• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

xigzo

Audemars
stor men toolig :D
20151218_141654.jpg
 

Hubbe

Omega
Casio... Har en sån här rackare:

http://www.casio-klockor.se/casio-pro-trek-prw-5000t-7er

Den klockan och jag har ett speciellt förhållande, den är nämligen så jävla bra att andra klockor hela tiden får ge vika. Rätt ful men sanslöst tålig, radiokontrollerad och allt jäkla supergrejs man kan tänka sig. Jag hatälskar den tror jag, och det kommer vara denna klocka som är med mig till slutet.
 

xigzo

Audemars
Casio... Har en sån här rackare:

http://www.casio-klockor.se/casio-pro-trek-prw-5000t-7er

Den klockan och jag har ett speciellt förhållande, den är nämligen så jävla bra att andra klockor hela tiden får ge vika. Rätt ful men sanslöst tålig, radiokontrollerad och allt jäkla supergrejs man kan tänka sig. Jag hatälskar den tror jag, och det kommer vara denna klocka som är med mig till slutet.
mineral glas inte så tålig :S dock har jag med en protek

denna https://www.google.se/search?q=prot...hUIwHIKHbmkANYQ_AUIBigB#imgrc=wA5i9eeV9h6ycM: men min gshock känns lite tåligare medtanke på sapphirglaset sen titanarmbandet som finns på den protreken har blivit så jäkla repig lätt ;/
 

Hubbe

Omega
mineral glas inte så tålig :S dock har jag med en protek

denna https://www.google.se/search?q=protrek&biw=1536&bih=764&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiyrbyy35rKAhUIwHIKHbmkANYQ_AUIBigB#imgrc=wA5i9eeV9h6ycM: men min gshock känns lite tåligare medtanke på sapphirglaset sen titanarmbandet som finns på den protreken har blivit så jäkla repig lätt ;/
Det där är en fin modell, helt klart! Sen är väl debatten mellan safir och mineral en pågående sådan... hursom så är glaset så pass skyddat att mitt knappast fått en rispa trots en hel del hårda äventyr. Armbandet ser numera skönt patinerat ut, om man ska tänka positivt :)
 

ramnaam

Omega
En fråga ang min DW5600. "Top right button" aka light on/off. När man håller inne den så indikerar den lilla solen att den är aktiv, precis som jag har på bilden. Men den gör ingen skillnad för mig? Bakgrundsbelysningen är ändå bara igång i 3 sek. Någon som vet vad det kan bero på?
image.jpeg
 

matalm

Cartier
En fråga ang min DW5600. "Top right button" aka light on/off. När man håller inne den så indikerar den lilla solen att den är aktiv, precis som jag har på bilden. Men den gör ingen skillnad för mig? Bakgrundsbelysningen är ändå bara igång i 3 sek. Någon som vet vad det kan bero på?
image.jpeg
När den funktionen är aktiverad, lilla solen lyser, så lyser displayen upp vid heltimmessignal, alarm och när nedräkningen når 0,00. D-knappen, längst ner till höger, lyser upp displayen oavsett. Så tror jag det är. Har ännu inte använt den funktionen!:)
 

ramnaam

Omega
När den funktionen är aktiverad, lilla solen lyser, så lyser displayen upp vid heltimmessignal, alarm och när nedräkningen når 0,00. D-knappen, längst ner till höger, lyser upp displayen oavsett. Så tror jag det är. Har ännu inte använt den funktionen!:)
Förklarar nog saken, ska testa! Fick för mig att den skulle göra så D-knappen blev en på/av funktion.
 

mouqvist

Rolex
En fråga ang min DW5600. "Top right button" aka light on/off. När man håller inne den så indikerar den lilla solen att den är aktiv, precis som jag har på bilden. Men den gör ingen skillnad för mig? Bakgrundsbelysningen är ändå bara igång i 3 sek. Någon som vet vad det kan bero på?
image.jpeg
Har precis fått hem storebror till DW5600, nämligen GW-5000.
Klockren storlek, hög kvalitetskänsla och inga ABC funktioner som jag ändå inte använder. Kunde inte vara nöjdare!
image.jpg
 

mouqvist

Rolex
ABC står för Altimeter- Barometer- Compass. För mig är det roliga funktioner men som jag egentligen inte behöver
Dessutom kan det bli fel, ex kan altimetern visa en annan höjd om lufttrycket ändrar sig trots att man är på samma höjd
En annan gadget är temperaturgivare som vissa klockor har. Funkar bra i vatten men man måste ta av sig klockan ett tag om man vill mäta lufttemperaturen
Fet! Vad menas med ABC funktioner?
 
