• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

Där snackar vi #badtaste
Fattas bara ponny, rostigt svärd och riddarhjälm
Helt ok om man gillar blå urtavlor. Men sunburst..nja, jag är lite tveksam om det lirar på en 47 mm klocka med militärt ursprung.

För nytillkomna läsare vill vi i Paneristi Sweden informera om att den här mannen bara framstår som enormt gnällig och negativ till allt som inte är getröv från Smolensk. ;) Egentligen är han trevlig, eller ja, ibland i alla fall, ehm, det händer... typ. Han är således bara att ignorera. :D

För nytillkomna läsare vill vi i Paneristi Sweden informera om att den här mannen bara framstår som enormt gnällig och negativ till allt som inte är getröv från Smolensk. ;) Egentligen är han trevlig, eller ja, ibland i alla fall, ehm, det händer... typ. Han är således bara att ignorera. :D
Struntprat. Jag är ju bara lite nyanserad :). Mycket, kanske tom merparten, av det Panerai gör är ju bra/vackert, men långt ifrån allt.
Senaste två årens släpp tycker jag devis varit lite förvirrande på många plan. Man kan vara snäll och kalla det för evolution, men jag kan tycka de ibland sålt ut sig och enbart försökt blidka en befintlig eller skapa en ny marknad.

Struntprat. Jag är ju bara lite nyanserad :). Mycket, kanske tom merparten, av det Panerai gör är ju bra/vackert, men långt ifrån allt.
Senaste två årens släpp tycker jag devis varit lite förvirrande på många plan. Man kan vara snäll och kalla det för evolution, men jag kan tycka de ibland sålt ut sig och enbart försökt blidka en befintlig eller skapa en ny marknad.
Men berätta, vad hoppas du på för nya modeller (eller tänker du dig att de inte ska göra några nya alls)?

Men berätta, vad hoppas du på för nya modeller (eller tänker du dig att de inte ska göra några nya alls)?
Jag skulle vilja se mer av:
- användandet av roliga material på luminor och submersible
- fortsättning på uppdateringen av luminor (i linje med 914/915)
- renare tavlor
- någon ny take på någon av rad 1940-modellerna i 45 mm.

Jag skulle vilja se mindre av:
- due
- färgglada urtavlor
- sunburst
- mix-and-match (typ den nya paneristi edition)

- renare tavlor

- due
- färgglada urtavlor
- sunburst
Och en ny Mare Nostrum! Kanske tom två?

- renare tavlor

- due
- färgglada urtavlor
- sunburst
Med tanke på att de blå- och gröntavlade pannorna uppenbarligen säljer rätt bra kommer de nog inte minska produktionen av "färglada" urtavlor.. Samma sak gäller Due, en serie pannor jag aldrig personligen kommer gilla (iaf så länge de har 3atm WR) men som jag ändå förstår att de fortsätter med.

Med tanke på att de blå- och gröntavlade pannorna uppenbarligen säljer rätt bra kommer de nog inte minska produktionen av "färglada" urtavlor.. Samma sak gäller Due, en serie pannor jag aldrig personligen kommer gilla (iaf så länge de har 3atm WR) men som jag ändå förstår att de fortsätter med.
Cash is king.

vet inte om ursprung har något med utseende att göra.
Att det historiskt kan vara korrekt eller inte är en sak men har inte så mycket med själva utseendet att göra tycker jag och den blåa sunbursttavlan är golden.

Helt ok om man gillar blå urtavlor. Men sunburst..nja, jag är lite tveksam om det lirar på en 47 mm klocka med militärt ursprung.

jag köper och säljer för att prova nytt inte för dissikera om färgnyansen på lumen är historiskt korrekt eller inte

Hur många varianter på radiomir, 1940, 1950, mare nostrum hade du kunnat göra där alla har svart tavla med och utan sandwich. Kul line-up .....
men ändå så säljer du alla dina. måste betyda något ;)

Senast ändrad:
- renare tavlor

- due
- färgglada urtavlor
- sunburst
Instämmer i mycket av det du önskar. Mest går jag igång på tanken på en 45mm Radiomir 1940 med kupat plexi och "base" tavla likt 587 eller 662.
Eller finns det någon ref. likt detta?

• Like
Reactions: MAV
Instämmer i mycket av det du önskar. Mest går jag igång på tanken på en 45mm Radiomir 1940 med kupat plexi och "base" tavla likt 587 eller 662.
Eller finns det någon ref. likt detta?
Byt ut 45 mot 47 så tycker jag som sagt denna är för jäkla tung.. 47mm Rad 1936 med wirelugs brukar bära bra även på smala handleder..

955CB5C0-56B8-48BF-A3C2-157F2416FF9D.jpeg

jag köper och säljer för att prova nytt inte för dissikera om färgnyansen på lumen är historiskt korrekt eller inte

Hur många varianter på radiomir, 1940, 1950, mare nostrum hade du kunnat göra där alla har svart tavla med och utan sandwich. Kul line-up .....
Finns väl samtidigt inget egenvärde i att Panerai ska ha 100 modeller i produktion?

diversifiering behövs för att dra in pengar. A business is a business
Bara kolla på H&M med Arket, COS, MONKI, Weekday, &other stories, bara att kolla på bilmärken hur många olika modeller och varianter som finns
Sen om det urlakas eller ej må vara men för att öka försäljning och kunna leverera mot konkurrenter så behövs större urval

diversifiering behövs för att dra in pengar. A business is a business
Bara kolla på H&M med Arket, COS, MONKI, Weekday, &other stories, bara att kolla på bilmärken hur många olika modeller och varianter som finns
Sen om det urlakas eller ej må vara men för att öka försäljning och kunna leverera mot konkurrenter så behövs större urval
Utvecklingskostnaden lär vara låg om inte annat. Blir ju nästan lite modultänkt.
I slutändan är det viktiga att man hittar en modell man vill ha.

@mårt sen skulle jag vilja sen en nysläppt variant av pam00521 med kantig ring! Bra design!
Ska vara i stål, 45 eller 47 mm. Ringen ska se ut som 521. Det vore kul.
Edit:alltså en 685 med slät ring typ.

Senast ändrad:
Var inte dom tidigare varianterna tillverkade med hjälp av att man skar ut formerna med vatten under hårt tryck?
Jag vill minnas att jag till och med haft den på armen. Har också provat en av de andra som jag inte kommer ihåg vilken det är, men den kostade precis hur många pengar som helst. Läskigt. :)

Lite gamla nyheter, men lite mer info måhända, specifikt tjocklek.
7qtrG2Gh.jpg

XqFJh15h.jpg

Och jag undrar fortfarande vem man behöver ligga med för att få den här infon direkt skickad till sig från Panerai...

Till påsk önskar jag mig ett Kinderägg innehållandes följande nyheter: en 753a med sandwich, en PAM01000 med grön tavla och en 45mm California-dial Radiomir, också den med sandwich. #heresy

Tillbaka
Topp