• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Ser en märklig grej på min bild nu att digitala sekunderna och sekundvisaren inte är synk men när jag tittar på den såhär med blotta ögat så är dom det. Konstigt.

På denna bild är dom i synk i alla fall :)
klockbild220160506.jpg

;):D

Dubbelpostar denna bilden då den även hör hemma här.
Det tränade ögat ser att jag inte använt dem på ett tag, alla klockor är inte helt synkade!
gs.PNG

Protrek PRG40 - 2271, får funka som kontorsbeater idag. Den överlevde vårstädning igår, får se hur den klarar av kontorsmiljö!
Den här klockan har en lite personlig historia. Jag fick den för några år sen av en polare som var son till den som ägde Gidlöfs ur i Örebro. Den var då oanvänd, med låda, när jag fick den. Sen låg den i en låda innan jag bytte batteri och fick därefter sitt dop på en bergs/glaciärvandring i Norge för 3 år sen. Vid en flytt lyckades jag packa ned den och var helt väck, tills igår när den dök upp i en flyttlåda. Har letat som en tok efter den sen mitt klockintresse tog fart.
Både polaren och hans far gick bort för ett par år sen. Idag hade det varit kul att se vad som gömdes i polarens garage. Han hade lådvis med klockor efter att butiken stängts.
Så för att hedra deras minne så ska den här få tid på armen framöver. Skön är den också! Dock måste jag lära mig att ställa in den, ligger 10 min före.

Protrek Prg40.JPG

Tillbaka
Topp