Han någon uppfatta exakt hur mycket större SLA033 blir? Originalet är ju perfekt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är dina mått på klockan? Nya blir 44mmHan någon uppfatta exakt hur mycket större SLA033 blir? Originalet är ju perfekt!
Vad är dina mått på klockan? Nya blir 44mm
Den nya är nog lite längre lug2lug och lite tjockare. Typ som skillnaden mellan 6309 och nya SRP-Turtle.Originalet mäter in på 44mm vad jag har läst mig till. Mitt skjutmått är på rymmen
Den nya är nog lite längre lug2lug och lite tjockare. Typ som skillnaden mellan 6309 och nya SRP-Turtle.
Samma klocka med nåt som gör den billigare (verk/hardlex....?) plus de förbannade monster-pilvisarna .På trf snackas de om en limiterad version av willarden (Basel) och eventuellt en standard variant. Hade ju onekligen varit kul med en som ”alla” kan köpa i srp finish fine for me
Lär ju gå att köpa AM-visare som liknar de riktiga om man vill byta.Samma klocka med nåt som gör den billigare (verk/hardlex....?) plus de förbannade monster-pilvisarna .
Fuckade man upp kronplaceringen på nya willarden så man kunde plocka datumhjul ur SKX-lådan utan att behöva printa upp nya?/Klipp!/
/Klipp!/
För er som inte hann läsa innan hemsidan togs ner.
Hoppas att de inte lägger ner alpinisten, den är ju legendarisk i Seiko-kretsar nu. Tycker själv att det är en fantastisk klocka som är unik på så många sätt.
Vad tror ni? Är det slutet eller en nystart?
19mm on the original, so yeah small for a 44m wide watch, but it's so classic that all faults are forgiven! Except the priceUpplever gummit väldigt smalt till boetten? Lite samma som sla025.
Mellan raderna tycker jag att det låter som att det är en omtyckt klocka som helt enkelt inte säljer tillräckligt?
Då läser vi olika i så fall. Det finns en längre artikel på seikos hemsida där de säger att det är en populär modell. Jag tror de får svårt att avsluta produktionen nu efter Hodinkee-versionen.Mellan raderna tycker jag att det låter som att det är en omtyckt klocka som helt enkelt inte säljer tillräckligt?
Det är år 2019 nu....Är den inte nedlagd sedan ett år tillbaka?
Om man läser "this has happened any number of times up to now" tillsammans med gravstenen så får man känslan av att den nuvarande på något sett avslutades 2018. Men din fråga tillsammans med vad som skrevs i undertexten gör ju att man tror på en ny version under "Alpinist" namnet. Kan det bli en X? Kan det bli "solar"?
Oklart, inte omöjligt. De har ju funnits som både kvarts (8F), hi-beat (4s) och vanlig automat (6R).Om man läser "this has happened any number of times up to now" tillsammans med gravstenen så får man känslan av att den nuvarande på något sett avslutades 2018. Men din fråga tillsammans med vad som skrevs i undertexten gör ju att man tror på en ny version under "Alpinist" namnet. Kan det bli en X? Kan det bli "solar"?
.. och PADI-tavlaSamma klocka med nåt som gör den billigare (verk/hardlex....?) plus de förbannade monster-pilvisarna .
När Grand Seiko visat upp alla nya gosaker på Baselworld, hur lång tid tar det innan man kan lägga vantarna på dem ?
Är det samma sinnessjuka väntelistor som Rolex har ?Sommar/höst generellt är min erfarenhet.
Ååååå jag älskar den gamla flightmastern. Suktat efter en sån länge nu utan att det dyker upp någon till salu. Den nya blir ingen kinetic alltså?
Till Er som inte har koll på historiken.
Ååååå jag älskar den gamla flightmastern. Suktat efter en sån länge nu utan att det dyker upp någon till salu. Den nya blir ingen kinetic alltså?
Wow. Dom va fina. Fanns det en flightmaster med 8L också? Tyvärr ingen GMT i de där men grymt fina
Alla nya är Springdrive. Här är mina favoriter av de gamla modellerna. 009 är LE, 500st, båda har 8L-verket. Har hållt ögonen efter modellerna ett tag men de är väldigt ovanliga, framförallt 009 som jag tycker är den coolaste.