• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Han någon uppfatta exakt hur mycket större SLA033 blir? Originalet är ju perfekt!

E1B75912-4884-45E3-B8D1-00C919EADFD3.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Med 9f86 i bakhuvudet, någon som tror på ett helt nytt 9f? Är det någon av ägarna till nya GMT´n som öppnat och kollat?
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
/Klipp!/
C7C529A8-D51B-423D-AC37-1C94AF3AD51B.jpeg

/Klipp!/
För er som inte hann läsa innan hemsidan togs ner.
Fuckade man upp kronplaceringen på nya willarden så man kunde plocka datumhjul ur SKX-lådan utan att behöva printa upp nya? o_O
Ovärdigt en klocka för 40 miljarder kronor...
Nu är den säkert jätteball i verkligheten ändå sen, men den millimetern i skillnad ger intryck i produktbilderna iallafall..
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
5B6684FB-2B73-408C-BC14-262F9C15A2D0.jpeg

Vad tror ni? Är det slutet eller en nystart?
Om man läser "this has happened any number of times up to now" tillsammans med gravstenen så får man känslan av att den nuvarande på något sett avslutades 2018. Men din fråga tillsammans med vad som skrevs i undertexten gör ju att man tror på en ny version under "Alpinist" namnet. Kan det bli en X? Kan det bli "solar"?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om man läser "this has happened any number of times up to now" tillsammans med gravstenen så får man känslan av att den nuvarande på något sett avslutades 2018. Men din fråga tillsammans med vad som skrevs i undertexten gör ju att man tror på en ny version under "Alpinist" namnet. Kan det bli en X? Kan det bli "solar"?
Oklart, inte omöjligt. De har ju funnits som både kvarts (8F), hi-beat (4s) och vanlig automat (6R).
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Det är kul hur hjärnan fungerar. Har alltid tyckt att den gröna alpinisten är en ful och tråkig klocka.
Men så fort det meddelades att den skulle sluta tillverkas vände jag direkt och tyckte från ingenstans att den är helt fantastisk och modellen växte enormt i mina ögon.
Extremt tråkigt att den blåa släpptes som en LE (fan ta seiko och omega med alla deras j*vla LE's). Den blåa hade jag köpt utan att blinka, men vägrar betala premium för den. :confused:

Hoppas enormt mycket på att seiko släpper nåt annat kul (37-40mm) inom kort för är i behov av en trevlig vardagsbeater:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ååååå jag älskar den gamla flightmastern. Suktat efter en sån länge nu utan att det dyker upp någon till salu. Den nya blir ingen kinetic alltså?
CC2CBFD0-E5B9-4FE0-8B1E-FFB30985F0E4.jpeg
D56211D9-441E-4D6D-B86B-EBA0C6F1BF34.jpeg

Alla nya är Springdrive. Här är mina favoriter av de gamla modellerna. 009 är LE, 500st, båda har 8L-verket. Har hållt ögonen efter modellerna ett tag men de är väldigt ovanliga, framförallt 009 som jag tycker är den coolaste.
 

Ekberget

Cartier
CC2CBFD0-E5B9-4FE0-8B1E-FFB30985F0E4.jpeg
D56211D9-441E-4D6D-B86B-EBA0C6F1BF34.jpeg

Alla nya är Springdrive. Här är mina favoriter av de gamla modellerna. 009 är LE, 500st, båda har 8L-verket. Har hållt ögonen efter modellerna ett tag men de är väldigt ovanliga, framförallt 009 som jag tycker är den coolaste.
Wow. Dom va fina. Fanns det en flightmaster med 8L också? Tyvärr ingen GMT i de där men grymt fina
 
Topp