Nämen vad trevligt med en till DW-400.Välkomna hem!
Här är min:
Noterar dock att det under Casio-loggan står "Sky Walker" på min och "Tachymeter" på din. Intressant att Casio gjort likadana ur men med olika text på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nämen vad trevligt med en till DW-400.Välkomna hem!
Intressant! Du har dessutom originalstrap. Coolt!Nämen vad trevligt med en till DW-400.
Här är min:
Noterar dock att det under Casio-loggan står "Sky Walker" på min och "Tachymeter" på din. Intressant att Casio gjort likadana ur men med olika text på.
GD-120CM kanske?Hörrni! Vilken är den ballaste G-shocken för max en tusing?
Funderar på nåt för röjsågskörning och skogsmullande
Tips mottages tacksamt.
...eller, om du inte gillar camo. G-7900-3 perhaps?
Såg bra ut! Var köper man en sån enklast/billigast?
Vilken är det absolut fetaste tåligaste och kanske dyraste G shocken just nu? Eller rättare frågat, WHOs the fakken KING?
När vi ändå är inne på G-7900. Har alltid tyckt att den här är lite tuff...
(GW-7900MS-3 Lånad bild)
Jo, jag håller med. Men man skulle kanske kunna montera bandet från G-7900-3 på den. Förutsatt att det är samma grönton.Tuff! Synd bara att den inte har matchande gummiband. Svårt för textilband på G-Shock.
Jo, jag håller med. Men man skulle kanske kunna montera bandet från G-7900-3 på den. Förutsatt att det är samma grönton.
Blev grymt läckertNytt strap på. Behövs en dykare med detta väder. Subtil blinkning till Jeanne Claude van Damme. DW-400 Time Cop.
Grattis till ett coolt fynd! Min hälsar!Juste hade glömt att posta bild på en riktigt skön liten Casio jag plockade hem från en antikbutik. Tanten där visste ej vad det var så jag fick den billigt. Ska enligt lite googlade vara Casios första miniräknarklocka som går att hantera utan "pekpinne". Den lanserades samtidigt som en annan modell med samma modul fast i plast. Denna är i stål och lite coolare i min mening. Är nog den bekvämaste klocka jag haft på mig någonsin. Konstigt nog också den klocka som jag fått flest komplimanger för på kortast tid.
När en av knapparna trycks in så tänds en lampa bakom skärmen, underbart charmigt.
Den inbyggda kalendern programmerades aldrig fram till idag så man får leta upp ett år på 80-talet som matchar så man får rätt veckodag. Och man ställer datum och tid väldigt lätt med hjälp av sifferknapparna.
Grattis till ett coolt fynd! Min hälsar!
Har exakt samma modell hemma jag också (c-801) som jag tyvärr inte använder, då jag behöver ett nytt armband till den. Jag har dessutom misslyckats att ställa in så att den visar 24 timmarsvisning. Hur jag än försöker följa instruktionsboken, så visar den bara 12 timmarsvisning med AM/PM. Men ni verkar ha fått det att fungera? I så fall, hur gör man? Datumstrulet har jag också varit med om men har löst det på samma sätt som tidigare skribent.
Men som jag skriver i mitt inlägg så fungerar inte den där metoden på min klocka. Oavsett hur jag gör så är det ändå AM/PM. Tänkte om det var något sorts tryckfel och om det är på något annat sätt man gör, därav min frågaNu var det ett tag sedan jag ställde min, men jag gick efter den här (direktlänk till manualen som .pdf) :
http://www.digitalwatchlibrary.com/images/casio_manuals/0133.pdf
Det verkar finnas instruktioner för hur man byter mellan 12/24h.
Denna afton är det denna föregångare till Protrek och allt vad dom heter som gör mig sällskap... ARW-320 heter den. Utan originalbandet i tyg dock, utan har köpt ett Casio originalplastband och satt dit.