EDIT: Och tillbaka till orginalfrågan, hur ofta kommer det nya serier eller nya modeller hos Seiko egentligen?
Min dyraste klocka är en GS kvarts. Älskar den.
 
Topp