• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

Reko

Cartier
2-Faktor
Så ryktena om utseendet på Rad:en stämde.. Gillar inte riktigt färgcombon.

42:an är ohyggligt fin och kommer att bli en galen succé. Är dock för jävla irriterad över att den är en ren förminskad kopia av 671 sånär som på ett ord på tavlan. Kunde de inte fortsatt med sina keramiska ringar och låtit våra tre ursprungliga bronsare vara i fred.. Nu urvattnar de ännu lite mer, storleksskillnad eller inte..
Det är en hårfin gräns kring när en produkts status blir urvattnad, eller när man lyckas bygga vidare kring mystiken. Jag tror som du att Panerai här är ute på lite djupt vatten här. De bör vårda sina speciella modeller, men samtidigt gillar jag tanken på en 42mm bronzo, haha!
(bara den inte blir för tjock/hög, diametern är ju trots allt betydligt mindre)

Edit: Hade gillat 42mm extra mycket utan datum. Vad säger ni andra om den tanken? Är det att häda i kyrkan på en Sub?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Det är en hårfin gräns kring när en produkts status blir urvattnad, eller när man lyckas bygga vidare kring mystiken. Jag tror som du att Panerai här är ute på lite djupt vatten här. De bör vårda sina speciella modeller, men samtidigt gillar jag tanken på en 42mm bronzo, haha!
(bara den inte blir för tjock/hög, diametern är ju trots allt betydligt mindre)
Idén om en 42mm Bronzo är helt rätt ur Panerais perspektiv; helt given succé. Det är kopierandet av 671 som gör mig jäkligt putt.. Om nu den "nya tidens" bronsare kom med keramisk ring, fortsätt med det konceptet i stället för att mishmasha fram och tillbaka..
 

azcii

Patek
2-Faktor
Den kommer sen, en råkopia på 382 @azcii ;)
Ärligt talat är det nog bara en tidsfråga :D

Kan ju oavsett vad stoltsera med att det alltid kommer att vara den första :cigar:

u28872108033911410109fm170s20C3B94E86A3B37456CC48060300F0C1w640h754img.jpeg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Datum på en dykare är ju helt galet från början.

Det är en hårfin gräns kring när en produkts status blir urvattnad, eller när man lyckas bygga vidare kring mystiken. Jag tror som du att Panerai här är ute på lite djupt vatten här. De bör vårda sina speciella modeller, men samtidigt gillar jag tanken på en 42mm bronzo, haha!
(bara den inte blir för tjock/hög, diametern är ju trots allt betydligt mindre)

Edit: Hade gillat 42mm extra mycket utan datum. Vad säger ni andra om den tanken? Är det att häda i kyrkan på en Sub?
 

kmg

Patek
2-Faktor
:D
Det är ju som tur är inte matchy matchy så @kmg lär godkänna det.
Kräktes lite i munnen när jag såg den...
Långt ifrån alla av de senaste släppen fallit mig i smaken.
Men det finns säkert någon färgblind person med tveksam känsla för stil och anständighet som gillar den här senaste designmässiga dvärgen.
[slut på rant]
 
Vet ni vad. KUL att det börjar sippra ut lite nyheter för året. Jag är sjukt svältfödd. Jag vill ha mer och mer och mer.

Jag är inte negativ till dessa nyheter, men jag vill inte ha någon av dem, så neutral kanske. Jag försöker också se det relativt, eftersom jag sett vad JMPs förra jobb krystar ur sig. Därmed inte negativ än så länge. :)

@masterkiller medhåll angående mikromärkesbronsare, men betänk att större delen av klockvärlden inte har en aning om mikromärkena.

@metamorfos var rädd om dig, min vän. :) Det där måste göra ont.

Det jag gillade med Bronzo är att den ser brutal ut, som en gammal dykhjälm och passar perfekt som Submersible, när man kör det på Radiomir blir det fel, den här släppte Anomino förra året...samt att brons känns uttjatat generellt numera...

8B7C62A5-623B-43FB-903B-7063C5D07E36.jpeg
 

kmg

Patek
2-Faktor
Det jag gillade med Bronzo är att den ser brutal ut, som en gammal dykhjälm och passar perfekt som Submersible, när man kör det på Radiomir blir det fel, den här släppte Anomino förra året...samt att brons känns uttjatat generellt numera...

8B7C62A5-623B-43FB-903B-7063C5D07E36.jpeg
Klockvärlden i ett nötskal. Nu ska alla tillverka klockor med antingen grön tavla eller bronsboett (eller både och...). Panerai var tidiga med brons jaja. Men vore roligare om Panerai nu istället tillverkade fler klockor i tex BMG
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Klockvärlden i ett nötskal. Nu ska alla tillverka klockor med antingen grön tavla eller bronsboett (eller både och...). Panerai var tidiga med brons jaja. Men vore roligare om Panerai nu istället tillverkade fler klockor i tex BMG
Dina böner blir snart besvarade.
 

johnz

Rolex
Jag håller med alla och ändå inte. Synd bara att de satte de blåa visarna på fel dinka, de hade gjort 42an ännu mer chill. ;)
 

azcii

Patek
2-Faktor
FY 17 VAD PANERAI LÄMNAR SITT DNA, ALLA NYA MODELLER SER JU UT SOM SKIT!!!

Eller vänta nu...
Den var fin faktiskt.

Hjälp till här... blir detta den tredje 47mm radiomiren någonsin i stål med base sandwich tavla, kupat glas och wirelugs ? Visst har vi bara PAM21 och PAM294 tidigare ? (om man inte räknar vintage dvs)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den var fin faktiskt.

Hjälp till här... blir detta den tredje 47mm radiomiren någonsin i stål med base sandwich tavla, kupat glas och wirelugs ? Visst har vi bara PAM21 och PAM294 tidigare ? (om man inte räknar vintage dvs)
.
Om du räknar bort de som inte har haft guldvisare - ja. Annars nä :D
 
Topp