• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Fick under semestern upp ögonen för Casio. Vet inte om det var att frugan lurade in mig på en juicediet för att rensa ut semestergifterna som gjorde att jag blev mer klarsynt och breddade synfältet till nya avdelningar. Klickade hem denna godbiten, hade dock såklart önskat att caset vart i metall, vilka äldre modeller finns i helmetall? (Självklart har jag försökt mig på sökfunktionen, men inte hittat någon fin sammanfattning, så hoppas på lite hjälp :) )

IMG_1435.JPG
 

Rixard

Cartier
Fick under semestern upp ögonen för Casio. Vet inte om det var att frugan lurade in mig på en juicediet för att rensa ut semestergifterna som gjorde att jag blev mer klarsynt och breddade synfältet till nya avdelningar. Klickade hem denna godbiten, hade dock såklart önskat att caset vart i metall, vilka äldre modeller finns i helmetall? (Självklart har jag försökt mig på sökfunktionen, men inte hittat någon fin sammanfattning, så hoppas på lite hjälp :) )

IMG_1435.JPG
Casio Marlin är väl en klassiker du säkert kommer gilla om du googlar lite :)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Har varit helt ointresserad av digitala klockor efter att man hade några stycken i tidigt 80-tal.
Har dock råkat komma över denna Casiotrio.
Surfing timern verkar klart roligast.
Röda och blå staplarna rör sig hejvilt :) Hur den funkar i övrigt har jag ingen aning om.
Finns det bra sidor med info om olika modeller och funktioner?


20180807_181542.jpg
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Hej,

Debut för mig i Casio-tråden. Efter att ha läst Jack Forsters ”The Value Proposition” på Hodinkee (https://www.hodinkee.com/articles/casio-ae1200wh-1a-world-timer-value-proposition) om klockan i fråga var jag bara tvungen att slå till. GMT är i mina ögon, och min vardag, den komplikation som gör mest nytta på handleden. Min första ”riktiga” klocka var en Oris Flight Timer Day Date2 med GMT, via en Sub och en Panna fann jag kärleken till sist i en 116710 som jag nu använder mer eller mindre jämt. Klockan i fråga jag nu fått hem är en Casio AE1200WHD-1A. En klocka som leverera alla tidzoner, utöver standarder som alarm mm, OCH 100m WR. OCH 10 års batteritid. Sjukt bra! Går att ha fyra förinställda zoner som är lätt att bläddra mellan. Priset för denna skönhet på metallarmban? 492 spänn inklusive frakt. Enligt mig kam det vara den ultimata klockan.

61521A16-8D07-4734-A009-76C55550A9DB.jpeg
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Hej Casio folket.
Finns det någon mindre g shock helt i stål? (Föreslå även andra mindre om det inte finns i stål)
Tänkte till min 12 åriga grabb.

Hoffa.
 

Acos

Audemars
Hej Casio folket.
Finns det någon mindre g shock helt i stål? (Föreslå även andra mindre om det inte finns i stål)
Tänkte till min 12 åriga grabb.

Hoffa.
Tjenare! Det är ju egentligen kanske inte ett svar på din fråga men har du kollat in worldtimer i stål? Eller kanske a168wg nu är ingen av dom helt i stål men är ju shyssta klockor och borde passa en 12 åring perfekt och prislappen är låg så skulle den nu gå sönder är det ju inte hela världen!.. hoppas du finner det du söker (=

Edit finns ju även baby g
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Tjenare! Det är ju egentligen kanske inte ett svar på din fråga men har du kollat in worldtimer i stål? Eller kanske a168wg nu är ingen av dom helt i stål men är ju shyssta klockor och borde passa en 12 åring perfekt och prislappen är låg så skulle den nu gå sönder är det ju inte hela världen!.. hoppas du finner det du söker (=

Edit finns ju även baby g
Tack för förslag.
Skulle vilja ha digi och ana visning, samt att texten ”baby g” slår nog inte igenom hos sonen.
 

Kropoth

Cartier
Tack för förslag.
Skulle vilja ha digi och ana visning, samt att texten ”baby g” slår nog inte igenom hos sonen.
Jag har snöat in på G-Shock för jag tänker att jag behöver en klocka till zombieapokalypsen ( :rolleyes: ), men innan dess så var jag intresserad av vissa modeller av Casio Wave Ceptor. Framförallt WVA-650 tycker jag ser riktigt bra ut på pappret, men har inte provat den i verkligheten. Finns med olika band och i flera olika färger.

Edit: Inte helt i stål, utan en hybrid. Ja ja…
WVA-M650B-1AER-1.jpg
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Jag har snöat in på G-Shock för jag tänker att jag behöver en klocka till zombieapokalypsen ( :rolleyes: ), men innan dess så var jag intresserad av vissa modeller av Casio Wave Ceptor. Framförallt WVA-650 tycker jag ser riktigt bra ut på pappret, men har inte provat den i verkligheten. Finns med olika band och i flera olika färger.

Edit: Inte helt i stål, utan en hybrid. Ja ja…
WVA-M650B-1AER-1.jpg
Tack.
Nu börjar det likna.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Jag har snöat in på G-Shock för jag tänker att jag behöver en klocka till zombieapokalypsen ( :rolleyes: ), men innan dess så var jag intresserad av vissa modeller av Casio Wave Ceptor. Framförallt WVA-650 tycker jag ser riktigt bra ut på pappret, men har inte provat den i verkligheten. Finns med olika band och i flera olika färger.

Edit: Inte helt i stål, utan en hybrid. Ja ja…
WVA-M650B-1AER-1.jpg
Precis den är jag också småsugen på... Hör av dig om du bor i Skåne och vill samfrakta.
 
Topp