• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

PXL_20230427_171450731~2.jpg

Kunde inte motstå denna när jag var nere hos urmakaren.
Helt i jonpläterat stål toppad med safirglas.
Att betala över 3k är ju nästan på gränsen till inskrivning på institution! Men när ögat gillar så åker kortet fram ;-)

lcd panelen är lite grönaktig och vid vissa ljusförhållanden så ser det nästan ut som om bakgrundsbelysningen är på.
En annan fin detalj är att texten runt lcd displayen är toppad med lume :)

Vad Rag and Bone är för något kan jag bara gissa men tycker att symbolen under Casio är riktigt cool.
Symbolen återfinns även på klocklänkens spänne.

A1000RCB-1

Bilagor

• PXL_20230427_232600255.MP~2.jpg
    PXL_20230427_232600255.MP~2.jpg
    238.6 KB · Visningar: 22
Senast ändrad:
Hej! Här är en bild på GCW-500 aka Cosmo Phase. Kan vara från 1995..? Tycker den är lite kul faktiskt. Funkar precis som den ska men jag sliter med alla funktionerna. Alarmet gick precis när jag skrev (!) och har sannolikt ringt i lådan kvart i elva varje kväll sedan jag petade i det nya batteriet :)

Såg att den finns bild på en annan variant sedan tidigare.. Den här saknar en skylt över displayen tror jag. Är länken orginal tro?

Bilagor

• 1_1.jpg
    1_1.jpg
    399 KB · Visningar: 23
Den är ball den där. Jag såg att den finns moddad med rostfri boett och safirglas från Kranio Design. Blev riktigt sugen. Han verkar mest hålla till på Instagram och gör en batch då och då. Ska kanske fråga hur möjligheten ser ut att kunna köpa en i närtid.

7304e70d-87a3-4e22-9529-d25cf750e6db.jpg

Från akryl till Safir: snacka om uppgradering.
Jag tänker här att Casio borde göra en lyxversion av denna modell i stål eller titan och med safir.
Jag har den med stålarmband och den ser verkligen ut att vara exklusivare än den är.

Någon som kan förklara vad det här handlar om? Jag har, mig veterligen inte postat några fake-klockor. Jag kan inte heller se vilket inlägg som skulle ha raderats.

55D856D9-17A6-4FC4-8EAE-8DD764FBCA63.png

• Like
Reactions: bag
Någon som kan förklara vad det här handlar om? Jag har, mig veterligen inte postat några fake-klockor. Jag kan inte heller se vilket inlägg som skulle ha raderats.

Jag har råkat ut för samma sak. Fick ett sånt meddelande kl 8:03 i morse. Har inte heller postat några fake-klockor. Hittar inget som är raderat. Konstigt!

• Like
Reactions: bag
Hej! Här är en bild på GCW-500 aka Cosmo Phase. Kan vara från 1995..? Tycker den är lite kul faktiskt. Funkar precis som den ska men jag sliter med alla funktionerna. Alarmet gick precis när jag skrev (!) och har sannolikt ringt i lådan kvart i elva varje kväll sedan jag petade i det nya batteriet :)

Såg att den finns bild på en annan variant sedan tidigare.. Den här saknar en skylt över displayen tror jag. Är länken orginal tro?
Vilken rolig modell du har där, tumme upp :)
Såg en review på Youtube för några år sedan om denna modell, riktigt cool 😎

Senast ändrad:

Det är åt skogen att man inte får veta vad som är raderat. Jag blev vid ett tillfälle anklagad för att ha postat fake. Men det visade sig att jag hade citerat ett inlägg med en bild som var en fakeklocka, vilket jag dock inte visste att det var.
Så jag hade ju inte postat en fakeklocka.
I vilket fall är en förbättring befogad så att man får veta vad som blir raderat.

Någon här med kunskap om äldre Casio modeller som kan något om Casio 248 w-450? Finns det något samlarvärde i dom?

På klockmaster lät det som att det är jätte svårt att hitta reservdelar - stämmer det?

Tillbaka
Topp