• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Nytt sen igår, 15300 :)

IMG_6898.JPG
Sjukt snyggt!

Hej alla klockintresserade!

Jag har börjat leta efter en Royal oak offshore chronograph navy blue 26170ST.OO.D305CR.01 audemars-piguet-royal-oak-offshore-26170ST.OO.D305CR.01_LRG.jpg
Jag hade några frågor som jag undrar om någon kan hjälpa mig med.
1. Har de nyare modellerna gummiband och blått läderband?
2. Går det att använda läderband till modellerna med gummiband?
3. Hur är andrahands värdet på den modellen om jag köper en begagnad i bra skick?
4. Vart får jag bästa pris och gör bäst affär, har kollat på både blocket samt chrono24?
5. vad ska jag vara uppmärksam på med modellen, skicket, tillbehör förutom certifikatet och boxen dvs chrono24?
6. Inboxa mig om någon har en till salu.

Tack på förhand!

/

Henrik

Kör med min Annual Calendar idag, mycket trevlig klocka! :)
IMG_1867.JPG

Kom och köp min Diver som jag snart "bumpat" sönder, 103k måste vara ett kanon pris? (Eller missar jag något?) ;)
Länken kan jag gärna ha kvar, kommer definitivt komma en ROO i lådan igen...

Mvh
Micke

Gör ett litet försök här hos experterna! Vet någon av er om det går att hitta pre owned AP I Amsterdam? Har sneglat lite åt 14790 men skulle gärna vilja se hur den sitter på armen. Väl mött!

Uppdaterar för de som är intresserade, noll vintage AP i butikerna tyvärr. Som vanligt mycket Rolex, patek, en del longines och universal. Jaja, jakten fortsätter!

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta, åker eventuellt och hämtar en Royal Oak idag/imorgon som jag är riktigt sugen på. Får ta den för 40k vilket känns väldigt bra, men nu till nöten...
Den sägs vara 34mm i diamieter, och 6-7mm tjock med cal 2123, men jag lyckas inte hitta en modell med de urverket och den diametern! Kan ni hjälpa mig reda ut var det är för ref?

Bilder:

Enligt samtal ska den iaf "ticka och hålla tiden"
IMG_6489.JPG
IMG_6490.JPG
IMG_6491.JPG
IMG_6492.JPG
IMG_6493.JPG
IMG_6494.JPG
IMG_6495.JPG
IMG_6488.JPG
IMG_6482.JPG

Hoppas verkligen detta inte är för bra för att vara sant och att jag kanske har en drömklocka till helgen som jag aldrig trodde jag skulle få möjlighet att äga:)

Mycket tacksam för all input jag kan få!

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta, åker eventuellt och hämtar en Royal Oak idag/imorgon som jag är riktigt sugen på. Får ta den för 40k vilket känns väldigt bra, men nu till nöten...
Den sägs vara 34mm i diamieter, och 6-7mm tjock med cal 2123, men jag lyckas inte hitta en modell med de urverket och den diametern! Kan ni hjälpa mig reda ut var det är för ref?

Bilder:

IMG_6489.JPG
IMG_6490.JPG
IMG_6491.JPG
IMG_6492.JPG
IMG_6493.JPG
IMG_6494.JPG
IMG_6495.JPG
IMG_6488.JPG
IMG_6482.JPG

Hoppas verkligen detta inte är för bra för att vara sant och att jag kanske har en drömklocka till helgen som jag aldrig trodde jag skulle få möjlighet att äga:)

Har diskuterats här,
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/page-25#post-1994683

Bilder:

IMG_6489.JPG
IMG_6490.JPG
IMG_6491.JPG
IMG_6492.JPG
IMG_6493.JPG
IMG_6494.JPG
IMG_6495.JPG
IMG_6488.JPG
IMG_6482.JPG

Det är en 4100ST. Jag gillar den, svincool. Dock är ju felmonterade baklocket och felmonterade skruvarna ett tydligen tecken på att någon plockat isär klockan som inte borde varit där och pillat. En service på den där kan potentiellt kosta lika mycket som hela klockan.

Efter fortsatt sökande hittar jag endast ref. 4100 med cal.2123. Dock verkar de vara 35mm ist för 34.
Hittade också på ett tjeckiskt forum med hjälp av google translate att caliber 2123 endast tillverkades mellan -79 och 83. Och ersattes sedan av 2225. Stämmer de tro?

Läste två sidor bak att Nymans inte servar klockor över en viss ålder, vart lämnar man isf in denna om delar behöver bytas?
Vill försöka undvika att köpa grisen i säcken till största mån, vore riktigt tråkigt om den måste ned till Schweiz direkt för kostnad på lika mycket till.

*Edit, bekräftad 4100ST ovan :)

Det är en 4100ST. Jag gillar den, svincool. Dock är ju felmonterade baklocket och felmonterade skruvarna ett tydligen tecken på att någon plockat isär klockan som inte borde varit där och pillat. En service på den där kan potentiellt kosta lika mycket som hela klockan.

Tack! Känns aningen bättre när man iaf vet vad man ska söka på :)
Antar då att de bara mäter lite fel och att de är aningen större?

Tack! Känns aningen bättre när man iaf vet vad man ska söka på :)
Antar då att de bara mäter lite fel och att de är aningen större?
Tycker den ser häftig ut så där sliten men jag frågar mig varför säljaren vill bli av med den om det nu är han som köpt den från pantbanken? Hög servicekostnad kanske?

Köp ALDRIG en AP, särskilt inte en gammal, om det är för att den är billig.

Det är inte sällan det gömmer sig rätt dyra överraskningar i ett sånt köp. Så om ni skall köpa, se till att ha en krigskassa redo.

Tack för varningen. Nu vet jag att jag ställer frågan "hur långt är ett snöre?", men vad kan en worst-case service gå på en 4100ST?

Tycker den ser häftig ut så där sliten men jag frågar mig varför säljaren vill bli av med den om det nu är han som köpt den från pantbanken? Hög servicekostnad kanske?

Alltså inte köper som säljer, utan pantbanken. Köparen lämnade tillbaks den enligt anledning att han inte gillade den så mycket som han trott.

Tillbaka
Topp