• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Härmas lite idag.

1000004989.jpg

Råkade spontanbuda på en Casio jag hittade på en köp och sälj-sida på Facebook i helgen, tyckte den var så pass cool så jag kunde inte låta bli 😅

Modellen heter WMP-1 och är utöver klockan även en MP3-spelare.
1000020294.jpg
1000020295.jpg
1000020296.jpg

Storleken är vad man skulle kunna kalla XXL, med hörlursadaptern monterad ganska precis 60mm 😮

I kitet ingår även laddnings/filöverföringsstation, en cd-rom med mjukvara till Windows 98 och en närmast bibel-liknande manual. Lagringsutrymmet är hela 32mb, vilket enligt Casio ska räcka till ca en timme musik om den är 64kbps.
1000020299.jpg

1000020301.jpg
1000020300.jpg

I jämförelse blir blåtands-squaren genast en väldigt dressig klocka 😅
1000020298.jpg

Ska väl i ärlighetens namn medge att jag inte direkt vet vad jag ska med den till, så ifall någon här är mer sugen kan den få hitta ett nytt hem där den kan komma till mer uppskattning 🙂

Senast ändrad:
Råkade spontanbjuda på en Casio jag hittade på en köp och sälj-sida på Facebook i helgen, tyckte den var så pass cool så jag kunde inte låta bli 😅

Modellen heter WMP-1 och är utöver klockan även en MP3-spelare.
1000020294.jpg
1000020295.jpg
1000020296.jpg

Storleken är vad man skulle kunna kalla XXL, med hörlursadaptern monterad ganska precis 60mm 😮

I kitet ingår även laddnings/filöverföringsstation, en cd-rom med mjukvara till Windows 98 och en närmast bibel-liknande manual. Lagringsutrymmet är hela 32mb, vilket enligt Casio ska räcka till ca en timme musik om den är 64kbps.
1000020299.jpg

1000020301.jpg
1000020300.jpg

I jämförelse blir blåtands-squaren genast en väldigt dressig klocka 😅
1000020298.jpg

Ska väl i ärlighetens namn medge att jag inte direkt vet vad jag ska med den till, så ifall någon här är mer sugen kan den få hitta ett nytt hem där den kan komma till mer uppskattning 🙂
Vilket roligt köp, grattis! Kul att alla tillbehör var med och ser ut att vara i fint skick 😊

Köpte den här inför ett kommande projekt, men måste säga att jag är positivt överraskad över hur mycket jag redan gillar den.

image.jpg

Fick hem detta mod-kit från SKXMOD förra veckan. Det innehåller allt som behövs för att uppgradera en A168 eller F-105W. Länk, boett (med safirglas) och knappar i rostfritt stål, alla nödvändiga verktyg samt extra skruvar, bandstift och packningar. Monteringen är enkel och kräver inga avancerade kunskaper.

Måste dock påpeka två negativa punkter:
  • Det fanns ett kladdigt fingeravtryck på insidan av glaset. Det gick att torka bort enkelt, men det resulterade i att små dammkorn fastnade på insidan. Efter en del pillande lyckades jag dock få bort allt damm.
  • Knapparna var ganska stela de första dagarna men har nu börjat mjukna och blivit lättare att trycka in.

Trots detta är jag riktigt nöjd med slutresultatet, även om det krävde lite mer fixande än jag förväntade mig.

img3.jpg

Bilagor

• img1.jpg
    img1.jpg
    1.2 MB · Visningar: 1
  • img2.jpg
    img2.jpg
    1.2 MB · Visningar: 1
  • img4.jpg
    img4.jpg
    835.8 KB · Visningar: 1
Fick hem detta mod-kit från SKXMOD förra veckan. Det innehåller allt som behövs för att uppgradera en A168 eller F-105W. Länk, boett (med safirglas) och knappar i rostfritt stål, alla nödvändiga verktyg samt extra skruvar, bandstift och packningar. Monteringen är enkel och kräver inga avancerade kunskaper.

Måste dock påpeka två negativa punkter:
  • Det fanns ett kladdigt fingeravtryck på insidan av glaset. Det gick att torka bort enkelt, men det resulterade i att små dammkorn fastnade på insidan. Efter en del pillande lyckades jag dock få bort allt damm.
  • Knapparna var ganska stela de första dagarna men har nu börjat mjukna och blivit lättare att trycka in.

Trots detta är jag riktigt nöjd med slutresultatet, även om det krävde lite mer fixande än jag förväntade mig.

img3.jpg
Häftigt! Det låter som ett kul litet projekt. Och resultatet blev ju också bra 😊

Tillbaka
Topp