• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Uret

Cartier
Hann gå förbi Emporium en snabbis innan stängning.
C0BC9384-0AB2-4A26-A8B4-EEE7FDDB5952.jpeg


86000 för nya MM300
147800 för guldisen bredvid
86 för mm300? Alltså cirka 25k. Listar 38 hemma?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Artikel från oktober som några kanske läst. Dock bra gissningar vad gäller kommande Baselsläpp från Seiko.
https://www.plus9time.com/blog/2018/10/6/seiko-baselworld-2019-predictions
”As Grand Seiko does not have any obvious reissues for this year it may be a good time to launch the first GS mechanical chrono with an updated 6S movement. ”

Jag frågade Ito specifikt om detta när jag var i Japan och han svarade att det verket inte är tillräckligt bra för att bygga ett GS-kronografverk. Enligt honom finns det inga verk idag som är tillräckligt bra för det, så verket behöver bli ett helt nytt verk. Det logiska vore 9S-bas.

Tvärt emot i artikeln känner jag mig väldigt säker på att det kommer komma någon typ av Pogue-modell.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"New look monster SRPD25K Blue Dial Steel bracelet"
"New look monster SRPD27K black rubber bracelet"
"New sumo SPD101J Black"
"New sumo SPD103J Green"

SLA033 is Limited Edition, “1975”.

"SNJ028P1 Black"
"SNJ027P1 Pepsi"
"SNJ025P1 Black Stainless Steel Case"
 

AB

Panerai
2-Faktor
"New look monster SRPD25K Blue Dial Steel bracelet"
"New look monster SRPD27K black rubber bracelet"
"New sumo SPD101J Black"
"New sumo SPD103J Green"

SLA033 is Limited Edition, “1975”.

"SNJ028P1 Black"
"SNJ027P1 Pepsi"
"SNJ025P1 Black Stainless Steel Case"
Gött med ny Sumo, och i grönt dessutom! Då behöver man inte gräma sig längre att man missade LE-varianten i grönt. Svarta blir såklart också kul att se, alltid velat testa en Sumo, nu är det fan läge.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gött med ny Sumo, och i grönt dessutom! Då behöver man inte gräma sig längre att man missade LE-varianten i grönt. Svarta blir såklart också kul att se, alltid velat testa en Sumo, nu är det fan läge.
Återstår väl att se. Blir spännande att se om de ändrar fonten ifall de ändrar till keramiskt vridringsinlägg. Har hört ryktas att Prospex kommer ”nylanseras” och få massa uppgraderade modeller.
 
Topp