Rixard
Silver
Tror inte Casio gör klockor med mekaniska urverk öht. Men kan ha fel...Om man ska köpa en Casio automatisk analog dykarklocka med safirglas, var hamnar man då? Finns dom ens?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte Casio gör klockor med mekaniska urverk öht. Men kan ha fel...Om man ska köpa en Casio automatisk analog dykarklocka med safirglas, var hamnar man då? Finns dom ens?
Jajemen snart kommer det ny låda till casiorna dock då denna egentligen redan har sina 12 platser fyllda. Den nya har dock bara 6 platser så då får jag skilja lite på dem också. Tänker att terrorist trion får maka på sigSå ska det se ut i en klocklåda med bredd.
De får flytta till bankfacket!Jajemen snart kommer det ny låda till casiorna dock då denna egentligen redan har sina 12 platser fyllda. Den nya har dock bara 6 platser så då får jag skilja lite på dem också. Tänker att terrorist trion får maka på sig
Casio Marlin är väl en klassiker du säkert kommer gilla om du googlar liteFick under semestern upp ögonen för Casio. Vet inte om det var att frugan lurade in mig på en juicediet för att rensa ut semestergifterna som gjorde att jag blev mer klarsynt och breddade synfältet till nya avdelningar. Klickade hem denna godbiten, hade dock såklart önskat att caset vart i metall, vilka äldre modeller finns i helmetall? (Självklart har jag försökt mig på sökfunktionen, men inte hittat någon fin sammanfattning, så hoppas på lite hjälp )
Casio Marlin är väl en klassiker du säkert kommer gilla om du googlar lite
Ingen aning men det finns en Nos Marlin h101 ute på köp&sälj tror jaDu hade rätt! Har du koll på vad man får ge för en sådan i gott skick?
Tycker en tusenlapp bör man få en bra en för. Femtonhundra en riktigt fin. Åtminstone har det varit så om de inte skenat senaste månaderna.Du hade rätt! Har du koll på vad man får ge för en sådan i gott skick?
Tackar. Då är är jakten igång.Tycker en tusenlapp bör man få en bra en för. Femtonhundra en riktigt fin. Åtminstone har det varit så om de inte skenat senaste månaderna.
Alla begärda priser betalas inte bör man komma ihåg.
Det är mycket trevliga klockor.Tackar. Då är är jakten igång.
+1 på den. Mycket nostalgi för liten peng. Stålmodellerna känns dessutom riktigt gedigna. Postar en gammal bild på min trio bara för att det är roligare med bilder...Det är mycket trevliga klockor.
Riktigt shysst klocka, men armbandet var ju löjligt snyggt!Bild från idag ihop med ett armband jag gjorde till en vän!
Tjenare! Det är ju egentligen kanske inte ett svar på din fråga men har du kollat in worldtimer i stål? Eller kanske a168wg nu är ingen av dom helt i stål men är ju shyssta klockor och borde passa en 12 åring perfekt och prislappen är låg så skulle den nu gå sönder är det ju inte hela världen!.. hoppas du finner det du söker (=Hej Casio folket.
Finns det någon mindre g shock helt i stål? (Föreslå även andra mindre om det inte finns i stål)
Tänkte till min 12 åriga grabb.
Hoffa.
Tack för förslag.Tjenare! Det är ju egentligen kanske inte ett svar på din fråga men har du kollat in worldtimer i stål? Eller kanske a168wg nu är ingen av dom helt i stål men är ju shyssta klockor och borde passa en 12 åring perfekt och prislappen är låg så skulle den nu gå sönder är det ju inte hela världen!.. hoppas du finner det du söker (=
Edit finns ju även baby g
Jag har snöat in på G-Shock för jag tänker att jag behöver en klocka till zombieapokalypsen ( ), men innan dess så var jag intresserad av vissa modeller av Casio Wave Ceptor. Framförallt WVA-650 tycker jag ser riktigt bra ut på pappret, men har inte provat den i verkligheten. Finns med olika band och i flera olika färger.Tack för förslag.
Skulle vilja ha digi och ana visning, samt att texten ”baby g” slår nog inte igenom hos sonen.
Tack.Jag har snöat in på G-Shock för jag tänker att jag behöver en klocka till zombieapokalypsen ( ), men innan dess så var jag intresserad av vissa modeller av Casio Wave Ceptor. Framförallt WVA-650 tycker jag ser riktigt bra ut på pappret, men har inte provat den i verkligheten. Finns med olika band och i flera olika färger.
Edit: Inte helt i stål, utan en hybrid. Ja ja…
Man tackar!Riktigt shysst klocka, men armbandet var ju löjligt snyggt!
Precis den är jag också småsugen på... Hör av dig om du bor i Skåne och vill samfrakta.Jag har snöat in på G-Shock för jag tänker att jag behöver en klocka till zombieapokalypsen ( ), men innan dess så var jag intresserad av vissa modeller av Casio Wave Ceptor. Framförallt WVA-650 tycker jag ser riktigt bra ut på pappret, men har inte provat den i verkligheten. Finns med olika band och i flera olika färger.
Edit: Inte helt i stål, utan en hybrid. Ja ja…