Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trolig ny modell (ev referens 11177)
Man kan se ryktade lume på bandet och även på kronskyddet, texten på tavlan samt runt tavlan
Första intryck: Lysmassa på kronskyddet känns lite väl over the top
Enig. ser spontant lite märkligt ut. Skulle enligt mig krävas att klockan uppfattades som riktigt sportig för att det skulle flyga. Skulle mao kunna funka på en sub om man nu prompt ska ha det.Första intryck: Lysmassa på kronskyddet känns lite väl over the top
The Luminor, one of the symbols of the watchmaking industries turns(?) 70 and it continues it's march towards the future, without betrayign its DNA. And it does so with increasingly cutting edge materials with ultralight titanium and the super innovative Super-Luminova-XL, which increases the duration of the dial's luminosity.Super-Luminova XL verkar de kalla nya lysmassan
Gillar’t! Så länge det är ett komplement till de vanliga förstås. ”Ringen” är bäst, kronskyddslumen tar nog ett tag att vänja sig vid men känns ändå modern på ett bra sätt.Här är en bild till från samma bildserie.
Jag var på g att skaffa en homage med lysande ring för 5-6 år sedan. Jag gillar den biten med.Gillar’t! Så länge det är ett komplement till de vanliga förstås. ”Ringen” är bäst, kronskyddslumen tar nog ett tag att vänja sig vid men känns ändå modern på ett bra sätt.
19.000 EUR för 1177?! Ja jösses...
Jag har inget principiellt emot att Panerai blir mer exklusiva. Tvärt om - skulle de släppa lite färre modeller och mer genomtänkta modeller och fokusera på att allt ska va grymt i alla led så hade jag bara blivit glad.
Men något säger mig att det inte är planen ...
Jag hade gärna sett att klockor inte endast hamnar i >100k spannet, lite lättare att komma över en då utan att hata sig själv
Jag håller med. Jag hade nog utforskat de olika submersible avsevärt mer om de inte hade kostat en arm och ett ben.Säga vad man vill om alla nya material hit o dit och konstigheter som lysande sömmar i bandet, när man ser det som på bilden jag snodde från nätet ser Panerais olika lineup faktiskt riktigt fet ut tycker jag
Jag såg att Watches&Wonders drar igång virtuellt redan kl 12 på dagen, och kommer länka till de olika märkena som har videopresentationer och material. Så, antingen vill Panerai vara lite speciella och göra sin produktlaunch mindre tillgänglig för folk samt i skymundan från andra märken som får en head start, eller så har Panerais marknadsavdelning fockat upp som vanligt och skrivit fel tid (12 timmar senare alltså, mitt i natten) på instagram. Jag tror det senare.Ska vi köra GTG på nätet?!
Jag såg att Watches&Wonders drar igång virtuellt redan kl 12 på dagen, och kommer länka till de olika märkena som har videopresentationer och material. Så, antingen vill Panerai vara lite speciella och göra sin produktlaunch mindre tillgänglig för folk samt i skymundan från andra märken som får en head start, eller så har Panerais marknadsavdelning fockat upp som vanligt och skrivit fel tid (12 timmar senare alltså, mitt i natten) på instagram. Jag tror det senare.
Men, det gör den ju inte. Klockan 12 på dagen hade varit klart bättre för östkust USA, Europa och Kina, vilket jag förutsätter är 3/4 av marknaden typ.Kan ju vara så att de jämkat och hittat en tid som funkar för ”hela världen”
Såg dessutom ett rykte som sa att det blir tre nya nu och fler nyheter i kvartal fyra. Facebookskvaller som vanligt men men
Haha skulle inte förvåna migJag såg att Watches&Wonders drar igång virtuellt redan kl 12 på dagen, och kommer länka till de olika märkena som har videopresentationer och material. Så, antingen vill Panerai vara lite speciella och göra sin produktlaunch mindre tillgänglig för folk samt i skymundan från andra märken som får en head start, eller så har Panerais marknadsavdelning fockat upp som vanligt och skrivit fel tid (12 timmar senare alltså, mitt i natten) på instagram. Jag tror det senare.
12PM är noon. Alltså 12.00 svensk tid. 12AM är midnatt. Alltså behöver ni inte nattsudda
Försöker du säga att det är vi som är puckade och inte Panerais marknadsavdelning. Fasen12PM är noon. Alltså 12.00 svensk tid. 12AM är midnatt. Alltså behöver ni inte nattsudda