• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

mikael790

Breitling
Ny och grym beater!

W-800H-1A

7FNuXQn.jpg
Härligt med rejäla siffror!
 

Rdm

Friends of KS
Köpte en död Casio Phys STR-900 (2985) på chans, men den kickade inte igång som jag hoppades med nytt batteri. Fladdrig och oerhört svag display. Jag har fått kostnadsförslag på montering av nytt verk på ca 1000 kr, vilket känns mycket för en klocka som mest köptes på kul. Samtidigt måste jag erkänna att jag gillade den. Det ligger inte så många på Ebay heller. Vad säger ni; är det vansinne att lägga en lapp på den? Finns det ngn händig person som kan trycka i ett nytt verk billigare? Eller rent av någon som kan tänka sig att släppa sin egen?
280754780_318255b2-5931-4e82-92e1-37272e7e9afa.jpg
280754780_d3ef4792-90e8-477d-be42-a72c6d7f7b50.jpg

https://www.tradera.com/item/1917/3...?itm_source=vip&itm_medium=more-from-category
 

Buckshot

Panerai
Jag kollar lite på ev. inköp av finare Casio. Jag får upp en modell som heter Casio G-Shock MRG-G2000HT-1ADR och kostar 105 000 kr på klockor.se :wideyed: Jo den är säkert avancerad och tålig men det är fortfarande en japansk quartz klocka:confused: Finns det ngn som äger en sådan?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag kollar lite på ev. inköp av finare Casio. Jag får upp en modell som heter Casio G-Shock MRG-G2000HT-1ADR och kostar 105 000 kr på klockor.se :wideyed: Jo den är säkert avancerad och tålig men det är fortfarande en japansk quartz klocka:confused: Finns det ngn som äger en sådan?
Finns nog billigare varianter av samma klocka där bezeln inte är hamrad av den sista levande samuraien.
 

Manne1891

Omega
Efter att ha sålt två seiko turtle för att finansiera framtida klockköp så saknade jag nån som helst dykare som klarar av lite smällar. Tänkte att så kan vi inte ha det så köpte en casio duro mdv106 här på forumet. Nöjd hittills och känns som att den kommer klara sig bra under snorkling och andra vattenaktiviteter. Nu väntar jag bara på ett svart gummi med curved ends som jag hoppas ska smälta in fint med klockan :)
_20181004_171128.JPG

_20181004_171053.JPG
 

Sorubim

Audemars
Efter att ha sålt två seiko turtle för att finansiera framtida klockköp så saknade jag nån som helst dykare som klarar av lite smällar. Tänkte att så kan vi inte ha det så köpte en casio duro mdv106 här på forumet. Nöjd hittills och känns som att den kommer klara sig bra under snorkling och andra vattenaktiviteter. Nu väntar jag bara på ett svart gummi med curved ends som jag hoppas ska smälta in fint med klockan :)
_20181004_171128.JPG

_20181004_171053.JPG
Makalöst mycket pang för pengen det där.
 

FilipSt

Breitling
2-Faktor

Bilagor

  • 2018-10-10 14.03.51.jpg
    2018-10-10 14.03.51.jpg
    84.8 KB · Visningar: 8
  • 2018-10-10 14.03.36.jpg
    2018-10-10 14.03.36.jpg
    90.7 KB · Visningar: 7

Sorubim

Audemars

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Jag tänkte att det kunde vara bra med en budgetbeater. Fastnade för en Casio Forester, som man kan få för runt 200 om man snokar runt lite på nätet.

Som ni ser anlände klockan i lyxig orignalbox... eller inte, men bubbelplast kan ju vara bra att ha lite liggandes.
yn2REgml.jpg


Så här ser skönheten ut på nära håll:
JnGrxp1l.jpg

Jag valde den gröna varianten, finns en som går i brunt samt en helsvart variant. Den helsvarta kändes inte riktigt rätt, utan jag ville ha något mer "naturfärgat". Då stod valet mellan brunt och grönt. Jag tänkte att det finns mer skog än öken i mina trakter, så då kanske det skulle passa bättte med en grön. Sedan var den gröna typ 10 kr billigare, vilket ju kan passa den budgetmedvetne.

De två klockor jag för tillfället roterar mest mellan:
T9NRy5kl.jpg


Man kan säga att Forester inte bär speciellt stort, då själva urtavlan inte är så stor (verkar finnas lite olika bud rörande måttet på nätet, och just här och nu har jag inget att mäta med.) Klockan är utrustad med bakgrundsbelysning, som aktiveras med hjälp av en knapp klockan tre. Kronan är, som ni kanske kan se, monterad kl. 4. Vattentåligheten uppgår till inte mindre än 10ATM, vilket är helt okej för en 200-kronorsklocka.
 
Topp