Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
mineral glas inte så tålig :S dock har jag med en protekCasio... Har en sån här rackare:
http://www.casio-klockor.se/casio-pro-trek-prw-5000t-7er
Den klockan och jag har ett speciellt förhållande, den är nämligen så jävla bra att andra klockor hela tiden får ge vika. Rätt ful men sanslöst tålig, radiokontrollerad och allt jäkla supergrejs man kan tänka sig. Jag hatälskar den tror jag, och det kommer vara denna klocka som är med mig till slutet.
Det där är en fin modell, helt klart! Sen är väl debatten mellan safir och mineral en pågående sådan... hursom så är glaset så pass skyddat att mitt knappast fått en rispa trots en hel del hårda äventyr. Armbandet ser numera skönt patinerat ut, om man ska tänka positivtmineral glas inte så tålig :S dock har jag med en protek
denna https://www.google.se/search?q=protrek&biw=1536&bih=764&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiyrbyy35rKAhUIwHIKHbmkANYQ_AUIBigB#imgrc=wA5i9eeV9h6ycM: men min gshock känns lite tåligare medtanke på sapphirglaset sen titanarmbandet som finns på den protreken har blivit så jäkla repig lätt ;/
Beror på priset. Men jag skulle kunna köpa den då den ärCasios WSD Smartwatch. Både Android och ios kompatibel. Verkar inte så dumt. Ngn som tänker köpa?
http://wsd.casio.com/us/en/
Ser lovande ut. Det är ju det där med vattentåligheten bara... Men å andra sidan är det väl ungefär vad en Suunto core ligger på och den är ju erkänt tålig.Beror på priset. Men jag skulle kunna köpa den då den är
"Military standard MIL-STD-810G compliant"
Rätt ball med:
50 meters vattentålighet. Så den ska nog hålla för mig, det mest äventyrliga jag gör i naturen är att plocka bär!Ser lovande ut. Det är ju det där med vattentåligheten bara... Men å andra sidan är det väl ungefär vad en Suunto core ligger på och den är ju erkänt tålig.
Kan vara nog så dramatiskt ibland, har varit med om björnmöte vid både bärplockning och fiske...50 meters vattentålighet. Så den ska nog hålla för mig, det mest äventyrliga jag gör i naturen är att plocka bär!
Casios WSD Smartwatch. Både Android och ios kompatibel. Verkar inte så dumt. Ngn som tänker köpa?
http://wsd.casio.com/us/en/
När den funktionen är aktiverad, lilla solen lyser, så lyser displayen upp vid heltimmessignal, alarm och när nedräkningen når 0,00. D-knappen, längst ner till höger, lyser upp displayen oavsett. Så tror jag det är. Har ännu inte använt den funktionen!En fråga ang min DW5600. "Top right button" aka light on/off. När man håller inne den så indikerar den lilla solen att den är aktiv, precis som jag har på bilden. Men den gör ingen skillnad för mig? Bakgrundsbelysningen är ändå bara igång i 3 sek. Någon som vet vad det kan bero på?
Förklarar nog saken, ska testa! Fick för mig att den skulle göra så D-knappen blev en på/av funktion.När den funktionen är aktiverad, lilla solen lyser, så lyser displayen upp vid heltimmessignal, alarm och när nedräkningen når 0,00. D-knappen, längst ner till höger, lyser upp displayen oavsett. Så tror jag det är. Har ännu inte använt den funktionen!
Har precis fått hem storebror till DW5600, nämligen GW-5000.En fråga ang min DW5600. "Top right button" aka light on/off. När man håller inne den så indikerar den lilla solen att den är aktiv, precis som jag har på bilden. Men den gör ingen skillnad för mig? Bakgrundsbelysningen är ändå bara igång i 3 sek. Någon som vet vad det kan bero på?
Har precis fått hem storebror till DW5600, nämligen GW-5000.
Klockren storlek, hög kvalitetskänsla och inga ABC funktioner som jag ändå inte använder. Kunde inte vara nöjdare!
Fet! Vad menas med ABC funktioner?
Den där är ruskigt grym i all sin enkelhet. Verksr inte vara så stor heller.En fråga ang min DW5600. "Top right button" aka light on/off. När man håller inne den så indikerar den lilla solen att den är aktiv, precis som jag har på bilden. Men den gör ingen skillnad för mig? Bakgrundsbelysningen är ändå bara igång i 3 sek. Någon som vet vad det kan bero på?
Smygreklam...
Om det kan vars sv intresse för någon Casioälskare så ligger min AD-520 till försäljning på K&S, till etc fördelaktigt pris ;-)
Stekhet 90-talare med smiley face digital display.
Gratulerar! Måste fråga var du köpte från och vad kalaset gick på? Känns det någon skillnad på själva resinen i bezel och band?Har precis fått hem storebror till DW5600, nämligen GW-5000.
Klockren storlek, hög kvalitetskänsla och inga ABC funktioner som jag ändå inte använder. Kunde inte vara nöjdare!
Härligt. Lust att ta lite mer bilder? Hur känns bandet i förhållande till andra 5600 g shocks? Hört att det ska vara bättre. Är skärmen skarpare? Vikten känns bra? Slutligen, vart köpte du den och vad fick du betala för den sammanlagt? Tror vi är många som är sugna på den men inte vågar stå tillHar precis fått hem storebror till DW5600, nämligen GW-5000.
Här kommer mer bilderHärligt. Lust att ta lite mer bilder? Hur känns bandet i förhållande till andra 5600 g shocks? Hört att det ska vara bättre. Är skärmen skarpare? Vikten känns bra? Slutligen, vart köpte du den och vad fick du betala för den sammanlagt? Tror vi är många som är sugna på den men inte vågar stå till
Se posten ovan!Gratulerar! Måste fråga var du köpte från och vad kalaset gick på? Känns det någon skillnad på själva resinen i bezel och band?
Och så skulle det vara intressant med fler bilder.
Riktigt snygg! Får bli den någon dag!Här kommer mer bilder
Bandet är oerhört mjukt, det känns inte plastigt. Kan tyvärr inte jämföra med 5600. Vikten är perfekt, man känner stt man bär en klocka utan att den väger som en kettlebell.
Köpte den ny från en privatperson i Australien, fick dock betala tullavgift () och kalaset landar på lite över 2700 SEK.
Tog en till wristshot för att visa klockans storlek, min tidigare bild gjorde klockan större än vad den är
Älskar den, och storleken är helt perfekt. Den följer med på alla uppdrag där det är för hög risk att sätta en ordentlig repa i rostfritt.Den där är ruskigt grym i all sin enkelhet. Verksr inte vara så stor heller.
Har den samma modellnamn med inverterad display?
Köpte den här till tjejen och detta nato till. Tyckte den var snygg! Förhoppningsvis startar det ett intresse...
Köpte den här till tjejen och detta nato till. Tyckte den var snygg! Förhoppningsvis startar det ett intresse...