• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

fc2

Rolex
Räkna runt 9-10k för trehandare, lite beroende vad som måste bytas då.

Bathtyscapen bör ju vara en utmärkt klocka i det syftet, tänkte mest att det var en dykare. Ha i åtanke att 38mm dykare kan upplevas något litet.
Tack för svaren.
10k är lite saftigt. Är det Nymans i Sthlm man kan vända sig till?

Just 38 mm tilltalade mig för jag är inget fan av 42+ klockor. Min enda fundering är som sagt stryktåligheten då jag hade tänkt använda denna som en klocka jag kan ha hela tiden, oavsett aktivitet (förutom tennis, golf och andra mindre lämpliga sporter). Oron kommer mer från det faktum att verket är tunt, och att delarna kanske är lite mindre robusta (killgissning).

Ett annat alternativ jag tittar på är nya Pelagos FDX men det är en annan grej med Blancpain och den finish som de har på sina urverk. Är f ö riktigt intresserad av den blåa Bathyscaphe.
 

Geparden

Audemars
Tack för svaren.
10k är lite saftigt. Är det Nymans i Sthlm man kan vända sig till?

Just 38 mm tilltalade mig för jag är inget fan av 42+ klockor. Min enda fundering är som sagt stryktåligheten då jag hade tänkt använda denna som en klocka jag kan ha hela tiden, oavsett aktivitet (förutom tennis, golf och andra mindre lämpliga sporter). Oron kommer mer från det faktum att verket är tunt, och att delarna kanske är lite mindre robusta (killgissning).

Ett annat alternativ jag tittar på är nya Pelagos FDX men det är en annan grej med Blancpain och den finish som de har på sina urverk. Är f ö riktigt intresserad av den blåa Bathyscaphe.
Nymans alt. direkt med Swatch Group Nordic.
Personligen har jag själv inga betänkligheter med daglig användning av mitt 1150-verk, tennis och golf inkluderat. Har inte haft problem men är medveten om kostnaderna.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Ser at Putin har denne på armen de siste dagene på ulke nyhetssendinger:

putin-664x442-c-center.jpg
 
Hej allihopa. Köpte en pre owned Villeret för ett litet tag sedan, där den ’’övre hållaren’’ i läderarmband gick av efter några veckor (den nedre hållaren är på gång också som man ser på första bilden). Den som gått av ser ut att vara limmad inuti själva armbandet. Vet någon här, om endast den går att byta eller blir det helt nytt armband? Sista två bilderna är fr en annan klocka, men som ser likadan ut på baksidan, med ’’nedre hållaren’’ som går att justera upp o medans den övre sitter fast. Har haft klockan på "garanti-åtgärd" för detta hos handlaren i snart 6 veckor och blir fundersam vad som tar sådan tid, då de knappast behöver skicka klockan till Schweiz för att fixa den. Postade även i Dagens Fix och trix-tråd, men tänkte jag frågar mina Blancpain-vänner också :)
 

Bilagor

  • Hållare.jpg
    Hållare.jpg
    414.9 KB · Visningar: 29
  • Hållare baksida.jpg
    Hållare baksida.jpg
    147.9 KB · Visningar: 21
  • Hållare baksida B.jpg
    Hållare baksida B.jpg
    167.5 KB · Visningar: 32

fc2

Rolex
Det är ju nästan så man vill sälja sin BP
Intressant att fler tänker så. Fast jag går i tankarna att inte köpa en. Nåt för PR-folk framöver, att inte använda doktatorer i sin reklam för det kan slå snett när det slår slint hos personen senare (refererar till en reklamaffisch som var uppsatt utanför en Blancpain-affär för x antal år sedan som jag gick förbi).
 
Nån som vet om BP är ensamma om icke synliga pushers? Elegant är det iaf 😎
 

Bilagor

  • 776D0B8A-CEC3-43D6-B1F1-273AB6266911.jpeg
    776D0B8A-CEC3-43D6-B1F1-273AB6266911.jpeg
    454.9 KB · Visningar: 30

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej allihopa. Köpte en pre owned Villeret för ett litet tag sedan, där den ’’övre hållaren’’ i läderarmband gick av efter några veckor (den nedre hållaren är på gång också som man ser på första bilden). Den som gått av ser ut att vara limmad inuti själva armbandet. Vet någon här, om endast den går att byta eller blir det helt nytt armband? Sista två bilderna är fr en annan klocka, men som ser likadan ut på baksidan, med ’’nedre hållaren’’ som går att justera upp o medans den övre sitter fast. Har haft klockan på "garanti-åtgärd" för detta hos handlaren i snart 6 veckor och blir fundersam vad som tar sådan tid, då de knappast behöver skicka klockan till Schweiz för att fixa den. Postade även i Dagens Fix och trix-tråd, men tänkte jag frågar mina Blancpain-vänner också :)
Det ser märkligt ut. Det ska inte vara någon skarv där. Ser mer ut som någon skurit upp dem med kniv. Det går inte att fixa det där utan att byta ut dem. Möjligen kan en bra skinnmakare lägga en tunn bit skinn på undersidan och sy ihop det. Hur ser det ut på baksidan, är det inte en skarv där, för annars är det baksidan som du har framåt.
 
Senast ändrad:
Det ser märkligt ut. Det ska inte vara någon skarv där. Ser mer ut som någon skurit upp dem med kniv. Det går inte att fixa det där utan att byta ut dem. Möjligen kan en bra skinnmakare lägga en tunn bit skinn på undersidan och sy ihop det. Hur ser det ut på baksidan, är det inte en skarv där, för annars är det baksidan som du har framåt.
Det var ingen skarv där, utan det var slitet tills den gick av. Men det är utbytt nu. Tog 7 veckor dock att få det fixat 😕
Yes, skarven är på baksidan
 
Topp