• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

ottwon

Omega
Nya beatern kom i veckan. Riktigt nöjd, även om den är lite svåravläst i vissa ljus om inte bakgrundsljuset är aktiverat.

image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Jag har ju Mudmastern med grönt band. Det är den enda av ursprungsfärgerna ovan med vit lyspasta. Hittade av en slump det gula bandet löst i Japan och beställde det direkt, detta var i oktober/november. Vad jag inte noterade var att det var slutsålt och inte förväntades finnas på lager igen förrän i januari. :D

Nu har det i alla fall skickats till mig och det ska bli kul att testa. Jag tror det gula bandet i kombination med de gula detaljerna på tavlan kommer bli riktigt nice. :)
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.png
image.jpeg

Inte riktigt min grej men ser ju bra mycket roligare ut än iwatch. Klockrent att sikta på friluftsliv istället för att försöka ersätta en vanlig klocka vilket iwatch siktar på.
 

SSL

Audemars
Vitt är jävligt sjyst på bild. Men irl är dom inte så kul när dom blir skitiga o nya kläder färgar av sig på den osv. Blev sjukt less på min vita.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Jag har ju Mudmastern med grönt band. Det är den enda av ursprungsfärgerna ovan med vit lyspasta. Hittade av en slump det gula bandet löst i Japan och beställde det direkt, detta var i oktober/november. Vad jag inte noterade var att det var slutsålt och inte förväntades finnas på lager igen förrän i januari. :D

Nu har det i alla fall skickats till mig och det ska bli kul att testa. Jag tror det gula bandet i kombination med de gula detaljerna på tavlan kommer bli riktigt nice. :)
R2wyTA7.jpg

Äntligen, 2-3 månader tog det. :D
Tänkte sätta dit det imorgon. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Rätt smidigt system. Hexskskruvar genom de tjocka hålen, stift i de tunna. De tunna stiften har en liten fasning så man kan dra ut dem med nageln. Slänger upp bilder på resultat imorgon när det är dagsljus. Gillar denna kombo mycket bättre än den version som säljs med gult band. Denna har ju vit lume och gula detaljer på tavlan.
 

Sorubim

Audemars
Mitt nytillskott: GW-5000...
gw5000_01.jpg

Påtaglig skillnad i kvalitetskänslan jämfört med andra G-Shocks. Mjukare resin i bezel och strap (lite mer åt gummihållet ist för plast) med matt finish. Härlig tyngd och handledsnärvaro. Känns riktigt nice med DLC-belagt skruvat boettlock. Den här blir nog en keeper. :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Mitt nytillskott: GW-5000...
gw5000_01.jpg

Påtaglig skillnad i kvalitetskänslan jämfört med andra G-Shocks. Mjukare, mattare resin i bezel och strap (lite mer åt gummihållet ist för plast). Härlig tyngd och handledsnärvaro. Känns riktigt nice med DLC-belagt skruvat boettlock. Den här blir nog en keeper. :)
Jasså du köpte en! :) När kommer reviewn?
 
Topp