mikael790
Basic
Härligt med rejäla siffror!Ny och grym beater!
W-800H-1A
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt med rejäla siffror!Ny och grym beater!
W-800H-1A
Mini-stålis – Full metal light
Lite retro för dagen.
Snygg. Ref?Nysynkad fredags-Casio.
Tack! Den heter LCW-M100DSE-1AER.Snygg. Ref?
Den där va riktigt snygg!Nysynkad fredags-Casio.
Köpte en död Casio Phys STR-900 (2985) på chans, men den kickade inte igång som jag hoppades med nytt batteri. Fladdrig och oerhört svag display. Jag har fått kostnadsförslag på montering av nytt verk på ca 1000 kr, vilket känns mycket för en klocka som mest köptes på kul. Samtidigt måste jag erkänna att jag gillade den. Det ligger inte så många på Ebay heller. Vad säger ni; är det vansinne att lägga en lapp på den? Finns det ngn händig person som kan trycka i ett nytt verk billigare? Eller rent av någon som kan tänka sig att släppa sin egen?
Finns nog billigare varianter av samma klocka där bezeln inte är hamrad av den sista levande samuraien.Jag kollar lite på ev. inköp av finare Casio. Jag får upp en modell som heter Casio G-Shock MRG-G2000HT-1ADR och kostar 105 000 kr på klockor.se Jo den är säkert avancerad och tålig men det är fortfarande en japansk quartz klocka Finns det ngn som äger en sådan?
Makalöst mycket pang för pengen det där.Efter att ha sålt två seiko turtle för att finansiera framtida klockköp så saknade jag nån som helst dykare som klarar av lite smällar. Tänkte att så kan vi inte ha det så köpte en casio duro mdv106 här på forumet. Nöjd hittills och känns som att den kommer klara sig bra under snorkling och andra vattenaktiviteter. Nu väntar jag bara på ett svart gummi med curved ends som jag hoppas ska smälta in fint med klockan
Vilken ref är det? Tror aldrig jag sett en digitalare med fasettslipat glas. Det vore intressant att se bilder med lite sned betraktningsvinkel, se hur displayen visas genom fasetterna.Fick precis min nya casio. Super nöjd!
Det är en A159WAD-1. Tyvärr så är det något slags "Resin Glass" så det är inget speciellt när man kollar på den från sidan men det hade varit otroligt fint om det hade varit sapphire . https://www.casio-intl.com/asia/en/wat/watch_detail/A159WAD-1/Vilken ref är det? Tror aldrig jag sett en digitalare med fasettslipat glas. Det vore intressant att se bilder med lite sned betraktningsvinkel, se hur displayen visas genom fasetterna.
Intressant modell. Kul att casio kör äkta diamanter i en (vad jag antar är) kromad plastboett.
Det är en A159WAD-1. Tyvärr så är det något slags "Resin Glass" så det är inget speciellt när man kollar på den från sidan men det hade varit otroligt fint om det hade varit sapphire . https://www.casio-intl.com/asia/en/wat/watch_detail/A159WAD-1/
Eller hur! Den är inte så dyr heller men man måste köpa den från Ebay. Boetten är av det finaste kromade plast man kan hittaIntressant modell. Kul att casio kör äkta diamanter i en (vad jag antar är) kromad plastboett.
Eller är boetten i stål? Jag hittar olika info om det.