• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ny i den här tråden, så en liten fråga som jag inte lyckats hitta svar på bakåt i tråden.

Vet någon här i tråden vilken sorts mejsel och vart man bäst hittar en sådan för bandbyte på FF 5015
90550D37-A6F4-44A4-85C4-89131E976180.jpeg
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Det är väl 70/region... US, EMEA, ASEAN... eller så. Men jag är inte säker
Yes...så är det. Läste att de även ska "fira" lite annat i år och frågan är då om det ska komma ut fler modeller? Eller hur tolkar ni det här:

"Timepieces and exclusive experiences will punctuate the next 12 months, orchestrated around the key number 70, as well as 20 and 10: 70 for the 70th anniversary of the Fifty Fathoms; 20 for the 20th anniversary of the contemporary Fifty Fathoms and the Blancpain Ocean Commitment; and 10 for the 10th anniversary of the Gombessa expeditions."
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Yes...så är det. Läste att de även ska "fira" lite annat i år och frågan är då om det ska komma ut fler modeller? Eller hur tolkar ni det här:

"Timepieces and exclusive experiences will punctuate the next 12 months, orchestrated around the key number 70, as well as 20 and 10: 70 for the 70th anniversary of the Fifty Fathoms; 20 for the 20th anniversary of the contemporary Fifty Fathoms and the Blancpain Ocean Commitment; and 10 for the 10th anniversary of the Gombessa expeditions."
Jodå…..😊
 

DukeNukem

Omega
Fin klocka! Spanar själv på den som är 38 mm. Får se om man vågar slå till, Blancpain är nytt för mig och likaså den klassiska modellen.
Ok, kör du originalband eller har du köpt annat märke? Jag skulle vilja ha brunt och åt det ljusare hållet, speciellt till sommaren. Oklart om Blancpain säljer det. Som sagt, fin klocka. De hade endast den i guld och 40 mm på Nyman när jag var där och fick en bra känsla. Blir det köp så lägger jag upp bilder här.
 

DukeNukem

Omega
Tack :) BP var helt nytt för mig oxå, men jag chansade o köpte osett för nåt år sedan. Är supernöjd med den o är den klockan jag använt mest sedan dess :)
Ok, kör du originalband eller har du köpt annat märke? Jag skulle vilja ha brunt och åt det ljusare hållet, speciellt till sommaren. Oklart om Blancpain säljer det. Som sagt, fin klocka. De hade endast den i guld och 40 mm på Nyman när jag var där och fick en bra känsla. Blir det köp så lägger jag upp bilder här.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ok, kör du originalband eller har du köpt annat märke? Jag skulle vilja ha brunt och åt det ljusare hållet, speciellt till sommaren. Oklart om Blancpain säljer det. Som sagt, fin klocka. De hade endast den i guld och 40 mm på Nyman när jag var där och fick en bra känsla. Blir det köp så lägger jag upp bilder här.
Jag ska fråga Nordic Watch Group när min BP kommer tillbaka från service i slutet av januari. Jag har varit inne och frågat på Nymans ur 3 ggr utan att de återkommit med besked så dem har jag tröttnat på. Jag söker också ett brunt, kanske med desployant, men de finaste till vit BP-tavla tycker jag är brun struts, men det har inte BP. Tyvärr har jag inte hittat normallängd, bara för långa men sökandet går vidare. Jag gillar verkligen BP men är det något man kan önska så är det förtydligande om deras band-utbud.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag ska fråga Nordic Watch Group när min BP kommer tillbaka från service i slutet av januari. Jag har varit inne och frågat på Nymans ur 3 ggr utan att de återkommit med besked så dem har jag tröttnat på. Jag söker också ett brunt, kanske med desployant, men de finaste till vit BP-tavla tycker jag är brun struts, men det har inte BP. Tyvärr har jag inte hittat normallängd, bara för långa men sökandet går vidare. Jag gillar verkligen BP men är det något man kan önska så är det förtydligande om deras band-utbud.
Ser ut att finnas nåt åt det hållet....brunt...men kanske inte struts?
1673272308769.png
 

DukeNukem

Omega
Jag ska fråga Nordic Watch Group när min BP kommer tillbaka från service i slutet av januari. Jag har varit inne och frågat på Nymans ur 3 ggr utan att de återkommit med besked så dem har jag tröttnat på. Jag söker också ett brunt, kanske med desployant, men de finaste till vit BP-tavla tycker jag är brun struts, men det har inte BP. Tyvärr har jag inte hittat normallängd, bara för långa men sökandet går vidare. Jag gillar verkligen BP men är det något man kan önska så är det förtydligande om deras band-utbud.
Ok, får se vad du får för svar. Struts är fint! Tråkigt med Nymans, själv bara fina erfarenheter från dem.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ok, får se vad du får för svar. Struts är fint! Tråkigt med Nymans, själv bara fina erfarenheter från dem.
Jag kanske ska förtydliga att jag både har bra och dåliga erfarenheter av Nymans. Jag har en viss förståelse för att en presumtiv försäljning av ett band för 5000 kr kommer i andra hand när det är kö ut på gatan. Tur det finns andra att gå till.
 
Ok, kör du originalband eller har du köpt annat märke? Jag skulle vilja ha brunt och åt det ljusare hållet, speciellt till sommaren. Oklart om Blancpain säljer det. Som sagt, fin klocka. De hade endast den i guld och 40 mm på Nyman när jag var där och fick en bra känsla. Blir det köp så lägger jag upp bilder här.

Yes, originalband. Gillar i detta fallet det svarta bandet mot den vita tavlan. Brunt är såklart alltid👌 särskilt med guld.
 

Bilagor

  • BP armband B.jpg
    BP armband B.jpg
    611.4 KB · Visningar: 10
  • BP armband.jpg
    BP armband.jpg
    727.4 KB · Visningar: 10
Topp