• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Jag tycker att dom här gamla stål- och titanklossarna verkar charmiga. Har inte sett någon av dom irl. Modellerna heter TW-7100 och DW-3000...

QL3nnuv.jpg

Lånade bilder.
Riktiga klassiker. Gillar't.

Har väldigt liten erfarenhet av Casio överhuvudtaget, ägt en G-Shock för typ ett halvår sedan men den lät jag gå då jag tyckte den var för klumpig.
Nu köpte jag en MDV-106 för ca. en vecka sedan på gummi, och den är trevlig- med tanke på priset. Ska försöka komma över något billigt mesh att sätta den på. Efter det inköpet så började tankeverksamheten runt en G-shock igen, så nu väntar jag med spänning på en GW-M5610BB-1ER, radiokontrollerad och solcellsladdning.
Återkommer med en bild på dom båda klockorna då M5610BB har anlänt. Förhoppningsvis en billig, trevlig liten Casioduo.

Har väldigt liten erfarenhet av Casio överhuvudtaget, ägt en G-Shock för typ ett halvår sedan men den lät jag gå då jag tyckte den var för klumpig.
Nu köpte jag en MDV-106 för ca. en vecka sedan på gummi, och den är trevlig- med tanke på priset. Ska försöka komma över något billigt mesh att sätta den på. Efter det inköpet så började tankeverksamheten runt en G-shock igen, så nu väntar jag med spänning på en GW-M5610BB-1ER, radiokontrollerad och solcellsladdning.
Återkommer med en bild på dom båda klockorna då M5610BB har anlänt. Förhoppningsvis en billig, trevlig liten Casioduo.

Har 2 stycken MDV varav en är på mesh, sjukt bra kombo!

Under min uppväxt kastade jag den i väggen för att visa polarna hur hållbar den var. En annan sysselsättning var att tävla med polarna om vem som kunde trycka på start/stop snabbast och vem som var bäst på att stoppa tidtagningen vid EXAKT 10 sekunder. :D
image.jpg

Låter precis som min uppväxt! Men då var det Nokia 3310 som vi utsatte dessa test för ;) Höll lika bra! :D

Edit: Insåg efter jag tryckt på "Svara" att jag var bara lite drygt 1 år sen på den bollen.. :happyhappy:

För nästan exakt ett år sedan föll jag in i klockträsket. Är mögelkille så det stinker om det, men jag har hobbys som kräver fysiskt arbete och tåliga dinkor, något som man inte kan klassa de flesta vintagedinkor som. Fick idag en mycket välkommen och uppskattad present av tjejen - G-Shock 3427.
image.jpeg

Hon tycker fortfarande att det ser ut som en klocka man får med en Kalle Anka-tidning, men det får man väl ta.

Jag är läskunnig och kan läsa att detta är den officiella Casiotråden. Men då det inte finns någon officiell Pulsar-tråd och den klocka jag har ändå påminner om en Casio, så är jag så fräck att jag "lånar" denna tråd och ber om överseende med detta ytterst tillfälliga infall :) Modellen är W040-5000.

klockbild160611.jpg

Jag är läskunnig och kan läsa att detta är den officiella Casiotråden. Men då det inte finns någon officiell Pulsar-tråd och den klocka jag har ändå påminner om en Casio, så är jag så fräck att jag "lånar" denna tråd och ber om överseende med detta ytterst tillfälliga infall :) Modellen är W040-5000.

klockbild160611.jpg
Pulsar ägs av SEIKO så ajjabajja.

Ny dag vid Medelhavet. Vilken klocka passar bättre till dagens bravader än en redig G-Shock?
image.jpeg

Jakten på en till har redan börjat. Kanske någon mindre, funderar på någon DW-5600 - tankar?

image.jpeg
Dagens klocka, gammal, inte någon nyproduktion här inte. Har inte bytt batteri på säkert 15 år. (Står att det ska hålla 10 år så 15 känns rätt bra. Visserligen inte använd under 14 av dom åren ;) )
Går det att ta reda på exakt hur gammal den är? Fick den av storasyrran i tonåren.

Då har G-shocken kommit till mig, en svart slajmig sak. Sitter grymt trevligt på handleden, betydligt bättre storlek för mig än min förra Shock samt trevligt med solcell och radiokontrollerade tiden- kommer nog att få en del handledstid på jobbet och vid oömma aktiviteter i sommar.

Här kommer den utlovade " duo " bilden;
image.jpeg

/ Jesper

Då har G-shocken kommit till mig, en svart slajmig sak. Sitter grymt trevligt på handleden, betydligt bättre storlek för mig än min förra Shock samt trevligt med solcell och radiokontrollerade tiden- kommer nog att få en del handledstid på jobbet och vid oömma aktiviteter i sommar.

Här kommer den utlovade " duo " bilden;
image.jpeg

/ Jesper
Rätt, alla behöver Minst en G-Shock, grattis

image.jpg
Har varit förtjust i casio sedan barnsben och tog mig härföeleden äntligen i kragen och skaffade en mudman g-shock, en g-9000. Fantastisk komfort, sitter som gjuten! Ger verkligen intryck av att kunna ta en del stryk...

Då har den fått nytt liv med batteri och matchande NATO-strap. Lite repigt glas, men det får man väl leva med. AD-512 med s/n 715300. 185L står det på ett av bandhornen, förresten. Vad kan det betyda? Vilket årtal kan det vara?
2016-06-23 09.31.42.jpg

Tillbaka
Topp