• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du som har koll, hur brukar man få tag i klockor som dessa? Verkar ju vara Limited Edition. Eller ett par av dem är. Den gröna var ju grym!
Finns ju massa olika sätt. Enklast är att köpa av en handlare som säljer klockor som egentligen bara säljs i Japan. Alternativt så köper man via en digital handelsplats; Yahoo Japan, Rakuten, Amazon, EBay mfl.
 

Ekberget

Cartier
Jag minns fortfarande hur det jävla!#$%¥₩ alarmet från en klassisk väckarklocka väckte mig hela skolgången. Tack o lov att telefoner med silkysmoooth melodier tagit över det jobbet. Men en nattbeater? Är nog inte riktigt där än i mitt relativt nyfunna intresse för klockor.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
34C75513-0DD8-4CF5-AF14-95E87D4F515E.jpeg

SEIKO SUS för Nano Universe. Reissue på en gammal modell med hi-beatverk som fanns under 90-talet. Dessa har dock 7N (kvartsverk). Modellerna är 35mm, precis som ursprungsmodellerna.
För den som vill se några v originalen:
http://alanwatch.homestead.com/seiko.html
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På trf snackas de om en limiterad version av willarden (Basel) och eventuellt en standard variant. Hade ju onekligen varit kul med en som ”alla” kan köpa i srp finish fine for me
Det snackas om en billigare version för att alla vill ha det, det betyder inte att det kommer en. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag förnimmer att det kommer en, bygger upp ett hopp. Hur ska man annars överleva wissing :) Blir jag besviken tröstköper jag nåt på seiya :woot:
2016 & 2017 var det också bara de dyra modellerna som läckte så det är ju knappast omöjligt att det kommer en billigare version.
 
Topp