• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Heimby

Cartier
Missar jag något? Verkade funka att beställa Alpinisten till Sverige. Fick åtminstone inget fel när jag testade och har fått en orderbekräftelse. Riktigt snygg modell så jag hoppas detta gick igenom korrekt nu :)

E7B4A312-3EEB-4323-9B10-E9DC02B0E702.jpeg
Du måtte varit snabbt som attan! Tror du att du kommer behöva betala importskatt. Jag har fått behöva de på typ 50% av mina varor från USA.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Snacket på insta verkar vara att Hodinkee håller på att jaga reda på alla internationella beställningar för att hejda dess. Får se hur det slutar :) Om denna inte var menad att skickas utanför staterna så har Hodinkee lite att reda ut nu :p

Synd om det vore så, men de lär ju ha lite att göra i så fall ja... :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rent logiskt, varför skulle denna vara dyrare än SLA017? Ok, vi har inte alla specs än så det är såklart svårt att bedöma, men rent intuitivt känns prissättningen på SLA017 som taket för dessa LEs...
SLA017 sålde i princip slut enbart på preorder, klart de försöker höja priset lite.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Synd om det vore så, men de lär ju ha lite att göra i så fall ja... :)
Tyvärr tror jag att de kommer att backa era beställningar om ni inte har en adress att skicka till i USA. Så är det med den svarta Topper specialaren som diskuterades för några sidor sedan. Topper hörde av sig och meddelade att det var ok att sälja till någon utanför USA så länge de bara levererade den till en adress i USA. Seiko USA var tydligen stenhårda på det :banghead:

Satsar på att jag hittar en lämplig adress innan det är dags för leveransen :D
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Tyvärr tror jag att de kommer att backa era beställningar om ni inte har en adress att skicka till i USA. Så är det med den svarta Topper specialaren som diskuterades för några sidor sedan. Topper hörde av sig och meddelade att det var ok att sälja till någon utanför USA så länge de bara levererade den till en adress i USA. Seiko USA var tydligen stenhårda på det :banghead:

Satsar på att jag hittar en lämplig adress innan det är dags för leveransen :D

Dags att börja ragga en US-adress då :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Har ni sett denna variant av Seikos Alpinist?
Samma urverk som Sarb017 (6r15). Verkar dock vara aningen större med 39,5mm bredd på boetten.

Jag tycker den är riktigt läcker. Tyvärr säljs den bara i USA och är i begränsad utgåva.

Vad tycker ni?

Mer information finns nedan på länken till hodinkee som även bilden är stulen från.

Seiko11-Natural.jpg


https://shop.hodinkee.com/collectio...tion-alpinist-spb089j9?variant=13835022827595

Jag såg inte att någon annan nämnt denna så jag hoppas det inte blir en onödig post.
Edit: hittde direkt efter att den nämnts bland nyheterna i Seikotråden....
 

jhes

Omega
Lyckades skärmdump 2 fina nyss, missade tyvärr 2 andra, var bara sekunder kvar. Den röda blev jag kär i
Screenshot_20190227_002604.jpg
Screenshot_20190227_002520.jpg
 
Senast ändrad:
Topp