Ni skulle ju kunna berätta vad ni såg...Vi såg 3 Luminors, ett gäng redan visade Luna Rossa och Paneristi edition ... om man var vaken nog. Så nej. Du är välkommen att hänga med iofs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ni skulle ju kunna berätta vad ni såg...Vi såg 3 Luminors, ett gäng redan visade Luna Rossa och Paneristi edition ... om man var vaken nog. Så nej. Du är välkommen att hänga med iofs.
Ni skulle ju kunna berätta vad ni såg...
En av de tre var 1661. En annan av de tre var i ett helt nytt material som jag typ kommer ihåg vad det hette men inte vill outa, såg ut som bmg typ.Ni skulle ju kunna berätta vad ni såg...
Ingen gillar ju överraskningar ändå, förutom de som håller på dem.and spoil all the fun? Det blir ju ingen överraskning då
Ingen gillar ju överraskningar ändå, förutom de som håller på dem.
Finns ju inget intresse för övriga att höra att "ni såg något på p-day" men sen inte säga mer.
Förstår inte riktigt? Jag tolkar trådens syfte som att diskutera nyheter.Det löser sig ska du se
Jag vet inte vad Metamorfos snackar om, eller riktigt vad du snackar om heller. Jag tycker ni kan sluta.Förstår inte riktigt? Jag tolkar trådens syfte som att diskutera nyheter.
Fast man måste på ett seriöst vis kunna ifrågasätta saker, såsom meningen med att säga att man vet en massa saker som man sen inte vill dela med sig av. "Jag har en hemlis som jag inte kommer berätta" hör hemma bland våra barn, inte i den här tråden.Jag vet inte vad Metamorfos snackar om, eller riktigt vad du snackar om heller. Jag tycker ni kan sluta.
Men, så här var grejen i alla fall som gör att vi inte har snackat så mycket om nyheterna förut. JMP stod på scen på P-day och sa typ att nu får vi se några nya modeller, i någon sekund, det är en ynnest för er som är här, var snälla fotografera eller dela inte informationen, allt kommer till våren.
Nu är det över ett halvår sedan och eftersom jag inte fotograferade och vi fick 1-2 sekunder på oss att memorera, så minns jag inte detaljer. Men det var 44mm Luminor 1950-modeller med ny starkare lume som var i centrum. Vi vet att det kommer ett stort gäng olika sådana, det har JMP sagt i publik intervju. 1661 var en av de tre som var på bild. De andra två minns jag klart vagare, för jag gillade 1661. En av de andra hade ett produktnamn kopplat till sig som motsvarar GoldTech, BMGTech, CarboTech, etc. men jag tänker inte outa vad jag minns av det ännu, eftersom jag känner att det kommer avslöjas snart ändå. Och den tredje minns jag just nu inte överhuvudtaget.
Paneristi Edition har vi klart olika uppfattning om vad vi såg, och vad som mumlats om senare. Så, min gissning är att vi faktiskt såg lite olika (inte bara tolkade olika) och att idén har reviderats sen dess, så att just nu har vi faktiskt ingen aning.
Spännande teori.@kmg @metamorfos @mårt @micke_s
Alltså min teori är att hela "70 - a new standard of guarantee" är två separata saker..
70 = Luminor 70 year anniversary = 1950 - 2020 ( hallå perezcope )
A new standard of guarantee = ny typ av "garanti under vattnet" = ny typ av lysmassa (vilket även förklarar siffrorna som lyser upp i hans videoklipp) som förmodligen lyser starkare ( kanske något annat än Super Luminova? ). Vi frågade iaf om lumen när vi var på P-Day men fick inte veta mer än att någon ny typ av lume var på G
Jag har sett många som sagt typ "vadå vi har ju 8 års garanti numera, är det 70 år nu istället?!". De personerna har inte förstått skillnaden mellan Guarantee och Warranty.@kmg @metamorfos @mårt @micke_s
Alltså min teori är att hela "70 - a new standard of guarantee" är två separata saker..
70 = Luminor 70 year anniversary = 1950 - 2020 ( hallå perezcope )
A new standard of guarantee = ny typ av "garanti under vattnet" = ny typ av lysmassa (vilket även förklarar siffrorna som lyser upp i hans videoklipp) som förmodligen lyser starkare ( kanske något annat än Super Luminova? ). Vi frågade iaf om lumen när vi var på P-Day men fick inte veta mer än att någon ny typ av lume var på G
Alltså. Jmp sa tydligt på PDay att ny mycket starkare lysmassa kommer. Det är inte en teori.Spännande teori.
Det hade ju varit kul med en lysmassa som lyste lite längre. Inte för att jag direkt behöver det, men det hade varit häftigt. Förekommer säkert produktutveckling även på det området.
Teorin om att 70 och ny typ av garanti skulle läsas var och en för sig.Alltså. Jmp sa tydligt på PDay att ny mycket starkare lysmassa kommer. Det är inte en teori.
Jo. Jag minns nog vad det heter. Ska vi outa det, när ingen annan gjort det i något forum som jag sett?Var det inte något helt nytt boettmaterial också!?
Nu lät du som en AIKare. Inte klädsamt.Golare har inga polare Vi kan vänta ett tag till
Problemet är att jag glömt vad materialet heter?! Jag får be mårt PM:aNu lät du som en AIKare. Inte klädsamt.
Det kan andra göra också, om man är så nyfiken så att man kissar på sig. Och så kan jag berätta vad det där som jag är 97% säker på hette.Problemet är att jag glömt vad materialet heter?! Jag får be mårt PM:a
Det sistnämnda beror säkert på promillen. Frågan är vem som är mest tillförlitlig som källa...
Jag drack två munnar av den alkoholbaserade välkomstdrink som bjöds, i övrigt vet jag inte om sockerhalten i 7up påverkar.
Zoom har en 40 min gräns för gratisversionen. Det finns andra, jag kan lösa det, jag jobbar med fjärrworkshops m.m. numera.Kan inte någon av er som ”jobbar med daaata” berätta hur vi ska göra. Zoom surrar folk om
Så det är precis mitt i natten nästa lördagsnatt alltså? Är inte vi för gamla för sånt?Ska vi köra GTG på nätet?!
Ok. Fråga två. Vet vi vad det är mer exakt? Presentation? Isåfall är jag fetpå.Nädå, gör som farbror och ta en tupplur på dagen så är du fräsch och pigg på kvällen. Vi behöver det här.
Ok. Fråga två. Vet vi vad det är mer exakt? Presentation? Isåfall är jag fetpå.