• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Duro-dag idag igen!
1000007018.jpg

Casio ringklockan, har nån här skaffat en?
Frågan med denna modell är vilket finger den kommer att passa på.

Angående det läser jag följande:
"With an inner diameter of 20 mm and a circumference of 62.8 mm, the ring fits a size 22 finger (US 10.5, EU U) and includes two size-adjusting spacers, in size 19 (19-mm inner diameter) and 16 (18-mm inner diameter)."

Men det kommer ändå bli lite olika finger beroende på hur grova fingrar man har.

1000002465.jpg

Senast ändrad:

"With an inner diameter of 20 mm and a circumference of 62.8 mm, the ring fits a size 22 finger (US 10.5, EU U) and includes two size-adjusting spacers, in size 19 (19-mm inner diameter) and 16 (18-mm inner diameter)."

Men det kommer ändå bli lite olika finger beroende på hur grova fingrar man har.

1000002465.jpg
Om jag fattade det rätt så finns det nån slags insats att lägga på insidan som justering.

Hehe just ja, om jag hade läst mer noggrant så står det ju att det är spacers😃

Senast ändrad:

1000002465.jpg
Ser att den ligger ute för ca 5kkr på lite olika sidor nu.
Smalt användningsområde för egen del, men jäkligt frän!

Köpte en A168 idag men den åker tillbaka till butiken. Även på mina taniga handleder ser den ut som en barnklocka 😅 Såg större ut på bilder när jag sett den på andra. Dessutom riktigt styv och obekväm länk.

Bilagor

• 1000008573.jpg
    1000008573.jpg
    466.9 KB · Visningar: 1
Köpte en A168 idag men den åker tillbaka till butiken. Även på mina taniga handleder ser den ut som en barnklocka 😅 Såg större ut på bilder när jag sett den på andra. Dessutom riktigt styv och obekväm länk.

Jag har den också. Och du har rätt: det är en liten modell som passar barns handleder.
Men jag tycker den är snygg så har behållit min.

Snygg är den. Saknar timerfunktionen, men det visste jag innan att den inte hade.
Har du använt din mycket, blir länken mer medgörlig med tiden ?

Tar fram den av och till. Jag vet vad du menar. Bandet går inte böja så mycket innan det tar stopp, man bryter nog sönder det om man ändå gör det. Men jag tycker det ändå räcker för att sitta bekvämt för mig. Det är ju metallänkar så jag tror inte det är något som man kan få att "mjukna" till som med skinn.

1000002899.jpg

1000002900.jpg

1000002901.jpg

Tillbaka
Topp