• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

1697

IMG_8653.jpeg

Första släppet på ett tag som verkligen intresserar mig, kul!
Vad tycker ni om den? Speciellt ni som eventuellt redan fått prova den?

Första släppet på ett tag som verkligen intresserar mig, kul!
Vad tycker ni om den? Speciellt ni som eventuellt redan fått prova den?
Den funkar väldigt bra som en homage till pre-v. Den är trevligt gjord, med fina detaljer i lysmassan och visare, etc. Rätt font och sånt. Den är tunn (som 8-dagarsvarianterna) vilket är bra enligt mig men kanske stör (de få) purister (som finns, vilka nog mest är haters egentligen). Kort sagt, den är populär i paneristi-kretsar, även bland inbitna vintage-nördar.

Personligen så är jag inte ett stort fan av non-matching, jag är inte en äkta vintage-nörd helt enkelt, eller just den varianten på färg på lysmassan (caramel, jag är mer för ecru) :) Men annars är den nice.

Senast ändrad:
Vad kommer den kosta i Sverige? Jag är också lite sugen. Saknar min svarta panna jag hade innan

Edit: Nevermind, nu kunde jag hitta den på hemsidan. 100 500 kr

Senast ändrad:
Jag hade helt missat 2025:an. Kollade på denna reviewn nyss. Är det inte groteskt stora luggar?

1757668067563.png
Jag har inte kollat supernoga, men jag tror hornen är lika breda som på alla andra luminor ändå. Jag tänker mig att brunito-borstningen kan få dem att se större ut. Men, jag har inte mätt, så jag vet inte. Du kan ha rätt. Jag tog det här fotot häromveckan, lite dålig vinkel, men jag tror ändå att borstningen spelar ögonen ett spratt.

IMG_5765.jpeg

Jag har inte kollat supernoga, men jag tror hornen är lika breda som på alla andra luminor ändå. Jag tänker mig att brunito-borstningen kan få dem att se större ut. Men, jag har inte mätt, så jag vet inte. Du kan ha rätt. Jag tog det här fotot häromveckan, lite dålig vinkel, men jag tror ändå att borstningen spelar ögonen ett spratt.

IMG_5765.jpeg
Ser ju både smalare och längre ut på jämförelsebilden

Utöver vrållånga luggar som vi nu bekräftat ;) hur är den 'in the flesh'? :)
Den är liten och lätt.

Alltså, jag är inte kompis med Brunito-putsningen, men i övrigt tycker jag det är en klockren panna. Jag väntar på kommande modeller med samma boett+glas utan borstningen. Vet att det kommer en i december-isch till att börja med och sen hoppas jag på bra skit i vår.

Fast då får man ju länk i världsklass, COSC osv.

Kan man ju få för 15k med från en drös av märken om man struntar i att behöva ha rolex på tavlan. Personligen har jag hellre en rolig klocka med enkelt (om än bra) verk än cosc och rätt trist. Men allt är ju subjektivt där. Och jag är inte målgrupp om inte storvinst på lotto slår in, då köper jag 🙈

Tillbaka
Topp