En välfylld klocksamling har en klocka för vart tillfälle. Inget konstigt med det!Nattbeater? Har man en sån när man smiskar skiten ur apan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En välfylld klocksamling har en klocka för vart tillfälle. Inget konstigt med det!Nattbeater? Har man en sån när man smiskar skiten ur apan?
https://klocksnack.se/threads/nattbeater-tråden.64151/Nattbeater? Har man en sån när man smiskar skiten ur apan?
Finns ju massa olika sätt. Enklast är att köpa av en handlare som säljer klockor som egentligen bara säljs i Japan. Alternativt så köper man via en digital handelsplats; Yahoo Japan, Rakuten, Amazon, EBay mfl.Du som har koll, hur brukar man få tag i klockor som dessa? Verkar ju vara Limited Edition. Eller ett par av dem är. Den gröna var ju grym!
För den som vill se några v originalen:
SEIKO SUS för Nano Universe. Reissue på en gammal modell med hi-beatverk som fanns under 90-talet. Dessa har dock 7N (kvartsverk). Modellerna är 35mm, precis som ursprungsmodellerna.
Det ligger en nyservad (av SEIKO) på Rakuten. Dock duktigt fulpolerad där de sabbat den roliga originalfinisheb.För den som vill se några v originalen:
http://alanwatch.homestead.com/seiko.html
Luktar gruppköp.
Tänk Solar Tuna, typ 5 papp.Någon koll på prisbild? Gillar originalet, som några skrev fultuff. Trevlig reissue iaf
Jag är galen av längtan, förmodligen det störta som hänt mitt nörderi. Så grym!!
För er som inte hann läsa innan hemsidan togs ner.
Seikos mest ikoniska boett, någonsin.Med den tavlan och bezel hade man kunnat. Komponera en riktigt snygg klocka.. Men boetten.... Tyckte doxa var fult innan, men skulle nog hellre bära dubbelpipigt av dem. Förstår det är en "story" men ah.. .
+ Skatt om jag förstått det rätt.
Yes, så är det alltid med seikos japanska priser.+ Skatt om jag förstått det rätt.
Vad är grejen med att lägga upp sidan för att bara en liten stund senare ta ned den?
För er som inte hann läsa innan hemsidan togs ner.
Skapa hype antar jag. Funkar ju härVad är grejen med att lägga upp sidan för att bara en liten stund senare ta ned den?
Säkerligen för att sprida info internt. Den låg aldrig så man kunde hitta den på hemsidan utan direktlänken.Vad är grejen med att lägga upp sidan för att bara en liten stund senare ta ned den?
KlantigtVad är grejen med att lägga upp sidan för att bara en liten stund senare ta ned den?
Det snackas om en billigare version för att alla vill ha det, det betyder inte att det kommer en.På trf snackas de om en limiterad version av willarden (Basel) och eventuellt en standard variant. Hade ju onekligen varit kul med en som ”alla” kan köpa i srp finish fine for me
Jag förnimmer att det kommer en, bygger upp ett hopp. Hur ska man annars överleva wissingDet snackas om en billigare version för att alla vill ha det, det betyder inte att det kommer en.
2016 & 2017 var det också bara de dyra modellerna som läckte så det är ju knappast omöjligt att det kommer en billigare version.Jag förnimmer att det kommer en, bygger upp ett hopp. Hur ska man annars överleva wissing Blir jag besviken tröstköper jag nåt på seiya