• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Över förväntan, provade med brun tavla och blå. Bruna väldigt trevlig. Tittade på remmarna också, bra mörkbrun färg på gummit till den bruna, nästan svart inomhus. Mycket snyggt. Kanske lite för glansig tavla men mycket detaljrik med olika slipningar.

Ber om ursäkt för Vacheron i AP tråden!

@dräpdrulle Finns några dassiga bilder i Vacheron tråden.
 

Zingo

Rolex
Snart även i 41 mm, om än i begränsad upplaga.

IMG_0325.JPG
IMG_0326.JPG
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Verkar som att alla AP som är köpta från och med 2017 har 5 års garanti.
https://www.rolexforums.com/showpost.php?p=7959296&postcount=46
Om man läser hela den tråden och andra trådar i samma ämne från de senaste åren så erbjuder vissa butiker 5 år på AP precis som andra butiker i andra branscher erbjuder bättre garantier än tillverkarna. Hade tex Nymans, Rob mfl varit lite smarta hade de också erbjudit sina kunder bättre garantier än tillverkarna.

Har inte läst något officiellt från AP om utökad garanti.
 

Bally

Cartier
Om man läser hela den tråden och andra trådar i samma ämne från de senaste åren så erbjuder vissa butiker 5 år på AP precis som andra butiker i andra branscher erbjuder bättre garantier än tillverkarna. Hade tex Nymans, Rob mfl varit lite smarta hade de också erbjudit sina kunder bättre garantier än tillverkarna.

Har inte läst något officiellt från AP om utökad garanti.
När jag var i Hong Kong för nån månad sen så sprang jag runt i några AP boutiques, jag fick det förklarat att den boutique som ägdes utav AP gav 5 år garanti men där fanns ingen prutmarginal. I de andra erbjöds 3 år men man fick ett rabatterat pris direkt.
Den som ägdes av AP fick också bättre tilldelning av de åtråvärda klockorna.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Går ju lite i AP funderingar, skulle ju vilja ha ett eventuellt köp på lite olika band. Kan man byta band själv på 15300, 15400, 26331? Om ja, är det svårt?
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Går ju lite i AP funderingar, skulle ju vilja ha ett eventuellt köp på lite olika band. Kan man byta band själv på 15300, 15400, 26331? Om ja, är det svårt?

Citerar mig själv och inser att det en ny värld med conversion kits, verktyg, loctite, apbands och en ingenjörsexamen. Någon som bytt själv som har lite input?

Jag har förstått att länken är grym men ett svart eller brunt krokodil på en AP... mums.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Citerar mig själv och inser att det en ny värld med conversion kits, verktyg, loctite, apbands och en ingenjörsexamen. Någon som bytt själv som har lite input?

Jag har förstått att länken är grym men ett svart eller brunt krokodil på en AP... mums.

Själva bytandet är inte svårt, köp en bra bergeron mejsel med rätt storlek bara. Att ta reda på vad som passar och alla delar är en vetenskap.

Min gamla ROC med både gummi och croco.
ap.png

https://www.instagram.com/kristianhaagen/ kör med gummi på sin 15300, kolla hans IG för bilder. Brukar vara City of sails gummit som passar + plots för respektive modell. Osäker om det passar på 15400.. Som sagt en vetenskap, brukar även vara svårt att få bra svar hos AD.
 

Ceramic

Cartier
Själva bytandet är inte svårt, köp en bra bergeron mejsel med rätt storlek bara. Att ta reda på vad som passar och alla delar är en vetenskap.

Min gamla ROC med både gummi och croco.
ap.png

https://www.instagram.com/kristianhaagen/ kör med gummi på sin 15300, kolla hans IG för bilder. Brukar vara City of sails gummit som passar + plots för respektive modell. Osäker om det passar på 15400.. Som sagt en vetenskap, brukar även vara svårt att få bra svar hos AD.

Ser bekant ut det där ;)
 
  • Like
Reactions: cab
Topp