• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

JesperO

Rolex
denna klockar in på 1150000 yen så blir väl snordyr i SEK tyvärr - typ som blåvalen....
SBGA403_11040007329850_jpg.jpg

https://www.grand-seiko.com/jp-ja/collections/sbga403


får nog bli en prospectdykare eller kika tillbaka på de gamla GS-dykarna
 

Matte78

Omega
Vad kan dom här heta tro? Har dålig koll på Seiko.
IMG_9255_2-2-750x513.jpg

Är med väldigt nyfiken vad dessa har för modell beteckning och/eller ca pris. Blir sugen på den gröna. Safir glas har dessa om jag förstått det rätt.

Kanske är något nytt 6 serie verk i dessa? 6r35 eller 6l35. Läste det på någon sida men den som skrev där var själv osäker.

Mvh
Matte
 

AB

Panerai
2-Faktor
Någon som kan förklara för mig varför denna antagligen kommer kosta lika mycket som en GS SBGA229?
Varför skulle man välja denna innan GSen?
Spekulerar nu, men i min värld innebär det att de på sikt kommer lyfta upp priserna på GS-dykarna som är standard. Vem vet, de kanske lanserar nya modeller inom några år och passar på att höja prisnivån i samband med det.
 

JesperO

Rolex
Spekulerar nu, men i min värld innebär det att de på sikt kommer lyfta upp priserna på GS-dykarna som är standard. Vem vet, de kanske lanserar nya modeller inom några år och passar på att höja prisnivån i samband med det.

tror det stämmer rätt bra.
029/031/229/231 är ju gamla modeller också.
de nya som kommit - förra årets bestar och den som kom idag ligger ju snarare norr om 100...
GS har ju pushat priserna uppåt a la rolex nästan... :eek:
 
  • Like
Reactions: AB

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Enligt SoloJapan (där jag lagt min bokning), är det SBDY031 Save the Ocean Special Edition.
Hmm, jag är skeptisk till att det skulle bli en Japan only special edition som de påstår. Alla andra Save the ocean har ju släppts globalt. Just den reffen kan kanske vara Japan only men den borde komma hit med en annan ref.
 
Topp