  • Like
Reactions: SSL

Case

Panerai
Smygreklam...

Om det kan vars sv intresse för någon Casioälskare så ligger min AD-520 till försäljning på K&S, till etc fördelaktigt pris ;-)

438a6f15758a34be69798fbbb38d5f16.jpg


Stekhet 90-talare med smiley face digital display.
 

Case

Panerai
En fråga ang min DW5600. "Top right button" aka light on/off. När man håller inne den så indikerar den lilla solen att den är aktiv, precis som jag har på bilden. Men den gör ingen skillnad för mig? Bakgrundsbelysningen är ändå bara igång i 3 sek. Någon som vet vad det kan bero på?
image.jpeg
Den där är ruskigt grym i all sin enkelhet. Verksr inte vara så stor heller.

Har den samma modellnamn med inverterad display?
 

Sorubim

Audemars
Har precis fått hem storebror till DW5600, nämligen GW-5000.
Klockren storlek, hög kvalitetskänsla och inga ABC funktioner som jag ändå inte använder. Kunde inte vara nöjdare!
image.jpg
Gratulerar! Måste fråga var du köpte från och vad kalaset gick på? Känns det någon skillnad på själva resinen i bezel och band?
Och så skulle det vara intressant med fler bilder. :snaphappy:
 
  • Like
Reactions: SSL

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har precis fått hem storebror till DW5600, nämligen GW-5000.
Klockren storlek, hög kvalitetskänsla och inga ABC funktioner som jag ändå inte använder. Kunde inte vara nöjdare!
image.jpg
Härligt. Lust att ta lite mer bilder? Hur känns bandet i förhållande till andra 5600 g shocks? Hört att det ska vara bättre. Är skärmen skarpare? Vikten känns bra? Slutligen, vart köpte du den och vad fick du betala för den sammanlagt? Tror vi är många som är sugna på den men inte vågar stå till :)
 

mouqvist

Rolex
Härligt. Lust att ta lite mer bilder? Hur känns bandet i förhållande till andra 5600 g shocks? Hört att det ska vara bättre. Är skärmen skarpare? Vikten känns bra? Slutligen, vart köpte du den och vad fick du betala för den sammanlagt? Tror vi är många som är sugna på den men inte vågar stå till :)
Här kommer mer bilder
Bandet är oerhört mjukt, det känns inte plastigt. Kan tyvärr inte jämföra med 5600. Vikten är perfekt, man känner stt man bär en klocka utan att den väger som en kettlebell.
Köpte den ny från en privatperson i Australien, fick dock betala tullavgift () och kalaset landar på lite över 2700 SEK.
Tog en till wristshot för att visa klockans storlek, min tidigare bild gjorde klockan större än vad den är

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Här kommer mer bilder
Bandet är oerhört mjukt, det känns inte plastigt. Kan tyvärr inte jämföra med 5600. Vikten är perfekt, man känner stt man bär en klocka utan att den väger som en kettlebell.
Köpte den ny från en privatperson i Australien, fick dock betala tullavgift () och kalaset landar på lite över 2700 SEK.
Tog en till wristshot för att visa klockans storlek, min tidigare bild gjorde klockan större än vad den är

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Riktigt snygg! Får bli den någon dag!
 

Sorubim

Audemars
Det ryktas tydligen om en ny Frogman, med djupmätare. Ska enligt ryktet komma till sommaren. Hoppas att det blir en vettig storlek den här gången. Dom senaste modellerna har ju krävt samma handledsmått som André The Giant för att det ska se vettigt ut. o_O
 

ramnaam

Omega
Den där är ruskigt grym i all sin enkelhet. Verksr inte vara så stor heller.

Har den samma modellnamn med inverterad display?
Älskar den, och storleken är helt perfekt. Den följer med på alla uppdrag där det är för hög risk att sätta en ordentlig repa i rostfritt.
Min är en DW5600E 1VER, du vill nog ha en DW5600BB 1ER :)
 

Johe

Omega
Köpte den här till tjejen och detta nato till. Tyckte den var snygg! Förhoppningsvis startar det ett intresse...
 

Bilagor

  • DSC_0214.JPG
    DSC_0214.JPG
    69.3 KB · Visningar: 74
Topp