Tror detta är Save the ocean LE för 2018.Snygg, men satan vad mycket blå sköldpaddor de gjort. Ge mig en i Forest Green!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror detta är Save the ocean LE för 2018.Snygg, men satan vad mycket blå sköldpaddor de gjort. Ge mig en i Forest Green!
Den där sekundvisaren var ju svincool. Håller dock med tidigare talare, svart? Hade nog varit snyggare i mörkblått...
SBDY031
Riktigt häftig detalj med hajen bland vågorna. Kul utformning på sekundvisaren också!
SBDY031
Snygg tavla - om de hade skippat hajfenan. Den blev lite too much.
SBDY031
Äh, det är ju ascoolt. Den detaljen är så liten att den bara syns om man tittar noga.Snygg tavla - om de hade skippat hajfenan. Den blev lite too much.
Tillräckligt stor för att jag ska störa mig på den. Vi gillar olika helt enkeltÄh, det är ju ascoolt. Den detaljen är så liten att den bara syns om man tittar noga.
Gillar den lilla hajfenan vid kl 8
SBDY031
De första 17:Jag skulle vilja samla alla turtles från 2016 och framåt. Min sambo skulle idiotförklara mig men det är ju f#n inte jag som köper kaffe för 50 spänn muggen
De första 17:
Du får bli vänsterprassel åt @Molle iställetJag skulle vilja samla alla turtles från 2016 och framåt. Min sambo skulle idiotförklara mig men det är ju f#n inte jag som köper kaffe för 50 spänn muggen
Är det dina?De första 17:
Nope. Bild från internetz.Är det dina?
Är det en hajfena jag ser vid lumepluppen kl8? Ballt isåfall!
SBDY031
Det ser så ut. Fattar inte hur man kan gnälla på detaljer när SEIKO trycker ut så avancerade tavlor i en ISO-dykare för bara 5 papp.Är det en hajfena jag ser vid lumepluppen kl8? Ballt isåfall!
Både den här och de gröna och gula mini turtlesen är ju jättetrevliga! Och jag som precis skurit ner på paddor. Mycket vill förstås ha mer.. tänk om man kunde få en mini-turtle med kronan klockan fyra, ett helgrönt bezel insert och en sköldpadda som kikar fram bakom en av cirklarna från den gröna tavlan...
SBDY031
Jag antar att du syftar på mitt "gnäll" I mitt fall handlar det inte om vad man får för priset. För mig är det fortfarande en detalj jag inte gillar, oavsett pris.Det ser så ut. Fattar inte hur man kan gnälla på detaljer när SEIKO trycker ut så avancerade tavlor i en ISO-dykare för bara 5 papp.
Menade inte dig specifikt. Läser man reaktionerna på exempelvis WUS så är det en helt del gnäll på detaljerna.Jag antar att du syftar på mitt "gnäll" I mitt fall handlar det inte om vad man får för priset. För mig är det fortfarande en detalj jag inte gillar, oavsett pris.
Det ser ut att kunna vara en bra ”första klocka” modell. Stryktålig och lättläst, misstänker att dom inte är så stora heller?
SEIKO SUS för Nano Universe. Reissue på en gammal modell med hi-beatverk som fanns under 90-talet. Dessa har dock 7N (kvartsverk).
Glömde skriva storlek. Modellerna är 35mm, precis som ursprungsmodellerna.Det ser ut att kunna vara en bra ”första klocka” modell. Stryktålig och lättläst, misstänker att dom inte är så stora heller?
Äntligen vettig (för mig, smaken är ju som baken) storlek på en modern Seiko! Jag skulle tillochmed överväga att skaffa en för fjällvandring/gokarting/jakt/annat som jag inte sysslar med men gärna skulle vilja. Misstänker att dom inte blir så dyra?Glömde skriva storlek. Modellerna är 35mm, precis som ursprungsmodellerna.
SEIKO SUS för Nano Universe. Reissue på en gammal modell med hi-beatverk som fanns under 90-talet. Dessa har dock 7N (kvartsverk). Modellerna är 35mm, precis som ursprungsmodellerna.
Ha! Sant faktiskt! Jag borde nog också köpa en.Perfekt nattbeater. Måste ha en sån.
Har du någon länk? Min Google-FU funkar inte.Äntligen vettig (för mig, smaken är ju som baken) storlek på en modern Seiko! Jag skulle tillochmed överväga att skaffa en för fjällvandring/gokarting/jakt/annat som jag inte sysslar med men gärna skulle vilja. Misstänker att dom inte blir så dyra?
Edit: 20.000 yen enligt Seikos japanska hemsida, så rätt billiga. 21.000 för den i mitten till höger som jag misstänker har full lumetavla och 25.000 för den guldfärgade och den svarta.
Edit 2: Insåg precis att dom saknar datum! Storleken, priset och datumlösheten kan nog faktiskt göra att jag hugger en sån! Den blå var ju riktigt nice! Men den gröna eller den med lumetavla är ju inte heller dumma...
Ser ut som den funkar fint, det var där jag kikade iallafall.Har du någon länk? Min Google-FU funkar inte.
https://www.seikowatches.com/jp-ja/products/seikoselection/scxp155
Du som har koll, hur brukar man få tag i klockor som dessa? Verkar ju vara Limited Edition. Eller ett par av dem är. Den gröna var ju grym!Ha! Sant faktiskt! Jag borde nog också köpa en.
Nattbeater? Har man en sån när man smiskar skiten ur apan?Perfekt nattbeater.