• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Casio A700:
Headz up för denna, nyskick med garanti och box.
662C0E06-F85C-4E14-8693-A3641D220097.jpeg

Senast ändrad:
Va kul att det finns en till!😃
Jag gissar att jag köpte min nånstans i mitten av 90-talet för att ersätta denna AQ-350WB som jobbarklocka.
20230727_103827.jpg

Den var med på gymnasietiden i slutet av -80 talet och i lumpen 89-90, den var nog med och körde motocross och enduro då med.
Sen blev den jobbarklocka. Den tickar nog igång med ett nytt batteri😎

Ber om ursäkt ifall detta är Off Topic, men tänkte att det är lika bra att ställa frågan här.

Enligt Casios europeiska hemsida finns det inga officiella distributörer eller återförsäljare i Sverige, utan den närmsta ligger i Danmark. Är detta sant, eller är deras hemsida fel?

Ber om ursäkt ifall detta är Off Topic, men tänkte att det är lika bra att ställa frågan här.

Enligt Casios europeiska hemsida finns det inga officiella distributörer eller återförsäljare i Sverige, utan den närmsta ligger i Danmark. Är detta sant, eller är deras hemsida fel?
Distributör fanns tidigare en i Sverige, men numera är det en i Danmark som gäller.

Återförsäljare däremot finns det gott om här i Sverige!

Jäklar! Här tar man lite ledigt från KS och så släpps det intressanta modeller direkt.
Riktigt clean i helsvart/monokrom 👍 men det skulle också vara kul att se en med lite rött och blått, som originalet (om jag tänker på rätt klocka).

Härlig retrostil på den där!

Den finns i röd och blå, men inte i svenska butiker ännu.

Själv har jag en svart på väg med posten. Beställde för evigheter sedan men affären verkar ha haft semester.

Jag har under semestern gått runt med en F-91W på handleden. Den är otroligt charmig.

Och nu finner jag mig intresserad av en GBD-200. Vad är den generella åsikten?

Jag fattar att den inte försöker vara en GPS-klocka då den saknar just den funktionen och pulsmätning, men det hade varit najs med bättre smartwatch-features. Och exempelvis att den upptäcker simtag och vändor i en pool med accelerometern.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp