Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man har alltid fått mycket för pengarna när man går utanför mainstream. Ädelmetall, höga driftkostnader och 90-talsdesign har varit prisvärt så länge jag har varit intresserad av klockor.Eller en fullset perpetual calender i guld i EU under 150K?
Blancpain Villeret säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 145 527 kr
Blancpain Villeret Annons: 145 527 kr Blancpain Villeret, Referensnummer 6056-3642A-55B; Roséguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 2005; Klocka med origwww.chrono24.se
Fair point på perp men kronografen borde väl inte vara så otroligt dyr att äga.? Och designen kunde lika gärna varit från 2022.Man har alltid fått mycket för pengarna när man går utanför mainstream. Ädelmetall, höga driftkostnader och 90-talsdesign har varit prisvärt så länge jag har varit intresserad av klockor.
Personligen har jag svårt för Blancpaindesignen på det dressade sortimentet rent allmänt, känns omodern. Hur Blancpain valt att ta betalt för service vet jag inte, men kronograf bör ju inte vara så tokigt dyra att serva kan man tycka.Fair point på perp men kronografen borde väl inte vara så otroligt dyr att äga.? Och designen kunde lika gärna varit från 2022.
Tyckte den kändes ovanligt lyckad på 38.5mm
Nej kanske inte för kategorin klockor men med tanke på att en speedmaster närmar sig 100-strecket och en DJ väl redan klivit över så känns 38mm 18k krono från en erkänd tillverkare med historia för samma peng intressant ut relativt sett.Personligen har jag svårt för Blancpaindesignen på det dressade sortimentet rent allmänt, känns omodern. Hur Blancpain valt att ta betalt för service vet jag inte, men kronograf bör ju inte vara så tokigt dyra att serva kan man tycka.
Sedan vet jag inte om 110' är ovanligt lågt för kategorin klockor? Vet inte vad listpris är/var heller iofs. Jag har nästan uteslutande köpt omoderna ur få älskar. Min Gerald Genta evighetskalender kostade tex under 30' för några år sedan.
Nice, måste lyssnaHörde på Grey Nato att Blancpain ska ha nåt launch event i dagarna för ytterligare en ny dykare. Blir kanske ingen brist på intressanta 70års-klockor i slutändan?
Handlade inte om BP egentligen, var bara en kommentar från en av snubbarna att han var på väg att resa till ett sådant event och några meningar omkring det.Nice, måste lyssna
Blancpain hat släppt en ny modell.
Tech Gombessa 47mm.
Fifty Fathoms 70th Anniversary Act 2 - 5019 12B30 64A | Blancpain
www.blancpain.com
Märklig blandning av nytt och gammalt.Många har efterfrågat en lite mer större dykare från Blancpain så detta blir nog väldigt populärt.
Kool!! Samtidigt skönt att man slipper få ytterligare en klocka att tråna efter....Blancpain hat släppt en ny modell.
Tech Gombessa 47mm.
www.blancpain.com
Märklig blandning av nytt och gammalt.
För att inte tala om den välbalanserade texten ”Tech” och dess typsnitt.Fauxtinan var verkligen pricken över i:et.
Känner man av stämningen har vi dissat den.Blancpain hat släppt en ny modell.
Tech Gombessa 47mm.
www.blancpain.com
Vi brukar göra så när vi inte har råd…..blir lite lättare lixom…..Känner man av stämningen har vi dissat den.
Kan förekomma men jag tror mer på att drömmar har ingen koppling till plånbokens storlek. Drömmen är alltid ärlig men inte alltid sann. Vad kostar den? 150K?Vi brukar göra så när vi inte har råd…..blir lite lättare lixom…..
Endast 26300chfKan förekomma men jag tror mer på att drömmar har ingen koppling till plånbokens storlek. Drömmen är alltid ärlig men inte alltid sann. Vad kostar den? 150K?
Jag har inte de pengarna fn så den är jättedålig.Endast 26300chf
"The popularity of rebreather technology and its development since its creation in the mid-’90s mean that even hobbyist divers can enjoy hours underwater." Källa: FratelloDet här var ju en liten kul detalj på Gombessan iaf
Någon som kan berätta varför vi behöver en tretimmarsdykare förresten?
Tack! Världen har längtat mao"The popularity of rebreather technology and its development since its creation in the mid-’90s mean that even hobbyist divers can enjoy hours underwater." Källa: Fratello
"..the standard recommended maximum rebreather time is three hours, hence the dedicated three-hour hand" Källa: Hodinkee
Introducing The New Blancpain Fifty Fathoms Tech Gombessa — The Tech Diver’s Dive Watch
✓ Today, we get a first-hand look at the new Blancpain Fifty Fathoms Tech Gombessa ✓ A dive watch designed by and for the field's pioneers ✓www.fratellowatches.comIntroducing: Blancpain Doubles Down On Purpose-Built Tools With The Crazy Fifty Fathoms Tech Gombessa (Live Pics)
Most divers can only dream of using this watch as designed, which just makes it that much cooler.www.hodinkee.com
Man undrar hur snacket gått hos Blancpain: "Våra deskdiver-kunder efterfrågar FF i 40 och 42mm, vi släpper väl några i extemt begränsad upplaga, men vi måste tillgodose behovet för alla rebreather-dykare som inte använder dykdator, den ska inte vara limiterad"Tack! Världen har längtat mao
För oss landdjur blir den väl bra att hålla kollen på tvättiden.
Precis såMan undrar hur snacket gått hos Blancpain: "Våra deskdiver-kunder efterfrågar FF i 40 och 42mm, vi släpper väl några i extemt begränsad upplaga, men vi måste tillgodose behovet för alla rebreather-dykare som inte använder dykdator, den ska inte vara limiterad"