Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var inte mycket att hänga i påskriset. Återanvänt stål, det kommer nya submersible i 44mm, 42mm bronzo som redan är ute, lite nya kronografer, nya 1392 varianter i det återanvända stålet i 3 färger.Ni som deltog igår... Något att berätta om? :-
Tack för att du återger... Men synd att det inte blev grannare i påskriset!Det var inte mycket att hänga i påskriset. Återanvänt stål, det kommer nya submersible i 44mm, 42mm bronzo som redan är ute, lite nya kronografer, nya 1392 varianter i det återanvända stålet i 3 färger.
Det kommer en ny snygg sub i 44mm.. limiterad och kostar 60 000 € , så lite saftigt pris. JMP var dock tydlig med att 44mm är framtiden .. Stort fokus kommer ligga på den storlekenTack för att du återger... Men synd att det inte blev grannare i påskriset!
För min del är jag tvärmätt på 1392 varianter, men en 44mm Submersible känns kul för det har väl inte funnits på senare tid?
Bra nyhet på sikt ändå. Jag ser fram emot fler modeller i 44mm!Det kommer en ny snygg sub i 44mm.. limiterad och kostar 60 000 € , så lite saftigt pris. JMP var dock tydlig med att 44mm är framtiden .. Stort fokus kommer ligga på den storleken
Jag håller inte med de som svarat. Jag var väldigt imponerad av Panerais nya miljötänkande och allt de gör med det, bl.a. samarbete med Unesco. Jag lämnade eventet igår med en oerhört bra känsla i magen, att få stötta ett företag inom klockbranschen som verkligen vill göra skillnad för vår värld, och inte för marknadsandelar i första hand. Men det handlar väl om vad som är viktigt för en och vad man förväntat sig. De visade ingen 44mm 372, men de modeller de visade tyckte jag allihop var kul och intressanta på olika vis.Ni som deltog igår... Något att berätta om? :- )
Sen inser jag att jag är biased då mina armar fick en egen slide.Jag håller inte med de som svarat. Jag var väldigt imponerad av Panerais nya miljötänkande och allt de gör med det, bl.a. samarbete med Unesco. Jag lämnade eventet igår med en oerhört bra känsla i magen, att få stötta ett företag inom klockbranschen som verkligen vill göra skillnad för vår värld, och inte för marknadsandelar i första hand. Men det handlar väl om vad som är viktigt för en och vad man förväntat sig. De visade ingen 44mm 372, men de modeller de visade tyckte jag allihop var kul och intressanta på olika vis.
Jag håller inte med de som svarat. Jag var väldigt imponerad av Panerais nya miljötänkande och allt de gör med det, bl.a. samarbete med Unesco. Jag lämnade eventet igår med en oerhört bra känsla i magen, att få stötta ett företag inom klockbranschen som verkligen vill göra skillnad för vår värld, och inte för marknadsandelar i första hand. Men det handlar väl om vad som är viktigt för en och vad man förväntat sig. De visade ingen 44mm 372, men de modeller de visade tyckte jag allihop var kul och intressanta på olika vis.
Där håller jag helt med, jag fokuserade på nya klockor i mitt svar. Att Panerai satsar på återvinning och att rädda haven är gott, jag har väldigt dålig kunskap om resursåtgången vid återanvändande av stål. Jag hoppas att det är mer resurseffektivt än att använda nytt.Jag håller inte med de som svarat. Jag var väldigt imponerad av Panerais nya miljötänkande och allt de gör med det, bl.a. samarbete med Unesco. Jag lämnade eventet igår med en oerhört bra känsla i magen, att få stötta ett företag inom klockbranschen som verkligen vill göra skillnad för vår värld, och inte för marknadsandelar i första hand. Men det handlar väl om vad som är viktigt för en och vad man förväntat sig. De visade ingen 44mm 372, men de modeller de visade tyckte jag allihop var kul och intressanta på olika vis.
