• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
A94E803D-0358-41CB-923A-28430A238EB6.png

”Bättre” bild på save the ocean-modellerna.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Om du kollar sista sidan i katalogen så tolkar jag bilden som att Tyskland-tornet tar större delen av Sverige. Är väl samma torn som Casio använder och de funkar här i Sverige.
Casio säger ju explicit "multiband 6" (syftandes på japan*2, kina, usa, tyskland och gb). Jämför man manualerna för 7B24 och tex S770 så är europa märkligt frånvarande i 7B24.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
? Jag tänkte vara hjälpsam, eftersom jag inte vet hur gammal appen är kan jag inte avgöra om du är ironisk. Oavsett så fungerar den bra om man inte har radiotäckning.
Ingen ironi alls. Bara glad att du delade med dig. Hade ingen aning om den. Jag bor en bra bit norr om sthlm så synkningen ett problem här. Kollade upp den och såg att de gjort ett buggfix nyligen så den lär vara ok och värd de 20kr dem kostar att prova. Tyvärr ingen radioklocka just nu men bra att veta.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Nere i thailand, sågs häromdagen:
AE5C98F3-08C2-4089-9CC7-B442B2D3DCB4.jpeg


Idag:
4DE3F3DE-DC5A-480B-BC28-D12C383DED7D.jpeg


Ska ta en dag o kolla priser på Thai specialarna och även andra hos AD :)

Damn nice att hänga i Thailand these days njut väl! Men imho får Seiko lugna sig med sina ”LE” och ”Specials”. Börjar närma sig Omega syndromet.
Släpp modellerna men att försöka göra hypes på varenda variant börjar bli tröttsamt. Ge de inte massa namn utan låt de vara en del av collection.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Ingen ironi alls. Bara glad att du delade med dig. Hade ingen aning om den. Jag bor en bra bit norr om sthlm så synkningen ett problem här. Kollade upp den och såg att de gjort ett buggfix nyligen så den lär vara ok och värd de 20kr dem kostar att prova. Tyvärr ingen radioklocka just nu men bra att veta.
Vet inte vad de fixat men har använt den iaf >6 månader och den har funkat kanon.
Skrev lite om ”synk fusk” i G-Shocktråden för ett tag sedan: https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktråden.24037/page-200#post-2427320
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vet inte vad de fixat men har använt den iaf >6 månader och den har funkat kanon.
Skrev lite om ”synk fusk” i G-Shocktråden för ett tag sedan: https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktråden.24037/page-200#post-2427320
I mitt fall var det en klocka som hamnat på fel tidszon och sedan inte synkade automatiskt av den anledningen. Det gick inte heller att ställa om tidszon när den inte var i "radioläge", så ett moment 22 uppstod. En manuell synkning med Clock Wave följt av en omställning av tidszon gör att den nu synkar automatiskt igen :)
Jag kontrollerade även synkningen mot en annan som synkat mot radiosignal och det var ingen märkbar avvikelse.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Just, men där är det också specificerat 5 bands (dvs tyskland men inte GB). Jag hittade inget motsvarande på 7B24.
Störigt med dessa notifieringar som ibland inte funkar. Som redan avhandlats så skall det funka typ överallt, men jag upplever att den ibland ställer fel tid här hemmai Stockholm. Vet inte om den får signal från Storbritannien eller vad det är.
 

Nevada

Cartier
2-Faktor
Skulle bli förvånad om det var en vridring.
Jag skulle tro att den funkar som den där digitala rymdseikon gör. Att varje läge på vridringen är en mode. Tidtagning, stoppar, alarm osv. Gissar dock bara .
Ja kanske det! Om den nu går att vrida.

OT i nyheter, sorry för det, men bifogar en bild av digital rymdseiko för att den är cool och för att illustrera att det verkar vara en smidig funktion.
A829601a1-400x500.jpg
 
Senast ändrad:
Topp