• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Geparden

Audemars
Kul med fler Leman i tråden @AB och andra. Här är min 2100 på nytt sailcloth.

0500CB9A-D975-43C8-95C2-92A8E26C6B5E.jpeg
Snygg färg på bandet till den vita tavlan 👌. Vilket sailcloth är det?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Det där typsnittet ser ju ut som en dålig fake 🤔
Tror inte det är fake. Synts till på flera håll, bland annat här:

Här är en annan bild:
1658221958671.png


Väldigt berättigad fråga 😒
Vad väntar de på?????????????? Frustrerande :hilarious:
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tror inte det är fake. Synts till på flera håll, bland annat här:

Här är en annan bild:
1658221958671.png



Vad väntar de på?????????????? Frustrerande :hilarious:
Tavlan ser lite ”feminin” ut. Är det någon typ av blå pärlemo? Kan det vara någon dammodell? 🤷‍♂️ Datumplaceringen var verkligen:dead: på den urtavlan.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Personligen är jag inte förtjust i tavlor med alla siffror på. Blir lite barnklocka och plottrigt över det hela. Men smaken är ju bekant som baken.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Love it
9E013CD8-88C6-4E58-97D1-F39F7BECCC69.jpeg

Så detta är den nya 40mmaren som förväntas komma till 70 års jubileet?

1658221655964.png


Varför inte bara släppa en down-size:ad vanlig 5015 med svart tavla i 40mm? o_O
Tavlan ser asymmetrisk ut med alla dessa siffror. Det blir en övervikit av siffror kl 10-12 som skapar obalans. Förutom det har jag svårt för blanka tavlor och bezeler. Stål får gärna vara polerat, allt annat ska vara matt.
 

Fedor

Cartier
Den här klockan är helt galen. Någon som vet om den är ”coatad” med någon super hard shield eller något likt Seiko? Inte en endaste repa eller swirl/hairline sedan jag plockade ut den. Inte nog med det, den går inte en sekund fel åt något håll. Ställd vid köp och sedan dess använd i rotation med andra klockor. Som längst har den legat på nattduksbordet i fyra dagar (5 dagars gångreserv) med någon ”godnatt-uppdragning” lite då och då.

Inte en sekund fel. Helt sjukt….

F8301B95-381E-483F-B8A8-EEA4D04F4F16.jpeg
 

Geparden

Audemars
Den här klockan är helt galen. Någon som vet om den är ”coatad” med någon super hard shield eller något likt Seiko? Inte en endaste repa eller swirl/hairline sedan jag plockade ut den. Inte nog med det, den går inte en sekund fel åt något håll. Ställd vid köp och sedan dess använd i rotation med andra klockor. Som längst har den legat på nattduksbordet i fyra dagar (5 dagars gångreserv) med någon ”godnatt-uppdragning” lite då och då.

Inte en sekund fel. Helt sjukt….

F8301B95-381E-483F-B8A8-EEA4D04F4F16.jpeg
Det gäller att anstränga sig när man dissar quartz. Fantastisk klocka det där!
 
Topp