Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skål och välkommen! Casio är trevliga klockor till mycket rimliga priser!För övrigt mitt första inlägg på KS. Känns som man kan lära sig mycket här.
Tror det är samma urverk i alla modeller. Den görs inte längre. Köper du begagnat så se till att alla länkbitar finns med. Länken är integrerad så du kan ha något annat än länk.Är det något man ska tänka på när man köper en Casio OCEANUS OCW-S100? Finns det olika urverk i dom, gamla eller nya versioner? Får nog bli ebay för mig så sparar jag 1500 kr...
KTror det är samma urverk i alla modeller. Den görs inte längre. Köper du begagnat så se till att alla länkbitar finns med. Länken är integrerad så du kan ha något annat än länk.
Något tips på bra eBay-länkar? Funderar också på en likadan.K
"inte ha något annat" menar du"?
Har för mig att någon skrev något om olika quartz urverk i olika års modeller, men kan inte hitta det nu
Beställde precis en från https://www.ebay.co.uk/itm/Casio-OCEANUS-OCW-S100-1AJF-Titanium-Tough-Solar-Mens-Watch-DUTY-ZERO-STORE/253996437738?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Inom Eu så slipper tull, Skickas från Frankrike.Något tips på bra eBay-länkar? Funderar också på en likadan.
Det är ett bra pris!Beställde precis en från https://www.ebay.co.uk/itm/Casio-OCEANUS-OCW-S100-1AJF-Titanium-Tough-Solar-Mens-Watch-DUTY-ZERO-STORE/253996437738?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Inom Eu så slipper tull, Skickas från Frankrike.
435 Euro blev det, gratis frakt också.
Ser fram emot att ha en evighetsklocka.
@Fujoor hur sitter den/bärs den jämfört med en SKX007? Den är ju lite tunnare.Det är ett bra pris!
Går väl knappt att jämföra. Denna är supertunn och väger ingenting. Det är som motsatsen till en skx.@Fujoor hur sitter den/bärs den jämfört med en SKX007? Den är ju lite tunnare.
Kollade lite snabbt vad dom skulle kosta från japan, då är det runt 6000 kr.Det är ett bra pris!
Du får skynda dig dock, tror inte säljare han så många kvar, han har typ sålt 10 senaste månaden. Verkar vara sista nu.Något tips på bra eBay-länkar? Funderar också på en likadan.
Ja, storleksmässigt och hur den bärs. Tunnare klockor bärs i regel större än motsvarande storlek hos en tjockare, eller så har jag fått för mig detta. Självklart hänger det också ihop med utseende på urtavla och boett.Går väl knappt att jämföra. Denna är supertunn och väger ingenting. Det är som motsatsen till en skx.
Du menar storleksmässigt? Kan ta bild imorgon.
@Fujoor du är grym. Tusen tack!
Tycker den bärs mindre än en skx. Tavlan är ju inte så stor och resten av klockan följer handleden väldigt bra. Skulle säga att den bärs som en 38 mm sarb033.@Fujoor du är grym. Tusen tack!
Fan vad snygg den är, skönt att man beställde en.
Jag hade länge spanat in den och hittade bara en användare på forumet som hade den. Han hade sålt av allt annat och var owg med denna. Gjorde mig ganska nyfiken på klockan.Fan vad snygg den är, skönt att man beställde en.
Den skulle ha varit 200 m också så hade den varit perfekt.Jag hade länge spanat in den och hittade bara en användare på forumet som hade den. Han hade sålt av allt annat och var owg med denna. Gjorde mig ganska nyfiken på klockan.
Efter att ha haft den ett tag kan jag förstå varför. Super lätt att bära. Kan definitivt stirra på tavlan varje dag utan att tröttna.
Tror 100 m räcker långt, men jag kan faktiskt byta till en gshock dom gånger det krävs lite action.Den skulle ha varit 200 m också så hade den varit perfekt.
