• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Välkomna hem!
IMG_20160421_172634.jpg
Nämen vad trevligt med en till DW-400. :)

Här är min:

klockbild032616.jpg

Noterar dock att det under Casio-loggan står "Sky Walker" på min och "Tachymeter" på din. Intressant att Casio gjort likadana ur men med olika text på.

Hörrni! Vilken är den ballaste G-shocken för max en tusing?

Funderar på nåt för röjsågskörning och skogsmullande :)

Tips mottages tacksamt.

Måste ju dela något även i denna tråd! En present från dåvarande flickvän efter Asien-tripp. En DW-6600 som bara har gått och gått. Otroligt skön på, trots storlek, och pga vikten! Tål allt och används numera till stökiga aktiviteter och sport only.
CASIO%20DW%206600%2020160427_082805_zpsbj1uqfpp.jpg

Har helt snöat in mig på dem militär inspirerade g shocksen, fick som sagt hem 3 av 4 ur military black serien. Här är lite bilder

GA100MB
image.jpeg

GA100-1A1 och GA100MB
image.jpeg

GD120MB, grym blå LED på denna
image.jpeg

Och slutligen GD400MB, blå led på denna med, positivt överraskad av denna!
image.jpeg

Inväntar nu den sista ur military black serien, GA110MB. Tanken är nu att försöka hitta någon rolig GD100, 6900 samt 5600 till kollektionen

Såg möjligheten att utöka min vintage Marlin-samling så jag slog till. Klickade hem en W-350 som enligt säljaren använts på 80-talet tills batteriet tog slut, sedan hamnat i en låda och legat där sedan dess.
Fick hem klockan, i med nytt batteri och den vaknade till liv. Allt funkar som det ska och klockan är i ett väldigt fint skick för sin ålder.
The 80's is strong in this one! Tavlans parallella blå tvärlinjer, som ska ge en illusion av perspektiv, känns som tagna från ett spel-kassettfodral till en Commodore 64 :borg:. Spjutfisken är pricken över "i". :D...

cas_w350_01.jpg

(W-350)

Andra halvan av samlingen...
cas_mar05.jpg

(W-150)

Juste hade glömt att posta bild på en riktigt skön liten Casio jag plockade hem från en antikbutik. Tanten där visste ej vad det var så jag fick den billigt. Ska enligt lite googlade vara Casios första miniräknarklocka som går att hantera utan "pekpinne". Den lanserades samtidigt som en annan modell med samma modul fast i plast. Denna är i stål och lite coolare i min mening. Är nog den bekvämaste klocka jag haft på mig någonsin. Konstigt nog också den klocka som jag fått flest komplimanger för på kortast tid.

När en av knapparna trycks in så tänds en lampa bakom skärmen, underbart charmigt.

Den inbyggda kalendern programmerades aldrig fram till idag så man får leta upp ett år på 80-talet som matchar så man får rätt veckodag. Och man ställer datum och tid väldigt lätt med hjälp av sifferknapparna. :)

Juste hade glömt att posta bild på en riktigt skön liten Casio jag plockade hem från en antikbutik. Tanten där visste ej vad det var så jag fick den billigt. Ska enligt lite googlade vara Casios första miniräknarklocka som går att hantera utan "pekpinne". Den lanserades samtidigt som en annan modell med samma modul fast i plast. Denna är i stål och lite coolare i min mening. Är nog den bekvämaste klocka jag haft på mig någonsin. Konstigt nog också den klocka som jag fått flest komplimanger för på kortast tid.

När en av knapparna trycks in så tänds en lampa bakom skärmen, underbart charmigt.

Den inbyggda kalendern programmerades aldrig fram till idag så man får leta upp ett år på 80-talet som matchar så man får rätt veckodag. Och man ställer datum och tid väldigt lätt med hjälp av sifferknapparna. :)
Grattis till ett coolt fynd! Min hälsar!
c801_01.jpg

Apropå miniräknar-Casios så fick jag denna, helt gratis, på stället jag servade min telefon. "Du får den, den har ju trasigt armband", var svaret när jag frågade om den var till salu. Så jag gjorde en Nato-mod av det trasiga armbandet. Blev riktigt bra faktiskt!
image.jpeg

Grattis till ett coolt fynd! Min hälsar!
c801_01.jpg

Har exakt samma modell hemma jag också (c-801) som jag tyvärr inte använder, då jag behöver ett nytt armband till den. Jag har dessutom misslyckats att ställa in så att den visar 24 timmarsvisning. Hur jag än försöker följa instruktionsboken, så visar den bara 12 timmarsvisning med AM/PM. Men ni verkar ha fått det att fungera? I så fall, hur gör man? :) Datumstrulet har jag också varit med om men har löst det på samma sätt som tidigare skribent. :)

Denna afton är det denna föregångare till Protrek och allt vad dom heter som gör mig sällskap... ARW-320 heter den. Utan originalbandet i tyg dock, utan har köpt ett Casio originalplastband och satt dit.

klockbild160506.jpg

Har exakt samma modell hemma jag också (c-801) som jag tyvärr inte använder, då jag behöver ett nytt armband till den. Jag har dessutom misslyckats att ställa in så att den visar 24 timmarsvisning. Hur jag än försöker följa instruktionsboken, så visar den bara 12 timmarsvisning med AM/PM. Men ni verkar ha fått det att fungera? I så fall, hur gör man? :) Datumstrulet har jag också varit med om men har löst det på samma sätt som tidigare skribent. :)

Nu var det ett tag sedan jag ställde min, men jag gick efter den här (direktlänk till manualen som .pdf) :
http://www.digitalwatchlibrary.com/images/casio_manuals/0133.pdf

Det verkar finnas instruktioner för hur man byter mellan 12/24h.

Nu var det ett tag sedan jag ställde min, men jag gick efter den här (direktlänk till manualen som .pdf) :
http://www.digitalwatchlibrary.com/images/casio_manuals/0133.pdf

Det verkar finnas instruktioner för hur man byter mellan 12/24h.
Men som jag skriver i mitt inlägg så fungerar inte den där metoden på min klocka. :) Oavsett hur jag gör så är det ändå AM/PM. Tänkte om det var något sorts tryckfel och om det är på något annat sätt man gör, därav min fråga :)

Denna afton är det denna föregångare till Protrek och allt vad dom heter som gör mig sällskap... ARW-320 heter den. Utan originalbandet i tyg dock, utan har köpt ett Casio originalplastband och satt dit.

klockbild160506.jpg

Ser en märklig grej på min bild nu att digitala sekunderna och sekundvisaren inte är synk men när jag tittar på den såhär med blotta ögat så är dom det. Konstigt.

På denna bild är dom i synk i alla fall :)
klockbild220160506.jpg

Tillbaka
Topp