• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

Den är liten och lätt.

Alltså, jag är inte kompis med Brunito-putsningen, men i övrigt tycker jag det är en klockren panna. Jag väntar på kommande modeller med samma boett+glas utan borstningen. Vet att det kommer en i december-isch till att börja med och sen hoppas jag på bra skit i vår.
Någon ny info om detta/dessa släpp sedan september? 🙄☺️

Typiskt.

Jag grävde lite och december luktar brons, ingen aning huruvida det stämmer dock och om det kommer ett flertal nya varianter i vår så kan det ju vara läge att försöka ha is i magen. Tyvärr är det inte ens i närheten av min starka sida 😂

Mest därför jag snokar runt och jag är övertygad om att det finns de som sitter på mer info här inne 😉

December luktar titan, skulle jag vilja säga. :)

November är det som luktar brons.

Disclaimer: Förseningar kan ju såklart förekomma.

Senast ändrad:
December luktar titan, skulle jag vilja säga. :)

November är det som luktar brons.

Disclaimer: Förseningar kan ju såklart förekomma.
Du ser, här dök det upp nått nytt 😁

Inget som lockar för min del dock men fördelen med det är ju att då har vi klarat av andra metaller redan i år 😁
Rimligtvis borde våren lukta polerat stål då 😂👍

Du ser, här dök det upp nått nytt 😁

Inget som lockar för min del dock men fördelen med det är ju att då har vi klarat av andra metaller redan i år 😁
Rimligtvis borde våren lukta polerat stål då 😂👍
Well, jag letade i gömmorna och det enda jag har är ett muntligt "december" för borstat stål också. Sen ploppar de ju ut andra saker emellanåt som inte har läckt. Så vi får väl se.

Well, jag letade i gömmorna och det enda jag har är ett muntligt "december" för borstat stål också. Sen ploppar de ju ut andra saker emellanåt som inte har läckt. Så vi får väl se.
Spännande! Vi får väl se helt enkelt, både vad som kommer och om jag lyckats hålla mig från köp av annan modell innan dess 🤣
1655 lockar på mig med sitt felvända urverk 😁

8-dagars luminor är en favorit oavsett om den är destro eller inte.
Jag tycker att den är väldigt väldigt fin, det är väl egentligen bara ottotexten som de kunde skippat för min del men jag gillar iaf den bättre än tidigare varianter, sån är jag 😝
Med det ljusa lädret är det fantastisk att titta på men jag tänker mig det gröna gummit med lilla törnlåset till! Ooooh, perfektion 😍😁

2088. Kinesisk California dial.

1000001916.jpg

Okej, nu börjar Panerai visa upp de klockor som jag och @Glantzen pratade om ovan. Jag har inte koll på namnet på den ena, men den är 44mm och ser ut så här:
1763193337757.jpeg

Den andra heter 1678, är också 44mm och kommer att kosta typ 17K eurosar. Och som ni ser är i brons.

1763193471691.png
Innan jag läste vad du skrev såg jag en i borstat guld :). Fasiken. Det hade varit något

@azcii gjorde en mockup på en klocka till mig - "The Mårt" - en gång i tiden och den där andra icke-bronsaren ovan är tämligen nära den. Därmed borde den vara något jag skulle kasta mig över, men tyvärr är klockintresset lite på dalande så vi får se. När den dyker upp i butiken i Stockholm så ska jag dit och testa i alla fall, det är ett som är säkert.

En grej jag noterade med den är att den har grundare sandwich, vilket helt klart var ett problem med tidigare arabic dial sandwich-klockor, för de blev så mörka, de mindre siffrorna försvann i skuggorna. Men den här ser bra ut även från sidan.

Bilagor

• 1763201488659.png
    1763201488659.png
    557.5 KB · Visningar: 6
Okej, nu börjar Panerai visa upp de klockor som jag och @Glantzen pratade om ovan. Jag har inte koll på namnet på den ena, men den är 44mm och ser ut så här:
1763193337757.jpeg

Den andra heter 1678, är också 44mm och kommer att kosta typ 17K eurosar. Och som ni ser är i brons.

1763193471691.png
Den översta tycker jag ser riktigt trevlig ut. När väntas de dyka upp? Kanske något att titta på när nuvarande panna är nere på spa.

Tillbaka
Topp