Jag råkar ha lite insikt i släkten, och det är väldigt mycket bättre. Finns några bolag i världen, bl.a. ett svenskt, som producerar stålet helt fossilfritt dessutom. Nu vet jag inte vilka Panerais leverantörer är, men det skulle de ju open-source:a, vilket är helt fantastiskt.Där håller jag helt med, jag fokuserade på nya klockor i mitt svar. Att Panerai satsar på återvinning och att rädda haven är gott, jag har väldigt dålig kunskap om resursåtgången vid återanvändande av stål. Jag hoppas att det är mer resurseffektivt än att använda nytt.
Jag tyckte chronograferna var riktigt trevliga, och framtida Sub planerna med 44mm kommer säkerligen bli riktigt bra. Gillar också att dom tar ställning och samarbetet med UNESCO är riktigt bra, men garanterat ligger en strategi för ökade marknadsandelar i den satsningen också, men en lite modernare och mer tiden väg att gå.Jag håller inte med de som svarat. Jag var väldigt imponerad av Panerais nya miljötänkande och allt de gör med det, bl.a. samarbete med Unesco. Jag lämnade eventet igår med en oerhört bra känsla i magen, att få stötta ett företag inom klockbranschen som verkligen vill göra skillnad för vår värld, och inte för marknadsandelar i första hand. Men det handlar väl om vad som är viktigt för en och vad man förväntat sig. De visade ingen 44mm 372, men de modeller de visade tyckte jag allihop var kul och intressanta på olika vis.
Såklart det gör. Men det kunde varit en massa tomma ord, som man ser från många andra företag, vilket det då uppenbarligen inte är här.Jag tyckte chronograferna var riktigt trevliga, och framtida Sub planerna med 44mm kommer säkerligen bli riktigt bra. Gillar också att dom tar ställning och samarbetet med UNESCO är riktigt bra, men garanterat ligger en strategi för ökade marknadsandelar i den satsningen också, men en lite modernare och mer tiden väg att gå.
Kändes trovärdigt, och den typen av riktning kan ju leda till riktigt roliga påhitt i forma av material och utseende.Såklart det gör. Men det kunde varit en massa tomma ord, som man ser från många andra företag, vilket det då uppenbarligen inte är här.
... den blå, mums. Men, får vi prata om det här?Kändes trovärdigt, och den typen av riktning kan ju leda till riktigt roliga påhitt i forma av material och utseende.
Den vita chronografen är min vinnare från igår och den blå...
Nej, vem har sagt ngt?... den blå, mums. Men, får vi prata om det här?
Snackat med en bekant som haft en privat visning hos Panerai .. kommer tydligen lite mer spännande utöver det som visades ..
Känns plötsligt än mer spännande att få delta i digitala W&WSnackat med en bekant som haft en privat visning hos Panerai .. kommer tydligen lite mer spännande utöver det som visades ..
JMP sa väl att vi har fler grejer under året, men det är detta som presenteras på W&W?Känns plötsligt än mer spännande att få delta i digitala W&W
Man kan alltid hoppas att nåt mer visasJMP sa väl att vi har fler grejer under året, men det är detta som presenteras på W&W?
Har man sagt A får man säga BSnackat med en bekant som haft en privat visning hos Panerai .. kommer tydligen lite mer spännande utöver det som visades ..
Låter ju riktigt lovande. Något som av en knegare kan ses som till en rimlig peng eller något som kostar huggorm??Redan i juli om några månader kommer något för våra köra "42mms sub"-älskare
Runt 75-80 000 kostar den nya 42mms subbenHar man sagt A får man säga B
Låter ju riktigt lovande. Något som av en knegare kan ses som till en rimlig peng eller något som kostar huggorm??
Nu har ju inte jag sett den eller vet egentligen ett skit om den öht! Men med det sagt låter väl priset ändå relativt rimligt såhär initialt kan jag tycka. Såvida vi inte pratar LE/SE som en annan inte kan få tag på hursomhelstRunt 75-80 000 kostar den nya 42mms subben
Den vanliga stållänken till 1392 ... eh vad heter den .. 722? ... passar väl till 1055. Den passar ju iallafall till 683 eller vad den vanliga subben heter. Det har vi fotobevis på.Det skulle väl komma en 42 mm sub med stållänk, sitter och hoppas att länken passar 1055 och går att köpa separat.