Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Njä, så mycket nyheter kommer det väl inte?Seiko i all ära men är det bara jag, eller skulle det inte vara nice med en separat GS nyhetstråd? Jag blir alltid lite besviken när denna tråd är uppdaterad med Seikomaterial, och inte GS! @yonsson
Kul! Ser sjukt mycket fram emot att se nya Astron, finns ju alla förutsättningar för att de kommer vara bra.Njä, så mycket nyheter kommer det väl inte?
Kommer exempelvis lite nya foton på nya Astron här imorgon...
Och änk på oss som postar pressreleaser, skönt att lägga allt i samma tråd.
Är det separata varumärken så är det. Annars skulle man nästan kunna baka ihop Orient- och Seikotrådarna, non?Seiko i all ära men är det bara jag, eller skulle det inte vara nice med en separat GS nyhetstråd? Jag blir alltid lite besviken när denna tråd är uppdaterad med Seikomaterial, och inte GS! @yonsson
Jag sätter 5kr på att jag hinner radera trådar i snabbare tempo än ni hinner starta dem.Är det separata varumärken så är det. Annars skulle man nästan kunna baka ihop Orient- och Seikotrådarna, non?
Kul! Spännande att höra dina tankar och reflektioner kring storlekarna.
SSH003 (svart)
SSH001 (blå)
SSH006 - güld.
Kommer köra en hands on recension så fort ljuset gjort det möjligt för mig att ta vettiga foton.
SSH003 (svart)
SSH001 (blå)
SSH006 - güld.
Kommer köra en hands on recension så fort ljuset gjort det möjligt för mig att ta vettiga foton.
Tvivlar inte på att kommande bilder kommer vara kanon, men om man får önska så skulle det vara trevligt att se hur boetten gör sig i profil. Tycker luggarna ser lite raka och kantiga ut även om den ser ut att sitta bra på din handled
SSH003 (svart)
SSH001 (blå)
SSH006 - güld.
Tvivlar inte på att kommande bilder kommer vara kanon, men om man får önska så skulle det vara trevligt att se hur boetten gör sig i profil. Tycker luggarna ser lite raka och kantiga ut även om den ser ut att sitta bra på din handled
Helt sjukt vad mycket.Alla nya SEIKO och GS-modeller för 2018:
https://www.plus9time.com/blog/2018/12/27/2018-seiko-releases
Lägger länken i första inlägget också så det är lätt att hitta.
Men varför är de så stora..? (Varför har jag så smala handleder..?)Den här blir bra.
Den sitter ju litet! Går inte jämföra med andra 44mm-klockor med kronskydd.Men varför är de så stora..? (Varför har jag så smala handleder..?)
Är det så? Tror du att det skulle fungera på någon med armar på 16,5cm..?Den sitter ju litet! Går inte jämföra med andra 44mm-klockor med kronskydd.
Självklart!! Jag tycker den sitter mycket bättre än skx-boetten.Är det så? Tror du att det skulle fungera på någon med armar på 16,5cm..?
Vad bra, då ska jag testa en sån om jag får möjlighet. Mitt problem brukar vara att den sticker utanför armarna och det blir inte snyggt.Självklart!! Jag tycker den sitter mycket bättre än skx-boetten.
Självklart!! Jag tycker den sitter mycket bättre än skx-boetten.
Beror ju på hur handleden är formad och vart man sätter klockan.Men är inte lug-måttet över 50 mm på SPB-caset? Då blir det ju att den sticker ut utanför armarna, i alla fall på mig med 17cm handled...
Jag upplevde att MM300 bar mindre (men högre) än SKX00x, och den här lär vara ett hårstår mindre än MM300.Men varför är de så stora..? (Varför har jag så smala handleder..?)
MM300 har ungefär 48mm lug-lug medan SKX har 46mm. SPBxxx har däremot 51mm och de extra millimeterna gör att den blir för stor. Min Squale Tropic GMT är 49mm och det är precis att det går.Jag upplevde att MM300 bar mindre (men högre) än SKX00x, och den här lär vara ett hårstår mindre än MM300.
Du dissar en klocka pga 2mm lug2lug? Hur en klocka sitter beror ju på massvis av saker, lug2lug, vikt, utformning på bandhorn, kronskydd eller ej osv osv. Två klockor med samma mått kan sitta helt olika.MM300 har ungefär 48mm lug-lug medan SKX har 46mm. SPBxxx har däremot 51mm och de extra millimeterna gör att den blir för stor. Min Squale Tropic GMT är 49mm och det är precis att det går.
Kronskydd och vikt kan väl ändå inte påverka om klockan sticker utanför armen eller inte?Du dissar en klocka pga 2mm lug2lug? Hur en klocka sitter beror ju på massvis av saker, lug2lug, vikt, utformning på bandhorn, kronskydd eller ej osv osv. Två klockor med samma mått kan sitta helt olika.