Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice! Fler bilder? Hur känns det med glansigt material?Nya beatern kom i veckan. Riktigt nöjd, även om den är lite svåravläst i vissa ljus om inte bakgrundsljuset är aktiverat.
![]()
Cool vad är det för ref?Nya beatern kom i veckan. Riktigt nöjd, även om den är lite svåravläst i vissa ljus om inte bakgrundsljuset är aktiverat.
![]()
Nice! Fler bilder? Hur känns det med glansigt material?
Cool vad är det för ref?
Hittade en gammal Casio AE 1000W, någon som vet något om klockan eller om värdet?![]()
![]()
Okej, tack för infon!Ja, med en enkel google sökning hittade jag att den fortfarande går att köpa på uret.se för 375 kr
Värdet kommer nog inte vara över det.![]()
Intressant video. Det var mer handarbete involverat än jag trodde det skulle vara.Hittade en video på tillverkning av förra generationens MT-G (den utan GPS), rätt nice.
Blade polish aka Zaratsu polish aka Sallaz polish. Bra grej! Tycker de skulle visat mer av handpoleringen.Intressant video. Det var mer handarbete involverat än jag trodde det skulle vara.
![]()
DW-6900WW-7 - Vit som frost![]()
Tack, jepp Ecozillan finns kvar. Den vita casion används tyvärr allt för sällan... Nu är det mer den härDen där var ju riktigt cool!Skön "sommarduo" med Ecozillan om du fortfarande äger den än dvs.
![]()
Casios WSD Smartwatch. Både Android och ios kompatibel. Verkar inte så dumt. Ngn som tänker köpa?
http://wsd.casio.com/us/en/
![]()
Cool! Lekte lite med din bild. Hoppas det var OK.![]()
DW-6900WW-7 - Vit som frost![]()
Bara att köra lite diskmedel![]()
Jag också.Känns som att det behövs fler Casios i denna tråd. Ska försöka åtgärda detta inom kort.![]()
Ja det blir lite omständigt!Gjorde det. Men ibland hade man ingen möjlighet att göra rent den. Bara onödig stress. Brukar försöka putsa o pilla bort minsta lilla från mina klockor, så att klockan blev helt blå av en blöt sweatshirt eller svart av gruset...det var så där.
![]()
![]()
Jag har ju Mudmastern med grönt band. Det är den enda av ursprungsfärgerna ovan med vit lyspasta. Hittade av en slump det gula bandet löst i Japan och beställde det direkt, detta var i oktober/november. Vad jag inte noterade var att det var slutsålt och inte förväntades finnas på lager igen förrän i januari.
Nu har det i alla fall skickats till mig och det ska bli kul att testa. Jag tror det gula bandet i kombination med de gula detaljerna på tavlan kommer bli riktigt nice.![]()
Jasså du köpte en!Mitt nytillskott: GW-5000...
![]()
Påtaglig skillnad i kvalitetskänslan jämfört med andra G-Shocks. Mjukare, mattare resin i bezel och strap (lite mer åt gummihållet ist för plast). Härlig tyngd och handledsnärvaro. Känns riktigt nice med DLC-belagt skruvat boettlock. Den här blir nog en keeper.![]()