• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

mhgard

Panerai
2-Faktor
Du ska vara glad för att den inte sitter som på mina taniga armar. Kan man bära den så bör man göra det ;)

F1D7B93B-91E5-446A-9F0E-629A6E0662FF.jpeg
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Jag är 172cm lång och har 16,5cm handleder. Allt fläsk sätter sig bara kring bålen och inte på handlederna :(
 

Greven78

Cartier
Denna finns i butik nu, det är en 2016. Den har lite hairlines här och där m, inga hack eller jack i den, jag har inte köpt klocka i denna klassen tidigare så hur gnällig skall man vara? Jag har sett skräckexempel tidigare efter polering så det är jag inte så sugen på. Antar att det är omöjligt att undvika märken i guldet. Acceptera och köpa?
IMG_20190612_111313.jpg
 

The lord

Audemars
Gillar du klockan så tycker jag att du ska köpa den. Jag tycker att det alltid känns lättare när man repar en klocka som redan är lite repig.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Denna finns i butik nu, det är en 2016. Den har lite hairlines här och där m, inga hack eller jack i den, jag har inte köpt klocka i denna klassen tidigare så hur gnällig skall man vara? Jag har sett skräckexempel tidigare efter polering så det är jag inte så sugen på. Antar att det är omöjligt att undvika märken i guldet. Acceptera och köpa?
IMG_20190612_111313.jpg
Beror ju helt på priset men ja, guld får hairlines väldigt lätt!
 

Rey

Rolex
Denna finns i butik nu, det är en 2016. Den har lite hairlines här och där m, inga hack eller jack i den, jag har inte köpt klocka i denna klassen tidigare så hur gnällig skall man vara? Jag har sett skräckexempel tidigare efter polering så det är jag inte så sugen på. Antar att det är omöjligt att undvika märken i guldet. Acceptera och köpa?
IMG_20190612_111313.jpg

Lite små hairlines blir det på några dagar ändå. Helvete vad den sitter fint! Om du vill ha den så köp den, du lär spara några kronor på dessa hairlines om man säger så! ;)
 

Greven78

Cartier
Det är ju en rätt bra slant under vad den kostar ny så priset är bra om det bara är hairlines, dock så är den väll utanför garantin om det är en 2016 då dom bara har 2 år då. Det hade jag oroat mig för mer!
Han kunde eventuellt fixa garanti 1 år. De nya har ju 5 års garanti men då är det helt andra summor vi pratar om. Servar man den och sköter den så skall det väl inte vara några problem.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Denna finns i butik nu, det är en 2016. Den har lite hairlines här och där m, inga hack eller jack i den, jag har inte köpt klocka i denna klassen tidigare så hur gnällig skall man vara? Jag har sett skräckexempel tidigare efter polering så det är jag inte så sugen på. Antar att det är omöjligt att undvika märken i guldet. Acceptera och köpa?
IMG_20190612_111313.jpg
Detta är kanske att förenkla det hela lite, men om vi ändå tillåter oss att göra det: Vill du ha en helt ny utan hairlines kostar den i skrivande stund lägst prissatta på C24 ca 376 000 kr exklusive avgifter (inom EU). Även den från 2016. Väg det mot den du nu spanar på och fråga dig om det är värt 76 000 kr extra att få en klocka utan hairlines som du ändå kommer applicera så fort du andas på klockan.
Vi får förstås förutsätta att denna klocka mår bra invändigt också.
 

Greven78

Cartier
Detta är kanske att förenkla det hela lite, men om vi ändå tillåter oss att göra det: Vill du ha en helt ny utan hairlines kostar den i skrivande stund lägst prissatta på C24 ca 376 000 kr exklusive avgifter (inom EU). Även den från 2016. Väg det mot den du nu spanar på och fråga dig om det är värt 76 000 kr extra att få en klocka utan hairlines som du ändå kommer applicera så fort du andas på klockan.
Vi får förstås förutsätta att denna klocka mår bra invändigt också.
Håller med dig, inte lika jobbigt när den redan har hairlines om man råkar göra ett till. Hur mår klockan inuti? Jag önskar jag visste det. Den skall på service om 2-3 år enligt rekommendation, då får jag väl veta eller tidigare om jag har otur :)
 
Topp