Goflorp
Silver
Hej allihop
Jag är ett stort fan av Casios märke Oceanus, som är JDM och den mesta infon är också på japanska...
Ägt flera genom livet, sist var det en T2000.
Man bara måste ju älska klockor som är:
De är ngt så hysteriskt polerade och blänkande att jag vet ingen som gör ngt "värre"
"Urverket" är flera små stegmotorer, så urverk i egentlig mening saknas - den som vill ha det får besöka
de hundratals med trådar som finns runt t ex Schweiziska klockor.
Här snackar vi kring dem, om köp, tipsar om bra affärer, ställer frågor, svarar, och är trevliga mot varann.
Lägger ni upp bilder kan ni väl lägga in modellbeteckning - annars är nästa inlägg alltid "vad heter den?"
OCW-P2000
OCW-P2000
OCW-G2000SB-2AJR (Samarbete med ngn Jap tecknad serie; Space Brothers)
Jag är ett stort fan av Casios märke Oceanus, som är JDM och den mesta infon är också på japanska...
Ägt flera genom livet, sist var det en T2000.
Man bara måste ju älska klockor som är:
- Gjorda i Titan - inga allergiska reaktioner
- Ställer sig på radiosignal - går aldrig fel, fixar sommar/vintertid med
- Vattentäta - perfa för simma, bada, dusch
- Solcellsdrivna - aldrig byta batteri
De är ngt så hysteriskt polerade och blänkande att jag vet ingen som gör ngt "värre"
"Urverket" är flera små stegmotorer, så urverk i egentlig mening saknas - den som vill ha det får besöka
de hundratals med trådar som finns runt t ex Schweiziska klockor.
Här snackar vi kring dem, om köp, tipsar om bra affärer, ställer frågor, svarar, och är trevliga mot varann.
Lägger ni upp bilder kan ni väl lägga in modellbeteckning - annars är nästa inlägg alltid "vad heter den?"
OCW-P2000
OCW-P2000
OCW-G2000SB-2AJR (Samarbete med ngn Jap tecknad serie; Space Brothers)