Sorubim
Guld
Japp.Jasså du köpte en! När kommer reviewn?
Har inga planer på nån utförlig recension, men jag kan ju ev fota och skriva lite här i casiotråden. Hoppas jag får tid snart bara.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp.Jasså du köpte en! När kommer reviewn?
Det duger likaväl Du är nöjd iaf? Vad fick du betala för den?Japp.
Har inga planer på nån utförlig recension, men jag kan ju ev fota och skriva lite här i casiotråden. Hoppas jag får tid snart bara.
Varifrån handlar ni gw 5000? Seija har slut.
Ta den från shoppinginjapan då, de är billigare också.
http://www.shoppinginjapan.net/gw-5000-1jf
Varifrån handlar ni gw 5000? Seija har slut.
Det duger likaväl Du är nöjd iaf? Vad fick du betala för den?
Riktigt fet!Kör en liten öppning rätt i tråden.
Metal Twisted G-Shock, helt klart snyggare och mer påkostad låda än man är van vid när det gäller G-Shock.
Innerlåda
Massa plast
Första intrycken: En hållkäften-klocka, inget för de som vill flyga under radarn.
Finishen är märkbart bättre än något annat jag testat från Casio. Sallazpolering aka blade polish aka Zaratzu polish ger riktigt mycket reflektioner vilket och blingfaktorn rejält.
Ikväll ska det kortas länk, slänger upp lite bättre bilder typ imorgon.
Sjukt fet!Kör en liten öppning rätt i tråden.
Metal Twisted G-Shock, helt klart snyggare och mer påkostad låda än man är van vid när det gäller G-Shock.
Innerlåda
Massa plast
Första intrycken: En hållkäften-klocka, inget för de som vill flyga under radarn.
Finishen är märkbart bättre än något annat jag testat från Casio. Sallazpolering aka blade polish aka Zaratzu polish ger riktigt mycket reflektioner vilket och blingfaktorn rejält.
Ikväll ska det kortas länk, slänger upp lite bättre bilder typ imorgon.
Finns gummi också?
Ja, på undersidan av länken.Finns gummi också?
Riktigt fet!
Typ, MTG är lite större.Riktigt fet!
Ser ut att vara ungefär samma storlek som G Steel?
Typ, MTG är lite större.
G-Steel
Diameter: 52,4mm
Lug/lug: 59,1mm
Tjocklek: 16,1mm
MTG
Diameter: 54,7mm
Lug/lug: 58,8mm
Tjocklek: 16,9mm
Hemmagjorda Semlor...från igår
Hur utförligt svar vill du ha?Såg en g-Steel på creationwatches på gummi och den var rätt nice. Är lugg till lugg enormt eller irl inte så massivt som det låter. Tänker att min zilla på 56mm är precis max på min 16.5cm handled...
Tuff den där, gött med semlor med. Antar de är slut
Hur utförligt svar vill du ha?
G-Steel saknar krona vilket gör att den sitter rätt bra på handleden trots diametern, Mudmaster sitter riktigt bra tack vare lätt vikt och formen undertill. MTG sitter skönt viktmässigt men är jäkligt stor, det är dock inte lug/lug som är problemet utan diametern och tjockleken. Har burit den på både höger och vänster handled denna vecka och kronan är riktigt stor vilket stör när den sitter på vänstern.
Då har den kommit! Trevlig, men har inte lyckats ställa den ännu. När jag ställer den manuellt hoppar inte de analoga visarna rätt. Tydligen får jag inte tillräckligt stark radiosignal inomhus, men den får väl ligga utomhus i natt då...Någon som har erfarenhet av Casio Wave Ceptor WVQ-560DE-2AVER? Har en sådan på ingång.
Lägg den nära eller i ett fönster, alla mina radiosignal-Casios lyckas synka samtliga nätter.Då har den kommit! Trevlig, men har inte lyckats ställa den ännu. När jag ställer den manuellt hoppar inte de analoga visarna rätt. Tydligen får jag inte tillräckligt stark radiosignal inomhus, men den får väl ligga utomhus i natt då...
Inga knep annars?
Vete fasen...Jag har tre multiband-casios. Två synkar nästan varje natt men den tredje är riktigt tjurig. Spelar ingen roll vilken väderlek eller vilket fönster/position/läge.
Nån här som har testat det här?
Är det humbug?