• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

När vi säger ”i hissen” menar vi hissarna på hotellet under p-day med blinkade ljus i olika färger? Man hade kunnat vara spik nykter och ändå inte kunnat avgöra färgen på tavlan isf;)

Precis den hissen, och när de var svinpackade med folk när vi skulle ner från högsta våningen alla 200

The Last One syftar ju på att det var Bonatis sista klocka innan han gick i pension (därav hans initialer på baklocket), dedikerad till Paneristi . Så den kommer alltid förbli "The Last One" :cigar:
Ni kommer hävda det ja ;)
Ny VD. Nytt Panerai. Nya regler. Ingen mer bronzo. Jorå. Ingen mer paneristi edition. Jorå. Ingen 372 i 44 mm.... vänta och se.

Paneraicentral är ju en av alla Paneristis. Men kommer det en till så gör det. Ser det ut som en anka osv.
Min poäng är att alla dessa nya grepp kan ändra spelreglerna. Tidigare rariteters värde kan minska (sen tror jag inte att det blir någon väsentlig skillnad i värde men vad vet jag...). Sen kanske det inte kommer kännas lika coolt att äga bronzo exempelvis om det släpps nya versioner hela tiden. Men det varierar nog från person till person.

Paneraicentral är ju en av alla Paneristis. Men kommer det en till så gör det. Ser det ut som en anka osv.
Min poäng är att alla dessa nya grepp kan ändra spelreglerna. Tidigare rariteters värde kan minska (sen tror jag inte att det blir någon väsentlig skillnad i värde men vad vet jag...). Sen kanske det inte kommer kännas lika coolt att äga bronzo exempelvis om det släpps nya versioner hela tiden. Men det varierar nog från person till person.
Ja asså vi är inte Paneristi för att tjäna pengar, då hade vi valt Patek eller Rolex istället. :D

Min poäng är att varken jag eller någon annan jag känner som jagade 911 trodde att det var "Last One For Paneristi by Panerai" , utan när Boutiquerna informerade oss om att "Bonati ska gå i pension och detta blir hans sista klocka till Paneristi" förstod vi ganska snabbt att detta är hans sista Paneristi-klocka :)

Ja asså vi är inte Paneristi för att tjäna pengar, då hade vi valt Patek eller Rolex istället. :D

Min poäng är att varken jag eller någon annan jag känner som jagade 911 trodde att det var "Last One For Paneristi by Panerai" , utan när Boutiquerna informerade oss om att "Bonati ska gå i pension och detta blir hans sista klocka till Paneristi" förstod vi ganska snabbt att detta är hans sista Paneristi-klocka :)
Men många av er ville ha den för att den är unik. Ju fler Paneristi editions som släpps, desto mindre unika blir de tidigare. Bonati i all ära, men det kommer bytas VD på Panerai fler gånger.

Jag förstår inte riktigt vad ni snackar om nu. 911:an är ju Bonatis sista, och därför heter den Last one for the Paneristi, undertecknat A.B. Det var mycket känt att han skulle lämna när den kom ut. Eller missförstår jag diskussionen?

Jag förstår inte riktigt vad ni snackar om nu. 911:an är ju Bonatis sista, och därför heter den Last one for the Paneristi, undertecknat A.B. Det var mycket känt att han skulle lämna när den kom ut. Eller missförstår jag diskussionen?
Den kommer alltid kallas last one, men inte vara last one enligt mig. Typ där står vi nog.

3d87QXmWbk1vxufqhl.gif

Men många av er ville ha den för att den är unik. Ju fler Paneristi editions som släpps, desto mindre unika blir de tidigare. Bonati i all ära, men det kommer bytas VD på Panerai fler gånger.
Jag tror många av oss ville ha den för att den hade guldvisare och grön sandwichtavla. Sen att det var Bonatis sista klocka till Paneristi i 500 ex gjorde att man ville ha den ännu mer. Hade han t.ex. släppt en due med lila tavla istället hade den nog inte varit lika populär :D

Sen om någon på riktigt trodde 911an skulle bli den "sista Paneraien till Paneristi" önskar jag denna person lycka till i livet :D

Mer ingående om den kommande Paneristi Edition; källa Mansoor M Al-Ansari från en Paneraigrupp på Fejjan. Han brukar slå huvudet på spiken..

BF6C2E58-3095-4F6D-84E9-2F1703552E11.jpeg
Det var inte den sneak peek vi fick på skärmen på PDay då, det var definitivt en Radiomir, inte 1940. Jag såg inte vad ni såg i hissen.

Det var inte den sneak peek vi fick på skärmen på PDay då, det var definitivt en Radiomir, inte 1940. Jag såg inte vad ni såg i hissen.
Mer ingående om den kommande Paneristi Edition; källa Mansoor M Al-Ansari från en Paneraigrupp på Fejjan. Han brukar slå huvudet på spiken..

BF6C2E58-3095-4F6D-84E9-2F1703552E11.jpeg

Den jag och @metamorfos såg i hissen hade wirelugs.. i övrigt låter det rätt med brun sunburst, logo på tavlan osv

Det är ju inte helt omöjligt att dom jävlades lite med oss på p-day heller.

Vet ni vad. KUL att det börjar sippra ut lite nyheter för året. Jag är sjukt svältfödd. Jag vill ha mer och mer och mer.

Jag är inte negativ till dessa nyheter, men jag vill inte ha någon av dem, så neutral kanske. Jag försöker också se det relativt, eftersom jag sett vad JMPs förra jobb krystar ur sig. Därmed inte negativ än så länge. :)

@masterkiller medhåll angående mikromärkesbronsare, men betänk att större delen av klockvärlden inte har en aning om mikromärkena.

@metamorfos var rädd om dig, min vän. :) Det där måste göra ont.

Jag blir bara så satans sugen på att vara med i rummet när dom bestämmer sånt här
- jaha då har vi boett och tavla klar, hur gör vi med visare... 9 av 10 måste ju ändå lutat åt guldvisare eller??!
:D
Det är ju som tur är inte matchy matchy så @kmg lär godkänna det.

.....:wtf::wtf: ryktena om en Bronzo Radiomir med grön tavla och blå visare verkar ha varit sanna

FB_IMG_1585626072845.jpg

... och Blonzo i 42mm
FB_IMG_1585626731462.jpg
Så ryktena om utseendet på Rad:en stämde.. Gillar inte riktigt färgcombon.

42:an är ohyggligt fin och kommer att bli en galen succé. Är dock för jävla irriterad över att den är en ren förminskad kopia av 671 sånär som på ett ord på tavlan. Kunde de inte fortsatt med sina keramiska ringar och låtit våra tre ursprungliga bronsare vara i fred.. Nu urvattnar de ännu lite mer, storleksskillnad eller inte..

Tillbaka
Topp