Riktiga klassiker. Gillar't.Jag tycker att dom här gamla stål- och titanklossarna verkar charmiga. Har inte sett någon av dom irl. Modellerna heter TW-7100 och DW-3000...
Lånade bilder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktiga klassiker. Gillar't.Jag tycker att dom här gamla stål- och titanklossarna verkar charmiga. Har inte sett någon av dom irl. Modellerna heter TW-7100 och DW-3000...
Lånade bilder.
VA? Är du ironisk över sådana här sjukt allvarliga ting?Ja, därav "".
Svårt det här med att förmedla röstläge och ironi i text..
Jag går genast och ställer mig i skamvrån!VA? Är du ironisk över sådana här sjukt allvarliga ting?
Har väldigt liten erfarenhet av Casio överhuvudtaget, ägt en G-Shock för typ ett halvår sedan men den lät jag gå då jag tyckte den var för klumpig.
Nu köpte jag en MDV-106 för ca. en vecka sedan på gummi, och den är trevlig- med tanke på priset. Ska försöka komma över något billigt mesh att sätta den på. Efter det inköpet så började tankeverksamheten runt en G-shock igen, så nu väntar jag med spänning på en GW-M5610BB-1ER, radiokontrollerad och solcellsladdning.
Återkommer med en bild på dom båda klockorna då M5610BB har anlänt. Förhoppningsvis en billig, trevlig liten Casioduo.
Grymt! Plockade hem en billigare mesh här på forumet ikväll, borde ha den på fredag. Ska bli intressant att testa! Bara sett på bild, och det ser riktigt schysst ut!Har 2 stycken MDV varav en är på mesh, sjukt bra kombo!
Under min uppväxt kastade jag den i väggen för att visa polarna hur hållbar den var. En annan sysselsättning var att tävla med polarna om vem som kunde trycka på start/stop snabbast och vem som var bäst på att stoppa tidtagningen vid EXAKT 10 sekunder.
glaset är 30x28mm utan ram och 35x33 med. Måttat på AE-1200wh stålis.Ingen som har en och kan måtta glaset? Funderar på om innehållet skulle passa i en 5600.
Pulsar ägs av SEIKO så ajjabajja.Jag är läskunnig och kan läsa att detta är den officiella Casiotråden. Men då det inte finns någon officiell Pulsar-tråd och den klocka jag har ändå påminner om en Casio, så är jag så fräck att jag "lånar" denna tråd och ber om överseende med detta ytterst tillfälliga infall Modellen är W040-5000.
Fast vad jag har förstått ser Seiko-folket ned på Pulsar-folket.Pulsar ägs av SEIKO så ajjabajja.
Tror jag absolut inte men in i SEIKO-tråden med dig.Fast vad jag har förstått ser Seiko-folket ned på Pulsar-folket.
Rätt, alla behöver Minst en G-Shock, grattisDå har G-shocken kommit till mig, en svart slajmig sak. Sitter grymt trevligt på handleden, betydligt bättre storlek för mig än min förra Shock samt trevligt med solcell och radiokontrollerade tiden- kommer nog att få en del handledstid på jobbet och vid oömma aktiviteter i sommar.
Här kommer den utlovade " duo " bilden;
/ Jesper