• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Är det något man ska tänka på när man köper en Casio OCEANUS OCW-S100? Finns det olika urverk i dom, gamla eller nya versioner? Får nog bli ebay för mig så sparar jag 1500 kr...
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Är det något man ska tänka på när man köper en Casio OCEANUS OCW-S100? Finns det olika urverk i dom, gamla eller nya versioner? Får nog bli ebay för mig så sparar jag 1500 kr...
Tror det är samma urverk i alla modeller. Den görs inte längre. Köper du begagnat så se till att alla länkbitar finns med. Länken är integrerad så du kan ha något annat än länk.
 
Tror det är samma urverk i alla modeller. Den görs inte längre. Köper du begagnat så se till att alla länkbitar finns med. Länken är integrerad så du kan ha något annat än länk.
K
"inte ha något annat" menar du"?

Har för mig att någon skrev något om olika quartz urverk i olika års modeller, men kan inte hitta det nu :(
 
Senast ändrad:

parasec

Rolex
2-Faktor
Går väl knappt att jämföra. Denna är supertunn och väger ingenting. Det är som motsatsen till en skx.

Du menar storleksmässigt? Kan ta bild imorgon.
Ja, storleksmässigt och hur den bärs. Tunnare klockor bärs i regel större än motsvarande storlek hos en tjockare, eller så har jag fått för mig detta. Självklart hänger det också ihop med utseende på urtavla och boett.
Jämförelsebilder uppskattas alltid!:)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
För din skull @parasec
IMG_20190113_104631.jpg
IMG_20190113_104726.jpg


På min handled:
2018-12-30 02.08.42 1-01.jpeg
 
Senast ändrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Fan vad snygg den är, skönt att man beställde en.
Jag hade länge spanat in den och hittade bara en användare på forumet som hade den. Han hade sålt av allt annat och var owg med denna. Gjorde mig ganska nyfiken på klockan.

Efter att ha haft den ett tag kan jag förstå varför. Super lätt att bära. Kan definitivt stirra på tavlan varje dag utan att tröttna.
 
Jag hade länge spanat in den och hittade bara en användare på forumet som hade den. Han hade sålt av allt annat och var owg med denna. Gjorde mig ganska nyfiken på klockan.

Efter att ha haft den ett tag kan jag förstå varför. Super lätt att bära. Kan definitivt stirra på tavlan varje dag utan att tröttna.
Den skulle ha varit 200 m också så hade den varit perfekt.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Jag hade länge spanat in den och hittade bara en användare på forumet som hade den. Han hade sålt av allt annat och var owg med denna. Gjorde mig ganska nyfiken på klockan.

Efter att ha haft den ett tag kan jag förstå varför. Super lätt att bära. Kan definitivt stirra på tavlan varje dag utan att tröttna.
Den skulle ha varit 200 m också så hade den varit perfekt.
Tror 100 m räcker långt, men jag kan faktiskt byta till en gshock dom gånger det krävs lite action.
Jag är nära att klicka hem en också.
 
Veckans napp från bukten, en riktigt nice Claymoore
752BDC8F-F302-48D3-A183-4A4603B4311E.jpeg
D1680A8B-5BF0-411B-BDAA-42A0FDD14C08.jpeg
Min första Casio dinka i extakt samma version som jag införskaffade början på tidigt - 90 tal. Den har jag haft mycket nöje med och hängt med länge sedan började de små skruvarna runt benzel lossna lagom när man pangade i skogen i lumpen. Kan lungt säga att min personliga respekt för Casio började där och sedan fortsatte det med en Casio Pro Trek i titan som jag fortfarande har kvar i min ago. Det kan jämföras med en w201 merca från 80 talet, en evighets maskinen. Grattis
 
Senast ändrad:

larsy93

Breitling
Hej allihopa, detta är mitt första inlägg här på forumet. Nu är det så att jag fått upp intresset för klockor, kom från ingenstans under helgen & det vill inte släppa. Har väl egentligen aldrig burit klocka på armen men tänkte det kanske är dags att börja nu.

Klockan jag fått upp ögonen för efter en helg av pluggande & youtube-tittande i jakten på min första klocka är en Casio MDV-106 eller en "DURO" som de kallas.
Kände att första klockan vill man inte blåsa en stor summa pengar på om det visar sig vara inget för mig, men hört mycket gott om denna klocka till en förvånansvärt låg prislapp. Frågan är bara var jag kan få händerna på en till denna "låga" prislapp?
De ställen i Sverige jag sett säljer den vill ofta ha runt 900kr. Men hört att det går att få tag på billigare "utomlands(USA)".
Kanske rentav finns någon här på forumet som har en i sina ägor som bara samlar damm & vill låta mig bli den stolte nya ägaren till denna klocka.

Tack på förhand.
Larsy
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hej allihopa, detta är mitt första inlägg här på forumet. Nu är det så att jag fått upp intresset för klockor, kom från ingenstans under helgen & det vill inte släppa. Har väl egentligen aldrig burit klocka på armen men tänkte det kanske är dags att börja nu.

Klockan jag fått upp ögonen för efter en helg av pluggande & youtube-tittande i jakten på min första klocka är en Casio MDV-106 eller en "DURO" som de kallas.
Kände att första klockan vill man inte blåsa en stor summa pengar på om det visar sig vara inget för mig, men hört mycket gott om denna klocka till en förvånansvärt låg prislapp. Frågan är bara var jag kan få händerna på en till denna "låga" prislapp?
De ställen i Sverige jag sett säljer den vill ofta ha runt 900kr. Men hört att det går att få tag på billigare "utomlands(USA)".
Kanske rentav finns någon här på forumet som har en i sina ägor som bara samlar damm & vill låta mig bli den stolte nya ägaren till denna klocka.

Tack på förhand.
Larsy
Kul att du ha hittat hit, välkommen in i värmen! :) Jag har själv haft en Casio Duro som jag var väldigt nöjd med. Hittade den på ebay för runt $45 så med moms mm så hamnade den väl runt 600kr. För de pengarna så är det väldigt svårt att hitta en bättre klocka (tycker jag); vattentät till 200m, skruvad krona, clean tavla med en cool svärdfisk och unidirectional vridning. Jag hade inte tvekat att betala 900kr för den heller men kan du hitta den billigare så är det klart att föredra. :)

Här är en bild på min innan den såldes:
20181001_094247.jpg
 

larsy93

Breitling
Kul att du ha hittat hit, välkommen in i värmen! :) Jag har själv haft en Casio Duro som jag var väldigt nöjd med. Hittade den på ebay för runt $45 så med moms mm så hamnade den väl runt 600kr. För de pengarna så är det väldigt svårt att hitta en bättre klocka (tycker jag); vattentät till 200m, skruvad krona, clean tavla med en cool svärdfisk och unidirectional vridning. Jag hade inte tvekat att betala 900kr för den heller men kan du hitta den billigare så är det klart att föredra. :)

Här är en bild på min innan den såldes:
20181001_094247.jpg

Vackert, var köpte du din NATO Strap?
 
Topp