• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Tampa_blord

Panerai
Haha, då hoppas jag att du köpt mer än en... :rolleyes: Ärligt talat så är ju den procentuella ökning värre än de mest eftertraktade stål-sport-rollarna om man kollar på Ebay. :confused:

Räcker med en. Kan även tänka mig att byta rakt av mot en Royal Oak chronograph. I guld.

:rolleyes:

Men skämt o sido. 600usd tycker iaf jag är rimlig peng för en alpinist, limiterad eller ej. Att dessa (enligt rykte, inget jag sett själv) säljs för upp mot 1600usd är sjukt...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Räcker med en. Kan även tänka mig att byta rakt av mot en Royal Oak chronograph. I guld.

:rolleyes:

Men skämt o sido. 600usd tycker iaf jag är rimlig peng för en alpinist, limiterad eller ej. Att dessa (enligt rykte, inget jag sett själv) säljs för upp mot 1600usd är sjukt...
Har ingen sån att byta med, annars hade jag gjort det direkt... :D;)

Ja, det är faktiskt riktigt löjligt men det är ju marknaden som sätter priserna och så länge folk är villiga att betala så. :banghead: Jag hoppas att Seiko släpper en ny Alpinist snart och som håller samma kvalitet som SARB-linjen så att det kan bli slut på de löjliga priserna. En vanlig Alpinist kostar ju också mer begagnad än vad den kostade ny.
 

chrbir

Omega
https://forums.watchuseek.com/f21/photo-review-personal-take-seiko-spb089-blue-alpinist-4902411.html
DSCF2919.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan ärligt talat inte komma på någon annan klocka som utifrån bilder har givit mig ett lika starkt vill ha-intryck. Med den där Ginault-länken på är det verkligen ren magi.
Med tanke på att den verkar ha sålt slut rekordsnabbt så lär det bli fler färger framöver. Jag har alltid tyckt modellen är schysst förutom att den inte funnits i färger som lockat mig.
 
Topp