• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ursäkta segt svar, helt missat att du citerade! Gillar den! Sköna nyanser beroende på ljus. Från nästan svart - grön - ljus grön. Vad jag kan minnas är det ingen jättestor skillnad, denna bärs något större men inget som skulle vara ett problem med din handled :)
IMG_20200809_160839.jpg
Satfläsk. Jag skiter i om den kallas oäkta eller inte. Den gröna är fantastisk.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Satfläsk. Jag skiter i om den kallas oäkta eller inte. Den gröna är fantastisk.
Det gör du rätt i. Folk kan kalla den kattskit, blir inte mindre bra för det. Det är inte en 6105 och skall inte förväxlas med den heller. Däremot är det uppenbart vart designen är tagen ifrån. En väldigt lyckad modern tappning på en äldre design helt enkelt.
 

seikodiverr

KS Explorers Club

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
@fluffy67 Hur är bandet i jämförelse med Uncle Seiko? (Om du ägt en)
Funderar nämligen på att beställa ett från RoyalStraps. Orkar inte vänta 4-6 veckor på Uncle Seiko.
Jag har inte heller orkat vänta på Uncle Seiko. Har inte ägt ngt.
Köpte detta i väntan på originalbandet som ska komma i slutet på augusti.
Jag är nöjd med bandet och det används utan ngn irritation :)
 

MrJohn

Omega
Lite kompletterande tankar från mig efter några veckor med 143, 147 och 149. Ber om ursäkt för en lång post..
Jag bor på landet, långt ifrån större handlare som kan visa/sälja dessa modeller live så det fick bli att beställa hem en av varje och utvärdera vilken/vilka jag ville behålla. jag tänkte att med ett vettigt inköpspris och efterfrågan så kommer det inte kosta så mycket. Jag föll pladask för modellen när jag såg bilder men var orolig för att den skulle vara för liten (då jag under senaste åren gått från att ha olika submariners till att tycka att den modellen är lite liten och istället hamnat på MM300, Tudor BB och liknande bjässar, gärna över 43mm och minst 22mm länk). Det första som lockade mig i bilderna inför släpp var den grå tavlan på 143:an då jag saknar min gamla SLA017 som var så fantastiskt vacker men som jag upplevde som för liten och i ett svagt ögonblick sålde... dumt.. Har saknat den.

Iallafall. Måste säga att storleken verkligen känns perfekt och den sitter superbra på min arm som är 16,5-17cm. Fin tyngd och den känns väldigt välbyggd. Perfekt höjd! Gällande länken så kan jag inte säga så mycket mer än övriga här. Jag är inte så känslig utan gillar den men visst det är ingen sub/tudorlänk men bra mycket bättre än SKX. Dykarförlängningen är dock rätt billig. Lumen för småbarnsföräldern är fantastiskt trevlig och jag har inte sett några missar på mina klockar i form av misslinjeringar. Det enda jag skulle ändra på dessa klockor om jag fick designa om dem så är det att göra beceln 1mm smalare. Inte i höjd som någon skrev utan för att tona ner inserten en aning. Har haft muspekaren på köpknappen för SLA037 (med en perfekt bacel flera gånger men den är fasen dyr....eller?.. Undrar vad den skulle kosta om man som vanligt blir sjuk och flippar den efter ett år?

143- Tavlan var faktiskt så läcker som jag hoppades. Jag var rädd för att den skulle vara för tråkig, nästan svart eller sakna liv men den var läcker, lik SLA. Riktigt elegant klocka och färgkombination som inte har kommit av armen sedan den kom hem sist av alla. 143:an har faktiskt blivit favoriten och under alla år som klockintresserad är det bara en klocka jag har gillat lika mycket/mer och det är en 16610LV som jag hade dygnet runt i 5 år och älskade.
147- Grymt läcker klocka. Mycket snyggare än vad jag trodde och tavland färg är grymt snygg live. Då jag inte har ring eller liknande i gult guld så känns den inte 100% på armen. Den känns lite mer dressad men de gånger jag tar kostymen så känns det som det finns annat som passar bättre. Jag saknade dessutom länken. Har inget dåligt att säga om den alls men då det kändes onödigt att ha 3 färger av "samma " klocka så fick den flytta till ett nytt hem.
149- Fantastiskt vacker klocka på alla sätt. Svår att fota dock för att göra den rättvisa. Samma upplevelse generellt som övriga men jag hade kanske hoppats att tavlan skulle ha lite, lite mer liv. För att ge mig in i nummerdebatten så är jag supernöjd. 550/5500 är ett snyggt nummer. Lite trist att nu veta att alla innan 4000 är slarvigt byggda men det ser bra ut på boetten :) Gummit är snyggt och sitter bra. Kompletterade även med ett Seiko original Z20 gummi.

Sammanfattningsvis en grymt lyckad modell där minst en av färgerna kommer vara med mig länge!
Mvh John
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Ni som ägt SLA033 och SPB151/SPB153, kan ni göra en hyfsat nykter ägandeupplevelse-jämförelse utan att ha så mycket "nykär-bias" på den billigare nya Willard? Är det värt att lägga typ 20-25k extra för en "storebror-Willard"?

Är väldigt förtjust i Willard-boetten överlag men har så svårt att motivera runt 40k för en SLA033 som de kostar idag.
 
Topp