• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Kalkylator idag.
1000019236.jpg
 
IMG_4342.jpeg

Hittade denna goding i en låda när jag rensade i helgen. Köpte den för över 20 år sen och då var den väldigt stor för mina pojkhandleder. Funkar utmärkt men när jag trycker på ”light” dör hela displayen en kort stund. Ingen lampa börjar lysa. Någon som vet om det går att fixa?
Behöver nytt band då detta håller på att frasa sönder tyvärr. Ref W-92H.
 
IMG_4342.jpeg

Hittade denna goding i en låda när jag rensade i helgen. Köpte den för över 20 år sen och då var den väldigt stor för mina pojkhandleder. Funkar utmärkt men när jag trycker på ”light” dör hela displayen en kort stund. Ingen lampa börjar lysa. Någon som vet om det går att fixa?
Behöver nytt band då detta håller på att frasa sönder tyvärr. Ref W-92H.
Cool!
Skulle tippa på att den vill ha ett nytt batteri.
 
Klockan kom igår och så här lång kan jag säga att den känns riktigt bra. Med tanke på priset är det en gedigen känsla och helt ok finnish, ganska enkel boett, polerade sidor och lätt borstning på ovansidan.
Safirglas, vilket Casio verkar vara väldigt stolta över.

1000030640.jpg

1000030646.jpg


Mäter 40mm, kunde fått vara lite mindre men tycker det funkar.
Tavlan är dock det som står ut, valde som synes silver och oh vad den gnistrar i solen! Ser riktigt dyr ut irl.

1000030642.jpg

1000030641.jpg


Länken såg inte så kul ut på bild, men faktiskt godkänd. Inga vikta länkbitar här, men ganska enkelt viklås med dubbla knappar. Bandbredden är 20mm och det är inte en integrerad länk.

1000030644.jpg

1000030645.jpg


Allt som allt ett kul släpp från Casio, tror denna kommer bli poppis!
Värt att notera är att stora sekundvisaren inte hör till chronon utan går hela tiden.

1000030643.jpg

1000030647.jpg


Har sett den jämförs med PRX... Och ja, känslan är samma. Tydligen också väldigt lik en Zentih El Primeo-modell ocskå.
 
Härligt släpp, bra pris med de slimmade måtten. Jämför med min lunar pilot och funderar på vad fan jag fått för de extra millimetrarna i alla dimensioner.

Kul påpekande om "sapphire", mycket märkligt beslut att trycka det på tavlan.
 
Tillbaka
Topp