• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_20190429_201314_622.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är det någon på forumet som slagit till på en Bellytanker och kan ge ett utlåtande?

Gillar vad jag ser på bild...måste nog provklämma någon gång!
Bellytankern fanns på Fransk ur sist jag var där för ett par veckor sedan. Testade den aldrig men den såg fin ut :)

Är det någon som har testat deras BRS på 39mm? Många verkar vara negativt inställda till storleken på BR03 och då borde BRS vara ett utmärkt alternativ. Lite mindre, lite billigare, betydligt bättre? ;)

Även dessa fanns på Franks ur. Såg väldigt små ut i jämförelse med BR 03.
På mina 17-17,5 cm handleder blir de helt klart för små.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har för mig att jag sett dig i Panerai-tråden. Hur bärs den jämfört med en Panerai?
Stämmer bra det, hade en 112. Lug till lug är denna något mindre än en Pam112. Tror rossen är 51,5 mm och Pannan 53 mm. Denna är ju även lite plattare. Ligger fint på handleden. :)
Urtavlorna är ganska lika med väldigt lite som stör. Rossen har iofs sekundvisare.
 

JohanHLM

Rolex
Missat att det finns en egen tråd. Denna vandrade runt hos många på forumet under en kort tid men har varit i tryggt förvar hos mig under de senaste månaderna. Hade egentligen siktet inställt på en Hublot i keramik men eftersom det inte dök upp något bra ex till rätt pris blev detta ett perfekt och billigt (jämförelsevis) alternativ.
A8EF70C8-F5D1-4F9D-A0E3-4A679E7C5651.jpeg
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Missat att det finns en egen tråd. Denna vandrade runt hos många på forumet under en kort tid men har varit i tryggt förvar hos mig under de senaste månaderna. Hade egentligen siktet inställt på en Hublot i keramik men eftersom det inte dök upp något bra ex till rätt pris blev detta ett perfekt och billigt (jämförelsevis) alternativ.
A8EF70C8-F5D1-4F9D-A0E3-4A679E7C5651.jpeg
Den ser rolig ut. Är du nöjd eller är det dags att flippa?
 
Topp