• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Casiotron R-19
IMG_20160515_104213~01.jpg

eller loppisfyndet (5 kr) W-800H
IMG_20160515_104614.jpg

;)

Senast ändrad:
GW-M5610BB-1JF.jpg

Fick den här idag, imponerad över hur bekväm den är, trodde den skulle sitta betydligt mycket sämre men den bara satte sig där och gjorde sig bekväm.
GW-M5610BB-1JF
Den är helt blank och ser alltid lite slemmig och go ut, så jäkla gött.
Cool. Jag såg att det låg en på tratten för inte så länge sedan. Hade en idé om att hugga den och så köpa till lös mattsvart bezel och strap. Då får man nog en riktigt grym mattsvart stealthdinka.

@john b nu har du lockat hit mig. Jag tänkte kolla med er, blev riktigt sugen på en G-Shock efter Johns tråd om hans Mudmaster. Dock skrämmer storleken iväg mig. Därför undrar jag om någon har koll på om det finns mindre varianter av G-Shocken eller vilka varianter som är minst/upplevs mindre? Är inte så sugen på Baby-G. Googlat lite snabbt nu och hittade modellen DW-5600BB-1ER (se bild) som jag tyckte såg cool ut. Något som sitter på något liknande? Tänker mig att den modellen kanske upplevs mindre.

DW-5600BB-1ER.png

@john b nu har du lockat hit mig. Jag tänkte kolla med er, blev riktigt sugen på en G-Shock efter Johns tråd om hans Mudmaster. Dock skrämmer storleken iväg mig. Därför undrar jag om någon har koll på om det finns mindre varianter av G-Shocken eller vilka varianter som är minst/upplevs mindre? Är inte så sugen på Baby-G. Googlat lite snabbt nu och hittade modellen DW-5600BB-1ER (se bild) som jag tyckte såg cool ut. Något som sitter på något liknande? Tänker mig att den modellen kanske upplevs mindre.

DW-5600BB-1ER.png

Absolut mindre modell.
@klockodile har en sådan liknande fast lite ballare till salu prisvärt tror jag.
Riktigt bra klocka.

DW-5600BB-1ER.png
Den här har mer finesser(radiosynk och solcellsladdning tex) och länk (till på köpet) med microjustering i spännet.
DW-M5610BC
upload_-1

DSC_0140-01.jpeg

På min arm känns den faktiskt väldigt nätt.
PM:a gärna vid intresse.

Den här har mer finesser(radiosynk och solcellsladdning tex) och länk (till på köpet) med microjustering i spännet.
DW-M5610BC
upload_-1

DSC_0140-01.jpeg

På min arm känns den faktiskt väldigt nätt.
PM:a gärna vid intresse.
Fan, ni gör det svårt för mig. Kan inte riktigt komma överens med mig själv om detta är för bra för att vara sant eller om jag är på väg att göra något "dumt". Får sova på saken.

Meh, battle scars ska ju komma från användning, händelser. Inte att man kastar prylarna i kring.
Det blir en rätt kraftig stöt ändå med ett fall på vad, 3 meter?
De ska ju klara minst 10m fall så tanken var ju inte att testa klockans gränser utan att fördriva 2min av mitt liv på ett någorlunda roligt sätt.

Håller med om att repor ska komma från användning.

Tillbaka
Topp