Jag hade länge spanat in den och hittade bara en användare på forumet som hade den. Han hade sålt av allt annat och var owg med denna. Gjorde mig ganska nyfiken på klockan.
Efter att ha haft den ett tag kan jag förstå varför. Super lätt att bära. Kan definitivt stirra på tavlan varje dag utan att tröttna.
Den skulle ha varit 200 m också så hade den varit perfekt.
Jag är nära att klicka hem en också.Tror 100 m räcker långt, men jag kan faktiskt byta till en gshock dom gånger det krävs lite action.
Det tycker jag du ska göra, bara spara in på något annat eller jobba över lite. Inge jätte summor, även om allt är relativt.Jag är nära att klicka hem en också.
Samt sälja av lite klockor som knappt användsDet tycker jag du ska göra, bara spara in på något annat eller jobba över lite. Inge jätte summor, även om allt är relativt.
Äh man ska samla på dom, finns alltid något tillfälle man kan använda dom.Samt sälja av lite klockor som knappt används
Min första Casio dinka i extakt samma version som jag införskaffade början på tidigt - 90 tal. Den har jag haft mycket nöje med och hängt med länge sedan började de små skruvarna runt benzel lossna lagom när man pangade i skogen i lumpen. Kan lungt säga att min personliga respekt för Casio började där och sedan fortsatte det med en Casio Pro Trek i titan som jag fortfarande har kvar i min ago. Det kan jämföras med en w201 merca från 80 talet, en evighets maskinen. GrattisVeckans napp från bukten, en riktigt nice Claymoore
Kul att du ha hittat hit, välkommen in i värmen! Jag har själv haft en Casio Duro som jag var väldigt nöjd med. Hittade den på ebay för runt $45 så med moms mm så hamnade den väl runt 600kr. För de pengarna så är det väldigt svårt att hitta en bättre klocka (tycker jag); vattentät till 200m, skruvad krona, clean tavla med en cool svärdfisk och unidirectional vridning. Jag hade inte tvekat att betala 900kr för den heller men kan du hitta den billigare så är det klart att föredra.Hej allihopa, detta är mitt första inlägg här på forumet. Nu är det så att jag fått upp intresset för klockor, kom från ingenstans under helgen & det vill inte släppa. Har väl egentligen aldrig burit klocka på armen men tänkte det kanske är dags att börja nu.
Klockan jag fått upp ögonen för efter en helg av pluggande & youtube-tittande i jakten på min första klocka är en Casio MDV-106 eller en "DURO" som de kallas.
Kände att första klockan vill man inte blåsa en stor summa pengar på om det visar sig vara inget för mig, men hört mycket gott om denna klocka till en förvånansvärt låg prislapp. Frågan är bara var jag kan få händerna på en till denna "låga" prislapp?
De ställen i Sverige jag sett säljer den vill ofta ha runt 900kr. Men hört att det går att få tag på billigare "utomlands(USA)".
Kanske rentav finns någon här på forumet som har en i sina ägor som bara samlar damm & vill låta mig bli den stolte nya ägaren till denna klocka.
Tack på förhand.
Larsy
Kul att du ha hittat hit, välkommen in i värmen! Jag har själv haft en Casio Duro som jag var väldigt nöjd med. Hittade den på ebay för runt $45 så med moms mm så hamnade den väl runt 600kr. För de pengarna så är det väldigt svårt att hitta en bättre klocka (tycker jag); vattentät till 200m, skruvad krona, clean tavla med en cool svärdfisk och unidirectional vridning. Jag hade inte tvekat att betala 900kr för den heller men kan du hitta den billigare så är det klart att föredra.
Här är en bild på min innan den såldes:
Den som är på bilden är ett premium-nato från Singular Straps. Finns i ett gäng olika färger och håller bra kvalitet: http://www.singularstraps.se/products/nato-premiumVackert, var köpte du din NATO Strap?