bondbullittandblues
Basic
Ja, den där ”Railmaster” i blått lockarDet är säkert inga problem att få den skickad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, den där ”Railmaster” i blått lockarDet är säkert inga problem att få den skickad.
Grattis!! Riktigt bra
Grattis! De där är fina och ganska underskattade.
TackarStort grattis!! Den är riktigt snygg! Bra pris på den![]()
Den där är ju grymt maffig, lite sugen på en Monaco blir man...
Någon som vet om rean fortsätter?
Pratade med en AD som berättade att Railmastern aldrig lyft försäljningsmässigt. Konstigt tycker jag - riktigt bra är den.Ja, den där ”Railmaster” i blått lockar![]()
Den ser inte så "lyxig" ut. Vi entusiaster utgör nog inte en större del av Omegas försäljning utan det är "vanliga" människor som vill köpa en fin klocka. Railmastern är helborstad och ser inte så flashig ut som nya Seamaster, Planet Ocean osv. Tror det är delvis därför den inte säljs så bra.Pratade med en AD som berättade att Railmastern aldrig lyft försäljningsmässigt. Konstigt tycker jag - riktigt bra är den.
Ja, den där ”Railmaster” i blått lockar![]()
det är bara att slå tillDen där är ju grymt maffig, lite sugen på en Monaco blir man...
Lite besviken att jag inte fick höra om detta i tid.
Hur länge har rean pågått?
Sedan den 7/5 enligt inlägget ovanför ditt.Lite besviken att jag inte fick höra om detta i tid.
Hur länge har rean pågått?
Nu kommer jag och är tråkig men -20-25% på Omega är väl inte värdens bästa rea?
Det blir 20,5 %.54k till 43k blir väl 37% ?
Hur gör jag för att köpa en ny Omega till liknande rabatt?![]()
54k till 43k blir väl 37% ?
Hur gör jag för att köpa en ny Omega till liknande rabatt?![]()
Har fått samma rabatt även hos andra AD.Du får räkna en gång till
Men är inte den ”standardiserade” 25%-rabatten på Omega en kvarleva från när Rob körde det varje jul och därmed la ribban för övriga handlare och årstider? Och hade inte den i sin tur med att göra att man var tvungen att få upp siffrorna och visa upp inhemsk försäljning med tanke på vad som pågick med omfattande gråhandel?
Har fått samma rabatt även hos andra AD.
Visserligen två år sedan nu men borde ju gå i dessa tider.Var det nyligen? Min poäng är, sen kan det naturligtvis vara fel, att det åtminstone tidigare varit svårt för andra AD att inte lägga sig på samma nivå som Rob om man ville sälja Omega.
Säljsnack. Ungefär som att det skulle vara sämre marginal på Sinn. Sätter man volymkrav och efterfrågan är låg så är det lätt att få rabatt.Du får räkna en gång till
Men är inte den ”standardiserade” 25%-rabatten på Omega en kvarleva från när Rob körde det varje jul och därmed la ribban för övriga handlare och årstider? Och hade inte den i sin tur med att göra att man var tvungen att få upp siffrorna och visa upp inhemsk försäljning med tanke på vad som pågick med omfattande gråhandel?
Säljsnack. Ungefär som att det skulle vara sämre marginal på Sinn. Sätter man volymprocent och efterfrågan är låg så är det lätt att få rabatt.
Beror kanske lite på vilken modell man köper. Man har kunnat få mellan 20-25% på omega tidigare utan större besvär men på sistone är det flera i bekanskspen som vittnat om 10-15% som max. Det kanske går hand i hand med deras extrema prisjustering den senaste tiden.?Säljsnack. Ungefär som att det skulle vara sämre marginal på Sinn. Sätter man volymkrav och efterfrågan är låg så är det lätt att få rabatt.
20% får du på Omega (och de andra märkena som reas ut) alla dagar i veckan.
Rabatt är givetvis kopplat till marginal, konkurrens, efterfrågan och eventuella volymkrav, det var det jag menade. Det är inte svårare att få 20% off på Omega nu än det var för något/några år sedan.Säljsnack? Det var en högst personlig spekulation. Sen vet jag inte riktigt hur Omegas marginaler hänger ihop med Sinn. Eller avser säljsnacket där att det skulle vara felaktigt att det är mindre marginaler på Sinn än på t.ex. Longines och Omega?
Du får räkna en gång till
Bra val, den är schysst men så är jag svag för borstade klockorSå klart så köpte jag en klocka. Det blev en Omega Railmaster. Skål!
![]()
Ar detta en "normal" Corona-rea/utforsaljning av langliggare,eller tommer man butiken och stanger dorrarna for gott i Vasteras?
Enligt säljaren skulle de ha olika märken i butikerna. Omega på Krons t.e.x.
De kan väl iofs lägga ner ändå men det var inte rea på allt.