• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

Screenshot_20200418-230028953 (1).jpg

Från Paneristi...

Super-Luminova XL verkar de kalla nya lysmassan
The Luminor, one of the symbols of the watchmaking industries turns(?) 70 and it continues it's march towards the future, without betrayign its DNA. And it does so with increasingly cutting edge materials with ultralight titanium and the super innovative Super-Luminova-XL, which increases the duration of the dial's luminosity.

Från din bild

• Like
Reactions: m_s
Btw. Jag pratade ju om tre luminor 1950 44mm som vi såg. Jag är 99% på att den här senaste, som heter 1177 tror jag, var en av dem. Jag minns den lysande rehauten väl (för att jag kände igen konceptet från en gammal homage :)). 1661 den andra och sen i udda nytt material den tredje.

Senast ändrad:
Gillar’t! Så länge det är ett komplement till de vanliga förstås. ”Ringen” är bäst, kronskyddslumen tar nog ett tag att vänja sig vid men känns ändå modern på ett bra sätt.
Jag var på g att skaffa en homage med lysande ring för 5-6 år sedan. Jag gillar den biten med.

Det är ett jäkla liv som vanligt i paneristifora angående modernt vs dna. Och jag säger bara kör kör kör. Jag kanske inte skaffar de modernaste men jag tycker inte att de är fel.

Jag har inget principiellt emot att Panerai blir mer exklusiva. Tvärt om - skulle de släppa lite färre modeller och mer genomtänkta modeller och fokusera på att allt ska va grymt i alla led så hade jag bara blivit glad.

Men något säger mig att det inte är planen ...

Jag har inget principiellt emot att Panerai blir mer exklusiva. Tvärt om - skulle de släppa lite färre modeller och mer genomtänkta modeller och fokusera på att allt ska va grymt i alla led så hade jag bara blivit glad.

Men något säger mig att det inte är planen ...

Jag hade gärna sett att klockor inte endast hamnar i >100k spannet, lite lättare att komma över en då utan att hata sig själv

Senast ändrad:
Säga vad man vill om alla nya material hit o dit och konstigheter som lysande sömmar i bandet, när man ser det som på bilden jag snodde från nätet ser Panerais olika lineup faktiskt riktigt fet ut tycker jag
upload_2020-4-20_7-30-5.png

Säga vad man vill om alla nya material hit o dit och konstigheter som lysande sömmar i bandet, när man ser det som på bilden jag snodde från nätet ser Panerais olika lineup faktiskt riktigt fet ut tycker jag
upload_2020-4-20_7-30-5.png
Jag håller med. Jag hade nog utforskat de olika submersible avsevärt mer om de inte hade kostat en arm och ett ben.

Ska vi köra GTG på nätet?!
Jag såg att Watches&Wonders drar igång virtuellt redan kl 12 på dagen, och kommer länka till de olika märkena som har videopresentationer och material. Så, antingen vill Panerai vara lite speciella och göra sin produktlaunch mindre tillgänglig för folk samt i skymundan från andra märken som får en head start, eller så har Panerais marknadsavdelning fockat upp som vanligt och skrivit fel tid (12 timmar senare alltså, mitt i natten) på instagram. Jag tror det senare. :D

Kan ju vara så att de jämkat och hittat en tid som funkar för ”hela världen”

Såg dessutom ett rykte som sa att det blir tre nya nu och fler nyheter i kvartal fyra. Facebookskvaller som vanligt men men

Jag såg att Watches&Wonders drar igång virtuellt redan kl 12 på dagen, och kommer länka till de olika märkena som har videopresentationer och material. Så, antingen vill Panerai vara lite speciella och göra sin produktlaunch mindre tillgänglig för folk samt i skymundan från andra märken som får en head start, eller så har Panerais marknadsavdelning fockat upp som vanligt och skrivit fel tid (12 timmar senare alltså, mitt i natten) på instagram. Jag tror det senare. :D

Kan ju vara så att de jämkat och hittat en tid som funkar för ”hela världen”

Såg dessutom ett rykte som sa att det blir tre nya nu och fler nyheter i kvartal fyra. Facebookskvaller som vanligt men men
Men, det gör den ju inte. Klockan 12 på dagen hade varit klart bättre för östkust USA, Europa och Kina, vilket jag förutsätter är 3/4 av marknaden typ.

Haha skulle inte förvåna mig

Tillbaka
Topp